Bekijk volle/desktop versie : leven met de kafiroen???



Pagina's : [1] 2

01-04-2008, 15:24
klopt het dat je met ze mag leven onder een aantal voorwaarden?
zo ja welke??


want de ene zegt haram, andere zegt mag wel onder een aantal voorwaarde


NIET ZOMAAR SPREKEN,
AUB MET DALIEL

01-04-2008, 15:34


bedoel je de ongelovigen??? omgang met hun??

01-04-2008, 15:41

Citaat door babyjane:
Natuurlijk mag dat, maar er gelden strenge voorwaarden. Zo moet je altijd beleefd tegen ze zijn, met twee woordjes spreken, de deur voor ze openhouden, op straat gaan lopen als je ze tegenkomt op de stoep, ze altijd gelijk geven en nog wat van dat soort dingen.



en waar baseer jij deze uitspraken op???

01-04-2008, 15:41

Citaat door babyjane:
Natuurlijk mag dat, maar er gelden strenge voorwaarden. Zo moet je altijd beleefd tegen ze zijn, met twee woordjes spreken, de deur voor ze openhouden, op straat gaan lopen als je ze tegenkomt op de stoep, ze altijd gelijk geven en nog wat van dat soort dingen.


voor wie bedoeld hij het kafiroen???

01-04-2008, 15:43



Citaat door Miss_Koeziina_:
bedoel je de ongelovigen??? omgang met hun??



leven met hun

01-04-2008, 15:44

Citaat door babyjane:
Natuurlijk mag dat, maar er gelden strenge voorwaarden. Zo moet je altijd beleefd tegen ze zijn, met twee woordjes spreken, de deur voor ze openhouden, op straat gaan lopen als je ze tegenkomt op de stoep, ze altijd gelijk geven en nog wat van dat soort dingen.

YALLAH plaats je bron!

01-04-2008, 15:45

01-04-2008, 15:45
das een kafir...

01-04-2008, 15:45
Maar wanneer men er echter zeker van is dat zij de vredesgroet geven, antwoorden wij met “En ook vrede over jullie.”

01-04-2008, 15:46
ik ga nu werken

OH WEE, als iemand zich misdraagt in MIJN topic!!!!!!!!!


khir insha-allah

01-04-2008, 15:46

Citaat door Miss_Koeziina_:




brond? barkallah oe fieki

01-04-2008, 15:47
Vraag: ik ben hemdullah zes jaar moslim, ik wil graag de volgende vraag stellen. hoe gaat men om met niet moslimfamilie, hierbij bedoel ik mijn broer die een vriendin heeft sinds een half jaar (wat in de islam niet is toegestaan, ze gaan echter wel trouwen dit jaar). nu is echter het punt dat ze bij ons op bezoek willen komen, Hoe ga je daar mee om, dit omdat ze toch andere waarden en begrippen hebben dan mijn man en ik!! met niet moslimkennissen lost het vaak vanzelf op omdat je een andere wijze van leven hebt nl. de islam, maar hoe is dat met niet-moslimfamilie!! Mijn man vindt dat zolang ze niet getrouwd zijn, ze niet op bezoek kunnen komen, ik weet ook dat ik naar mijn man hoor te luisteren, maar dat je volgens de islam ook een goede band hoort te onderhouden met je familie. ik hoop dat u mij een goede uitleg kunt geven. Alvast bedankt.

Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Uw vraag kan verdeeld worden in twee categorieën en wel het gehoorzamen van de echtgenoot en het verbod dat uw man opgelegd heeft om uw broer u te laten bezoeken omdat hij een afwijkend gedrag heeft die niet geaccepteerd wordt binnen de islam en zeker niet binnen een islamitische gezin. Dit om enige verderf en gevaar die hij misschien kan veroorzaken in uw gezinsleven tussen u, uw man en uw kinderen die misschien een beeld zullen treffen in hun ouderlijke huis die niet geaccepteerd kan worden binnen de islam.

De man is verplicht gesteld om zijn echtgenote te beschermen tegen allerlei slechte zaken. Als uw broer een persoon is met goede gedrag, is het beste om de relatie niet met hem te verbreken zodat u een kans krijgt hem uit te nodigen tot de islam misschien dat Allah u een middel laat zijn zodat hij de licht van de islam kan vinden.

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

01-04-2008, 15:48



Citaat door aboe_walad:
brond? barkallah oe fieki


http://www.Al-ISLAAM.com

en ik had hier nog meer over gelezen.. ik ga inshaAllah voor jou zoeken..

01-04-2008, 15:49
[SIZE="4"][B]Assalaamoe 'aleikoem warahmatoe Allaah.

Misschien dat je hierin je antwoordl zult vinden.


Vraag: Is Hidjrah nog steeds van toepassing in onze tijd? En zo ja, dan moet er een verblijfplaats en onderhoud zijn hiervoor. En het is onmogelijk om dit te bereiken?

Antwoord: Hidjrah zal (voor altijd) van toepassing blijven. De Boodschapper (salallaahoe aleihi wasalaam) zei: Hidjrah zal niet stoppen tot het tonen van berouw stopt. En het tonen van berouw zal niet stoppen totdat de zon zal opkomen vanuit de plaats waar het ondergaat (het westen).


