Bekijk volle/desktop versie : 3 a 4 maanden ruzie binnen het huwelijk......



02-04-2008, 19:17
Salaam Mou3alaikom,

Volgens de islam mag je niet meer dan 3 dagen ruzie hebben in het huwelijk, en binnen de 3 dagen moet 1 van hun het initiatief nemen om het goed te maken of excuus aan bieden.

Klopt het of klopt het niet?

Nou heb ik een verhaal en hoop dat jullie mij raad kunnen geven.

Een getrouwd stel al 28 jaar samen hebben 7 kinderen 3 daarvan zijn al getrouwd en hebben kinderen, en wonen nog thuis.

Het probleem is dat wanneer er ruzie is tussen de man en de vrouw dat de man dan 3 a 4 maanden boos blijft dus 3 a 4 maanden lijken het net vijanden. De vrouw nam al die tijd het initiatief om het goed te maken al is het niet haar schuld ze werd het elke keer zat en kon er niet tegen want zo hoor het ook niet volgens de islam.
Het is zo vaak gebeurd dat de vrouw gewend aan is geraakt, de vrouw is het helemaal zat en heeft zich maar hier bij neer gelegd, ze negeert hem volkomen en hij doet maar wat hij niet laten kan.
Wanneer de man de vrouw wat vraagt of zegt gebeurd dat heel grof tegen over haar op een manier zoals je, je vrouw niet hoort te behandelen, hij respecteert haar dus niet.
Zelf zit hij bijna 24/7 in de moskee, sobh bid hij thuis maar dohr, asr, maghreb, en isha bid hij standaard in de moskee.
Op een vrijdag krijgt hij lezingen te horen van de imaam, noch leert hij er niet van terwijl hij het donders goed weet dat dit niet toegestaan is volgens de islam.
Ook zijn ze 3 jaar terug naar Mekka geweest.

Wat kan of moet de vrouw hier tegen aan doen?

Hoop dat jullie me informatie, Tip of uitleg kunnen geven hoe het hoort te gaan volgens de islam en wat toegestaan is voor de vrouw om hier aan te doen.

Wil graag ook daliel zien

Wa salaam

02-04-2008, 19:19


Als je niet getrouwt bent mag je toch ook niet langer dan 3 daen ruzie hebben met iemand?

02-04-2008, 19:28
ja dat klopt