Bekijk volle/desktop versie : Drugsgebruik....



Pagina's : [1] 2

01-04-2008, 22:58
Ik had al ooit in het verleden een vermoeden dat me broertje drugs gebruikt en dan bedoel ik geen softdrugs. Maargoed zelfs DAT ontkent hij tegen mij. Ik heb wel eens zijn msn history gelezen en toen ik hem ermee confronteerde zei hij dat ik gek was in me hoofd en werd hij kwaad. Sindsdien ook geen msn history meer haha. Maar vandaag kwam dus de moeder van een vriend van hem aan de deur. Hele leuke jonge vrouw, woont hier in de straat. Ik heb een beetje kunnen opvangen. Het gaat schijnbaar slecht met haar zoon, die jongen is denk ik 18 jaar? Vorige week had ie er 500 doorheen geknalt. Toen ze ernaar vroeg zei hij gewoon dat ie veel naar de snackbar is geweest. Maar me broertje gooit er ook ntzettend veel geld doorheen. En hij is heel lui, hij heeft geluk dat ie voor me vader werkt anders was ie al lang ontslagen. Hij blijft soms gewoon ochtenden liggen omdat ie moe is. Net ook, kwam ie thuis met zijn vriendin en ze lopen meteen door naar boven. Hij laat zijn gezicht niet eens 10 sec. zien. Ik weet het niet, heb hier lang niet meer over nagedacht, ik dacht dat ik het me misschien had verbeeld ofzo. Als ik hierover begin dan loopt ie gewoon weg of wordt ie agressief en begint ie op zijn minste te vloeken. Hij werkt nu misschien met geluk 3 ochtendjes in de week en dat terwijl ie fulltime echt een flinke som geld kan verdienen. Mjah lastig dit. Aan de ene kant heb ik zoiets van je zoekt het dan maar lekker uit.

01-04-2008, 23:26


Enerzijds is het en blijft het erg als je in die situatie zit, je wenst het niemand toe, anderzijds soms zoeken ze het toch wel zelf op hoor! Oftwel gaat hij zich herpakken doordat iemand hem aan de tand kan voelen en ik denk dat het enkel door je pa kan (heb ik kunnen concluderen uit je tekst) anderzijds harde middelen gebruiken.

02-04-2008, 00:01
Vreselijk Ik weet niet hoe, maar probeer hem ermee te laten stoppen. Harddrugs is vreselijk. Ik zie wekelijks hoe mijn oom eronder lijdt. Van pillen word het heroine roken en van roken word het spuiten allah ie hfed. Het kan ze dood worden.

02-04-2008, 00:05
Nou heroine geloof ik niet, dan was ie er wel slechter aan toe. Ik denk meer aan jointjes, xtc en dan nog of coke of speed. Speed is goedkoper, maar coke is beter.

02-04-2008, 00:12


Salam meid
ik denk dat je een keer op een rustie dag ofiets moet proberen te praten met je broertje, vraag hem op het begin ff rustig te blijven enz. en jou uit te laten praten, zowieso gaat dat wel lastig worden vooral omdat jij een meisje bent en dan ng wel ze zus.. zal hy denk ik niet zo open doen..
maar proberen waard tog...

02-04-2008, 00:25
Waar rook is zit vuur! Hij verknalt zijn leven en zijn toekomst op deze manier.. neem maatregelen!!

02-04-2008, 00:32

Citaat door Za3im:
Waar rook is zit vuur! Hij verknalt zijn leven en zijn toekomst op deze manier.. neem maatregelen!!


Ja, en de vraag blijft hoe help je zo iemand..

02-04-2008, 00:57
moeilijk schat
probeer er een open gesprek mee te voeren
probeer via 1 of andere manier zyn hart te openen
door bvb een verhaal ofso te verzinnen over iemand anders
je kunt misschien zo zijn ogen openen
niet direct van jij zus of so
neen probeer er een draai aan te geven die hem schuldgevoelens zouden geven
snap je me of niet
anders spreken we verder op msn en ook aan je engeltje
mooie foto trouwens op msn

02-04-2008, 01:07

Citaat door leila_17:
Ja, en de vraag blijft hoe help je zo iemand..


