Bekijk volle/desktop versie : Geef Geen Hand!

Pagina's : [1] 2

09-09-2002, 09:44
a.s.3.

beste zusters en broeders,

ik wil even het volgende zeggen/vragen:

wie van de zusters (en dan met name diegenen die echte hijab dragen en echte moslims beweren te zijn) geeft wel eens haar hand wanneer ze een man groet (dus iemand met wie je volgens de islamitische wet wel mag trouwen) ????

en wie van de broeders (en dan met name diegenen die beweren echte moslims te zijn) geeft wel eens zijn hand wanneer hij een vrouw groet (dus iemand met wie hij volgens de islamitische wet wel mag trouwen) ??

WEET DAT DIT NIET IS TOEGESTAAN VOLGENS DE ISLAM .

ik plaats deze topic om jullie aandacht voor dit onderwerp te krijgen, want in bijna 95% van de gevallen zie ik dat moslim-zusters of
moslim-broeders wel hun hand uitsteken wanneer ze iemand groeten (dus iemand die geen mahram is).

andere moslim-zusters en moslim-broeders geven toch maar een hand, want het ziet er zo raar uit als je niet "gewoon" een hand geeft. want wat kan er gebeuren als je een niet mahram "gewoon" een hand geeft??

met andere woorden: ze schamen zich voor hun eigen geloof en volgen niet de sunna/woorden van de profeet (S.A.3.W.S.)
ze wilen zich niet "belachelijk" maken naast familie/vrienden en vooral nederlanders.

wat kan er in hemelsnaam gebeuren als je zegt: "sorry, ik geef geen hand" of "sorry, ik groet niet met mijn hand, maar vanuit mijn hart" (met gebaar van je rechterarm op je linkerborst, plaats van je hart).
wat gaat de ander doen??? gaat hij je hand eraf hakken, gaat hij je uischelden???? of gaat hij in het begin wel een beetje raar kijken en daarna zoiets zeggen van: "oh, sorry dat ik je dan een hand wou geven".

DENK HIER MAAR EENS OVER NA!

w.s.3.

09-09-2002, 10:07

ja ik zit hier de laatste tijd ook hard over na te denken om het af te schaffen, maar het is best wel moeilijk, met marokkanen is het niet moeilijk, maar zoals op je werk, als er een collega jarig is bijvoorbeeld, en ik heb hun al geshockeerd met het dragen van hoofddoek, dus ik wil niet chantan hun shockeren met geen hand geven, dan denken ze echt dat ik de dochter van bin laden ben.

maar ik ga het zeker afschaffen inchallah, want het is zeker haram.

09-09-2002, 10:09
oh ik heb nog een vraagje voor je,

arab, geef jij ook geen hand? en hoe heb je dat dan in het begin ervaren, was het moeilijk om mensen af te wijzen?

09-09-2002, 10:28
s.3.

sinds ik hijab ben gaan dragen, heb ik mezelf ook beloofd geen enkele man (behalve de mahram) een hand te geven wanneer ik groet of gegroet word.

ik hou me aan mijn belofte door te denken:
wat kan er in hemelsnaam gebeuren als je zegt: "sorry, ik geef geen hand" of "sorry, ik groet niet met mijn hand, maar vanuit mijn hart" (met gebaar van je rechterarm op je linkerborst, plaats van je hart).
wat gaat de ander doen??? gaat hij je hand eraf hakken, gaat hij je uischelden???? of gaat hij in het begin wel een beetje raar kijken en daarna zoiets zeggen van: "oh, sorry dat ik je dan een hand wou geven".

ik werk met mannelijke en vrouwelijke collega's, en het gebeurt dat er mensen (nieuwe mannelijke collega's) aan me worden voorgesteld. wanneer ze me een hand willen geven dan doe ik mijn rechterhand op mijn hart en zeg: "sorry, ik geef geen hand".

ik bedoel, WAT VOOR ERGS KAN ER GEBEUREN ALS JE GEEN HAND GEEFT???

w.s.3.

p.s.:
het is niet moeilijk om iemand geen hand bij het groeten. je eerste keer moet je er misschien veel moed in gooien om toch je hand bij je te houden, maar na een paar keer, weet je niet beter.

09-09-2002, 11:18

Deze topic zet mij weer aan het denken..........Bedankt!!!

