Bekijk volle/desktop versie : Hulp nodig..Kennis over de Islam, de laatste profeet e.d.



02-04-2008, 13:53
Salaam..

Ik heb een aantal vragen

Vraag 1::

Ik hoor af en toe dat als we het leven van de profeet uitpluizen dat hij gewelddadig (en niet een klein beetje ook) is geweest en dat het in de geschiedenis te lezen is... en jah ik weet niemand is perfect zelfs de profeet werd af en toe gecorrigeerd door middel van openbaringen.. maar ik wil het toch voor de zekerheid zelf lezen en zelf een intrepetatie erover doen voor mezelf.. want iedereen kan iets lezen en op zijn eigen manier iets opvatten..

Mijn vraag hierover: Waar kan ik het vinden welke hoofddstukken in de Koran en welke hadiths als ze er zijn? Want ik heb geprobeerd het zelf te zoeken maar kan maar geen passage vinden..

Vraag 2:

Waren slaven toegestaan in de tijd van de profeet zoja.. waarom? en werd het het toch op een gegeven moment verboden? en waar kan ik het vinden op schrift? want heb weleens wat gelezen in de koran maar dan staat er niks over het verbieden ervan..wel met vrijkopen maar niet altijd..

en als het goed is was het niet duidelijk of Maria een vrouw of een slavin van de profeet Mohammed was want toen hij negen vrouwen had werd hij door Allah geboden om niet meer te trouwen dat het wel genoeg was.. maar later kwam Maria(die een slavin was).. dus voor mij nog wat onduidelijk.. want ik geloof niet dat hij niet gehoorzaamde aan Allah maar jah

Vraag 3:

Wat was de reden dat de profeet trouwde met een kind? ( ik weet dat het in die tijd normaal was als een meisje rijp genoeg was dat ze trouwde, maar ze was sowieso verloofd en haar vader verbrak de verloving omdat hij wilde dat ze trouwde met de profeet .. je mag toch niet zomaar iets verbreken als is het om de profeet)?
Maar nogmaals reden van de verbintenis behalve normaliteit?

Dit was het voor nu..

Alvast bedankt

04-04-2008, 14:44


upppp

niemand die me kan helpen?

06-04-2008, 06:43
Ik ga straks je vragen proberen te beantwoorden incha Allah, goed?

08-04-2008, 18:47

Citaat door Lella_Roosje:
Ik ga straks je vragen proberen te beantwoorden incha Allah, goed?



Incha Allah