Bekijk volle/desktop versie : Wat te beantwoorden als ze vragen naar referenties van huidige werkgever?



Pagina's : [1] 2

01-04-2008, 21:48
Salam

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek. Nu wil ik weten wat ik moet antwoorden als ze naar een referentie vragen (huidige werkgever). De reden dat ik namelijk weg wil bij mijn huidige werkgever, is vanwege problemen met hem en collega´s.

Wat moet ik antwoorden als ze vragen of ze referenties mogen opvragen bij mijn huidige werkgever?

01-04-2008, 21:49


Is er niemand binnen het bedrijf met wie je wel goed op kon schieten.
Het is vaak wel nodig een referentiepersoon.

01-04-2008, 21:49
Zeggen dat ze op je werk nog niet weten dat je op zoek bent naar een andere baan. Dan gaan ze ook niet bellen.

01-04-2008, 21:50

Citaat door caftanss:
Zeggen dat ze op je werk nog niet weten dat je op zoek bent naar een andere baan. Dan gaan ze ook niet bellen.


ja klopt .

en gewoon zeggen dat je op zoek bent naar verandering
dat je geen doorgroeimogelijkheden hebt op je huidige job

01-04-2008, 21:53


Als je zegt dat je huidige werkgever nog niet weet dat je op zoek bent naar een andere baan dan vragen ze vaak wanneer ga je het vertellen. Zodat ze daarna bellen.
Er moet toch wel iemand binnen het bedrijf zijn die voor je "garant"wil staan.
Stel voor dat ze om een getuigschrift vragen? Die behoort ook je leidinggevende voor je op te stellen

01-04-2008, 21:55

Citaat door wardaroosje:
Als je zegt dat je huidige werkgever nog niet weet dat je op zoek bent naar een andere baan dan vragen ze vaak wanneer ga je het vertellen. Zodat ze daarna bellen.
Er moet toch wel iemand binnen het bedrijf zijn die voor je "garant"wil staan.
Stel voor dat ze om een getuigschrift vragen? Die behoort ook je leidinggevende voor je op te stellen


Dat is niet waar. de meeste mensen zeggen pas hun huidige baan op als ze iets nieuws hebben gevonden.

Dit weet ik uit ervaring.

01-04-2008, 21:57

Citaat door caftanss:
Dat is niet waar. de meeste mensen zeggen pas hun huidige baan op als ze iets nieuws hebben gevonden.

Dit weet ik uit ervaring.



Je hebt helemaal gelijk.

01-04-2008, 21:57
Uit ervaring weet ik ook dat ze 9 van de 10 keer bellen voor referenties. Het is voor een bedrijf "extra" info.
Zelfs uitzendbureau's bellen voor referenties op

01-04-2008, 21:59

Citaat door wardaroosje:
Uit ervaring weet ik ook dat ze 9 van de 10 keer bellen voor referenties. Het is voor een bedrijf "extra" info.
Zelfs uitzendbureau's bellen voor referenties op


Ik werk ook bij een uitzendbureau en wij bellen inderdaad bijna altijd voor referenties. Maar wij bellen niet als ze nog niet hebben opgezegd dan kijken we eroverheen. En dat doen de meeste bedrijven ook.

01-04-2008, 23:22

Citaat door wardaroosje:
Als je zegt dat je huidige werkgever nog niet weet dat je op zoek bent naar een andere baan dan vragen ze vaak wanneer ga je het vertellen. Zodat ze daarna bellen.
Er moet toch wel iemand binnen het bedrijf zijn die voor je "garant"wil staan.
Stel voor dat ze om een getuigschrift vragen? Die behoort ook je leidinggevende voor je op te stellen


En als ik daar antwoord zoals ´wanneer ik hier aan de slag kan´ antwoord, zal dat dan voldoende voor hen zijn om geen contact op te nemen?

01-04-2008, 23:23

Citaat door wardaroosje:
Is er niemand binnen het bedrijf met wie je wel goed op kon schieten.
Het is vaak wel nodig een referentiepersoon.


Er was er 1 maar die is ook vertrokken door problemen daar. Voor de rest niemand.

01-04-2008, 23:23
Gewoon nummer doorgeven aan een vriendin en dat zij zich voordoet als iemand (een manager) ofzo

01-04-2008, 23:24



Citaat door Super_Nina:
Gewoon nummer doorgeven aan een vriendin en dat zij zich voordoet als iemand (een manager) ofzo


01-04-2008, 23:26

Citaat door Super_Nina:
Gewoon nummer doorgeven aan een vriendin en dat zij zich voordoet als iemand (een manager) ofzo


Nee man, dat kan ik echt niet doen.

Ik ga gewoon denk ik de waarheid zeggen, als ze niet willen pech gehad.

01-04-2008, 23:28

Citaat door niedra:


Citaat door oegt_sara:
Nee man, dat kan ik echt niet doen.

Ik ga gewoon denk ik de waarheid zeggen, als ze niet willen pech gehad.


Was een geintje lady, ze hoeven niet alles tot in de puntjes te weten hoor. Tegenwoordig is het een trend om halsoverkop van job te veranderen zeg gewoon dat je een nieuwe uitdaging wilt en vandaar op zoek bent naar een job. Dat je binnen dat bedrijf niets meer kunt doen dat voor jou is weggelegd. Als ze dan toch nog bellen naar je huidige werkgever dan kan ik me niet inbeelden dat ze jouw gaan zwartmaken of weet ik veel of anders agmoed ljemasen

Pagina's : [1] 2