Bekijk volle/desktop versie : Zwanger?Hoe voelt dat?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

09-09-2002, 11:20
Hoe voelt het om je eerste zwangerschap mee te maken?Hoe weet je dat je zwanger kunt zijn (okay menstruatie blijft uit). Wat voel je dan?Heb je dan hoofdpijn, buikpijn?Voel je je dan moe?

Ik ben nu namelijk iets over tijd, maar heb wel het gevoel dat mijn menstruatie ieder moment kan komen...Lichte buikpijn, maar geen menstruatie. Is dit normaal?

Wie is al een mamsie?

Beslama

09-09-2002, 11:34

Ik ben al mama van 2 mooie meisjes.
Zwanger zijn is het mooiste wat er is, tenminste dat was het voor mij wel maar ik mocht dan ook niet klagen want ik had (bijna) probleemloze zwangerschappen.
Ik voelde het bij allebij aan mijn borsten, ze deden pijn net of ze in de groei waren en verder wist ik gewoon dat ik zwanger was.
De eerste 3 maanden was ik heel erg moe, ik was niet misselijk maar had wel van die rare eetbuien (geen augurken hoor) oh ja en vlees hoefde ik ook niet, als ik het rook werd ik al misselijk.
Bij mijn eerste dochter voelde ik haar bij 4 en halve maand en bij mijn tweede voelde ik haar al voor 3 maanden.

Wel moet ik erbij zeggen dat een zwangerschap voor iedere vrouw verschillend is en iedereen het anders beleeft, ik heb er in ieder geval van genoten en zou zo nog een kindje willen, maar helaas.

Als je zwanger bent wens ik je een hele fijne zwangerschap toe en geniet er optimaal en bewust van want het is prachtig.

Groet Feyrouz

09-09-2002, 12:14
Feyrooz, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je nog lang van je twee mooie dochtertjes zult genieten en wie weet zitten er wel meer mooie kindjes aan te komen.

Mocht ik dit keer niet zwanger zijn dan zal ik wel effe teleurgesteld zijn. Maar ik ben nog jong en inchallah maak ik toch ooit het mooie mee van een zwangerschap. God is almachtig.

Beslama.

10-09-2002, 09:40
Het zal wel goed voelen, denk ik, cascaya. Ik hoop later ook een stuk of drie kinderen te krijgen. Ik ben dol op kinderen! Tenminste wel op mijn neefjes en nichtjes.

Hey ho CIAO

11-09-2002, 10:52

hoi Cascaya

voor iedereen voelt het anders en elke zwangerschap is anders.
Bij mij had ik al wel zo'n gevoel dat ik zwanger was. Was een paar dagen overtijd toen ik een test ging doen....die positief bleek.
Ik voelde helemaal niets. Was niet misselijk...had geen rare buien...niets.

Maar ja, na een weekje ongeveer begon het. Misselijk dat wil je niet weten. Ik was zo ziek dat ik niet kon werken. Was zo'n 6/7 weken niet gaan werken. Ziekenhuisopname gehad van een paar dagen - moest aan het infuus. En ja, daarna ging het wel weer een beetje.

Nu ben ik 20 weken zwanger..en sommige dagen gaat het goed, andere dagen minder. Zo'n 2 weken terug voelde ik voor het eerst echt wat in mijn buik. Een soort zeepbelletje dat knapt noem ik het maar. Het gevoel is heeel moeilijk uit te leggen, maar wel heel erg speciaal.
In het begin was het een heel licht gevoel... nu voel ik het wat sterker en zie ik m'n buik lichtjes bewegen bij zo'n gevoel.

Vorige week was ik me toch een partij MOE.... dat wil je ook niet weten!!
Heb het nog nooit zo erg meegemaakt. Afgelopen weekend heb ik me toch geslapen...maar het ergste is dat als je opstaat het lijkt of je nog moeier bent!

maar goed... de tijd op zich vooral als je het voelt bewegen vind ik wel heel speciaal.
En je weet eigenlijk pas echt wat je moeder meegemaakt om jou op de wereld te zetten en op te voeden als je zelf een kindje hebt gebaard en opgevoed hebt....

("htel drouk tharfi elhak djel welidien", zegt mijn ma altijd)

Nou ik hoop voor je dat je zwanger bent insa-allah en anders gewoon sabber hebben. Insa-allah zal het binnenkort wel lukken....

Groetjes
Yasminax

16-09-2002, 13:25
Mocht ik zwanger zijn dan zit er heel wat op me te wachten lees ik, xyasminax. Dat ziet er niet echt rooskleurig voor me uit
Maar goed, zoals je zegt voor iedere vrouw is dat anders.