Ze geeft aan dat haar broertje bij zijn vader werkt en als hij bij iemand anders zou werken dan was hij allang ontslagen...

Dus wat je zou kunnen doen is:
Stap 1: ONTSLAAN.
stap 2: ZIJN GEDRAG MOET VERANDEREN ALS HIJ WEER WIL WERKEN.
Stap 3: REGELS OPSTELLEN (bijv. op tijd thuis zijn)
Zonder geld geen drugs!!

Ik zeg niet dat het makkelijk is maar niks doen is toestemmen met zijn gedrag..

02-04-2008, 07:39
Als hij verslaafd is... kun je niets doen!

verslaafde mensen kunnen pas stoppen, als ze dit zelf willen..

het enige wat je kunt doen, is het confronteren... zeg gewoon dat je het weet, en dat hij niet hoeft te liegen.. zeg hem, dat je niets zal doen, en dat het aan hem is, en dat hij zijn leven verpest als een junk !
meer kun je niet doen...

mijn moeder werkt in de jellinek(afkick kliniek) en daar komen elke dag gedwongen mensen die aan de methadon gaan, wanneer ze klaar zijn met hun detox, en weer op straat mogen, gaan ze gelijk weer gebruiken. mn moeder heeft iedereen wel minstens 10x op de afdeling gezien.

zoiets moet van binnen komen, en kan niet afgedwongen worden.

maar dat neemt natuurlijk niet weg dat 't VRESELIJK is... dit wens je echt niemand toe.

02-04-2008, 09:05
Mijn broertje blowt ook onwijs veel en verder weet ik niet wat hij in de weekenden doet. Op woensdag is hij pas weer bij een beetje bijgetrokken. Regelmatig ontslagen omdat hij zich versliep. Of hij ging niet eens omdat hij zijn bed niet uitkwam en mijn moeder riep hem soms 10x achter elkaar. Zijn geld vliegt er ook uit als water. Hij is nu meerderjarig en we kunnen er niks mee doen. Mijn zusje heeft eerst altijd veel geblowt en zij zegt dat het door de wiet komt. Hij word soms ook agressief en opgefokt. Verder heb ik twee ooms die ook altijd veel geblowt hebben en je kan zien dat ze psychische problemen krijgen na heel veel jaren blowen. Je kan alleen proberen om met iemand te praten die tot hem kan doordringen. Misschien je vader of zijn vriendin?

02-04-2008, 09:12
praten met ze helpt niet en dringt het niet door
ze worden heel snel boos en agressief!
ik heb ook een broertje van 23jaar die gebruikt ook en mijn ouders hebben alles gedaan om hem te helpen.
ik hoop dat hij een keer stopt!

02-04-2008, 11:54



Citaat door Gypsymeid:
Nou heroine geloof ik niet, dan was ie er wel slechter aan toe. Ik denk meer aan jointjes, xtc en dan nog of coke of speed. Speed is goedkoper, maar coke is beter.


Op een geve moment doet speed of coke em niks en dan gaat ie wat sterkers gebruiken. Zo gaat dat.

02-04-2008, 11:57
ik heb zoiets meegemaakt en t is een hellllllllllllllllll, een van de ergste dingen die je over kan komen..............je moet echt opletten en m helpen al wil hij dat niet.............ze zullen het altijd blijven ontkennen, al zijn ze zwaar verslaafd!

02-04-2008, 11:58
Het lijkt mijn neefje wel als ik dat zo hoor. Mijn neefje heeft ook altijd geld op zak, en zegt dat hij het gewoon verdient heeft (terwijl hij altijd ontslagen word). Als je hem er mee confronteert gaat hij schelden en zeggen dat je ziek in je hoofd ben en dat je niet met zijn zaken moet bemoeien.
Pas geleden had hij 20 dollar ofzo van zijn vader gestolen, dus mijn oom confronteert hem ermee en hij maar volhouden dat hij het niet heeft. Even later gaat hij naar buiten mijn oom naar zijn kamer, en wat lag er onder zijn kussen, juist de 20 dollar.
Mijn oom heeft nu echt zo van laat het, hij komt zich zelf nog wel tegen.
Maar toch blijft het moeilijk. Hij drinks en rookt (jointjes) ook veel en hij is nog maar 16.

Pagina's : [1] 2