09-09-2002, 11:42
salaam,

Ik zie dat er wat verkeerde dingen worden gezegt (insha allah met de juiste bedoeling).
Eerst een hadiht inshaa allah: De profeet saws heeft gezegt: Wie een hand geeft aan een non mahram krijgt jaum el qie jamaa een ijzeren staaf door zijn hoofd(in een andere overlevering hete kool op zijn/haar hand.
Ai sha Oem al moeminien r.a. heeft gezegt dat de profeet saws heeft gezegt dat hij saws de hand niet aan vrouwen gaf als zij de eed kwamen afnemen maar zei dat de salaam genoeg was.

Verder wil ik jullie erop wijzen dat dat ''handje'' op je hart ook niet van de soenna is duss....
salaam

10-09-2002, 14:44
salaam,

Wees niet zo respectloos voor delering van onze geloof. doe inshaa allah je tawbah , want wat jij doet is gelijk aan kufr wa a3udubilah

10-09-2002, 15:17
Zelf draag ik geen hijab, maar denk er wel over om hem te gaan dragen. Ik heb altijd al gezegd, wanneer ik een hijab ga dragen dan zal ik me ook als een echte moslima gaan gedragen. Ik weet het zal niet al te makkelijk zijn, maar insha-allah zal het wel lukken.

Maar Mustapha ik geloof dat je gelijk hebt wat betreft je hand op je hart leggen bij groeten. Had al iets dergelijks gehoord.

10-09-2002, 15:37
djazak allahu ghair,
Even over het alles in keer goed doen he . ik merk dat vele meisjes de zelfde ideeen hebben, Maar het is echt moeilijk om alles in een keer goed te doen, vele mensen vallen dan later terug naar niks. het beste is om het op te bouwen, stukje voor stukje. en een hoofd doek zou een mooi fundament want het heeft vele voordelen en het wordt niet voor niks hijaab genoemt
salaam

10-09-2002, 15:40
Weet ik, stuk voor stuk opbouwen naar een goede moslima, en moge Allah mij daar bij helpen. Het is moeilijk, maar als je erin gelooft en op Allah vertrouwt, waarom zou het dan niet lukken!

salaam.

10-09-2002, 23:23

Citaat:
Origineel gepost door Jawairia
Weet ik, stuk voor stuk opbouwen naar een goede moslima, en moge Allah mij daar bij helpen. Het is moeilijk, maar als je erin gelooft en op Allah vertrouwt, waarom zou het dan niet lukken!

salaam.
Salaam aleikom....

Inschallah zal het je lukken meid!! En dat wens ik voor alle Moslima's, om inschallah op het rechte pad te blijven, het pad der ware gelovigen....

Maar stel niet uit dat wat je nu kan doen, wat agi Mustapha al zei, doe het stap voor stap, en hijaab dragen helpt je al gelijk bij heel wat stappen.... dat heb ik zelf ervaren, eenmaal als je hijaab draagt sta je veel sneller stil bij dingen die ik in mijn tijd zonder hoofdoek als onschuldig zag, wat dus niet het geval was... Maar elhamdoelilah daarna niet meer dee......

De dood komt iedere dag een stap dichter bij... Dus doe dat wat je nu kan doen nu......

12-09-2002, 13:11
salaam,

Ik zal hem inshaa allah voor je proberen opte sporen
djazak allahu ghair

13-09-2002, 18:01

Citaat:
Origineel gepost door butterfly1983
Ja..persoonlijk (dus in mijn ogen) vind ik het onbeschoft om geen hand te geven. Ook als iemand dat bij mij doet. Dus mij geen hand geeft dan heb ik ook zoiets damnz wat denkt hij/zij wel dat ie is.
als je echt zooooooooo gelovig bent ja dan doe dat maar, maar ja het is en blijft raar.
Asaalamoe alaikoem wara7matallah
Nee hoor zo raar is het toch niet als ik er even netjes bij uitleg waarom ik geen handjes geef dan is er toch niks aan de hand?
zooo gelovig? soebhana allah wat verstaat men daar toch onder???
soebhana allah
waaaaasalam alaikoem
oembenjamin

13-09-2002, 18:18
Soebhana allah ik wist dat niet eens
In de toekomst ga ik er rekening mee houden inshallah.

13-09-2002, 18:20

Citaat:
Origineel gepost door zina_maghrebia
Soebhana allah ik wist dat niet eens
In de toekomst ga ik er rekening mee houden inshallah.
Ghayr In sha allah zuster
Een mens maakt fouten uit onwetendheid
Moge allah ons leiden
wasalam alaikoem
OemBenJamin

Pagina's : [1] 2