Nou meid, ik wens je van harte een goede zwangerschap & een makkelijke bevalling toe en dat er maar een mooi en gezond kindje wordt gehaald!

Hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ga me es fijn verdiepen in de boeken over zwangerschap.

Groetjes

16-09-2002, 16:33
Ik wil ook een stuk of drie kinderen, maar ik heb een ontzettende pijnvrees.
Ik denk er ook voorlopig nog niet aan.....

Heel veel succes voor de zwagere lady's en de mammie's

26-09-2002, 10:46
en? ben je al zwanger of niet?
en heb je al wat boeken gelezen? welke??
zelf heb ik er een gelezen van daphne deckers.... was wel leuk...
heb ook wat tijdschriften gelezen..
voor de rest nog niets......
ben op zoek naar een boek waarin echt de weken van je zwangerschap beschreven worden. MAar goed als ik daar langer over nadenk heb ik zoiets van: is toch voor iedereen anders.

Gaat nou wel weer wat beter met me hoor cascaya..... bedankt voor je goede wensen...ik kan er alleen nog maar "insa-allah" aan toevoegen.

Hopelijk heb ik je niet afgeschrikt met mijn verhaal dat het niet zo goed ging... Hoeft niet te betekenen dat jou niet veel goeds te wachten staat...

Laat je even weten of je wel/niet zwanger bent...en hoe het met je is??

groetjes Yasmina

26-09-2002, 18:01
hoi,

Elk zwangerschap is natuurlijk anders, maar begin voelde ik me prima, maar bij ongeveer 4 maanden begon de moeiheid en misselijkheid,
vooral sochtend bij het tandpoetsen niet normaal gewoon.

Later bij 7 maanden had ik last van bandenpijn, dan gaat je huid rekken om plaats te maken voor de baby's, jaha want bij mij waren het er twee.

Nu zijn we bijna een jaar verder, en hamdoelilah gaat alles goed!

Ik wens jou insallah en voorspoedige zwangerschap.

Als je behoefte hebt aan veel info, kan je naar zwangeronline gaan, daar kan je week tot week je zwangerschap volgen, deed ik ook altijd.

30-09-2002, 10:53
Nadat ik me dagen beroerd bleef voelen (lees moe,hoofdpijn,misselijk), hakte ik de knoop door en kocht een zwangerschapstest van Clearblue.
Tenslotte bleef mijn menstruatie maar uit?
Dus de test maar gedaan. Binnen 2 seconden zag ik een donkerblauw streepje verschijnen. Ik moest even in mijn ogen wrijven, want dit is wel erg snel gegaan (ben pas een maand gestopt met de pil!).Ik kreeg namelijk vaak te horen dat het weleens maanden kon duren?
Ik ging het natuurlijk meteen aan mijn man vertellen, want die zat tenslotte ook in spanning te wachten.Ik kon het toch niet laten om een grapje tegen hem te maken dat de test negatief was.Hij had natuurlijk al zijn bemoedigende en troostende woordjes klaar staan (de schat), maar ik liet hem natuurlijk niet uitpraten.
En nu kunnen we ons alleen maar verheugen op de komst van de kleine.
We zijn al aan het nadenken over de babykamer en de zaken er omheen.Spannend he!

p.s. ALLE ZWANGERE DAMES ONDER ONS: VEEL PLEZIER&EEN FIJNE ZWANGERSCHAP GEWENST!

30-09-2002, 21:45
gefeliciteerd, ik ben ook al mama van 3 kinderen(eigenlijk 4) en echt het is gewoon het allermooiste wat je maar kan hebben. ik wens je een hele goeie zwngerschap en een hele makkelijke bevalling en een gezond mooi kindje toe. Een tipje nog.... niet teveel luisteren naar mensen die je bang gaan maken met allerlei verhalen ik heb het zo gehad en ik heb zo n bevalling gehad bla bla bla... elke zwangerschap is anders en elke bevalling ook.

01-10-2002, 15:18
Wat leuk!!
van harte gefeliciteerd!

ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap & bevalling zal hebben, insa-allah...

groetjes
Yasmina

20-06-2003, 13:06

Aaaaaaah ik hoor overal zwanger zwanger! ik wil ooooooook
hadden jullei dat ook van te voren, dat je zooooo graag wilt dat je er gek van gaat doen? hahahaha

20-06-2003, 14:13
he mag ik jullie wat vragen is als je zou kijken of het een jonge of meisje is is dat gevaarlijk of niet verstandig??????????

20-06-2003, 14:17
Sorry zuster hier weet ik geen antwoord op, maar ik zelf zou het niet willen weten!

Liefs Safia

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34