Hidjrah is nog steeds van toepassing. Dus als iemand niet in staat is om zijn Godsdienst in de ene plaats uit te oefenen dan dient hij naar een andere plaats te gaan waar hij wel in staat is om zijn Godsdienst met de moslims samen uit te oefenen. En als hij niet in staat is om naar de landen van de Moslims te gaan, dan zou hij naar de landen moeten gaan waar hij in staat is om zijn Godsdienst uit te oefenen, zelfs wanneer het land waar hij naartoe gaat een land van Kufr (ongeloof) is. De reden hiervan is dat sommige soorten kwaad minder erg zijn dan andere soorten.

De metgezellen emigreerden naar Abessini - wat bewoond werd door christenen- omdat ze daar in staat waren hun Godsdienst uit te oefenen en veilig waren voor het kwaad van de Arabische afgodendienaars (van Mekka) -.

Allaah zegt: Vrees daarom Allaah volgens jullie vermogen.? [Surah At-Taghaabun: 16]

Dus wanneer er een land is waarin zich een minderheid aan moslims bevindt of misschien zelfs vele moslims, dan moet hij daarheen gaan en met hen zijn, ook al is dit een land van de ongelovigen. Als hij niet in staat is om naar de landen van de moslims te gaan, dan dient hij zijn best te doen om het kwaad te verkleinen (voor zichzelf), voor zover hij daartoe in staat is.

Sheikh Saalih el Fawzaan, vraag en antwoord sectie van: Sharh sitta mawaadi?? min aseerah (blz 67-68)[/SIZE][/B]

01-04-2008, 16:02
Wonen in een niet-Islamitisch land.


Vraag: Ik las laatst in een forum dat je als moslim niet in een niet islamitisch land mag wonen en als je reist dat je dan maximaal 3 dagen in een niet islamitisch land mag zijn. Klopt dit? Volgens de persoon die dit zij was dit door Allah opgelegd

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Degenen die het verblijf in niet-islamitische landen verbieden baseren hen woorden op de volgende hadith, waarbij de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zegt: "Mijn band wordt verbroken jegens een moslim die tussen de moehriekien (toekenners van deelgenoten aan Allah ofwel ongelovigen) verblijft..." Aboe Dawoed en Tiermiedi en anderen.

Geleerden hebben gezegd dat: deze hadith door de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) is genoemd na de emigratie van Mekka naar Medina. Emigratie was toen een plicht voor ieder moslim (a).

Allah's zegt in de Qor'aan: "Voorwaar, (tot) degenen waarvan de zielen door de Engelen worden meegenomen, en die onrechtvaardig waren, zeggen zij:"In wat voor toestand waren jullie (toen jullie stierven)?" Zij zeggen:"Wij waren de onderdrukten op aarde. "Zij (de Engelen) zeggen: "Was de aarde van Allah niet (zo) uitgestrekt dat jullie daarop hadden kunnen uitwijken?" Zij zijn degenen wiens verblijfplaats de Hel is. Het is de slechtste bestemming! (98) Behalve de onderdrukten van de mannen en de vrouwen en de kinderen die niet tot macht in staat zijn, en die geen weg kunnen vinden. (99) Zij zijn het van wie Allah hopelijk (de fouten) zal uitwissen. En Allah is Vergevend, Vergevensgezind. (Soerat An nisa Aya 97-99).

De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei toen Mekka geopend werd: "Er is geen emigratie na de opening (van Mekka)....." Boekharie en Moesliem en anderen.

Wat betreft het verblijven in een niet-islamitische land, na de opening van Mekka. Daar hebben geleerden nu en in de vorige eeuwen veel over verteld en geschreven. sommigen staan het toe met voorwaarden, en anderen zeggen dat het soms verplicht is in bepaalde omstandigheden.

Voorwaarden van het toestaan tot verblijf in een niet-islamitische staat zijn:

1. Het in staat zijn om de islam volledig te praktiseren zonder drempels, waarbij geen enkel belemmering zal zijn vanuit de kant van de ongelovigen die de geloofsprincipes zal beïnvloeden. Tijdens het verblijf dient men als verkondiger van de islam te zijn, door het vertonen van goede morele gedrag en trots te leven tussen de ongelovigen.
2. Tevens moet men in staat zijn om eigen kinderen volgens de islam te kunnen opvoeden. Men is dus verantwoordelijk voor de opvoeding en gedrag van de kinderen. Hetzelfde geldt voor de echtgenote.
3. Gevaar oplopen voor het verliezen van eigen bezit. In vele landen wordt de Moslim als plunderingdoel gezien. hierbij is men verplicht om desbetreffende land waar hij verblijft te verlaten.

Als deze voorwaarden voldaan zijn dan is het verblijf in een niet-islamitische land toegestaan. Allah zegt:"Voorwaar, hij is met jullie waar jullie ook zijn" Soerat al hadid aya 4. "Waarheen jullie je ook wenden, daar is het aangezicht" Soerat Al baqara aya 115. {Allah's Gezicht, we geloven in de eigenschappen van Allah die hij genoemd heeft in de Qor-aan en die de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) over Allah de Verhevene verteld heeft in de soennah, zonder gelijkenis aan de mens, of verwijdering van de eigenschap}.

De nationaliteit van de moslim, is "laa iellaha iella Allah moehammadoen rasoeloe Allah". Wanneer de moslim aangevallen wordt, of wanneer hij een zuil van de islam niet kan uitoefenen of wanneer hij onderdrukking voelt omdat hij moslim is... of wanneer hij weet dat het toekomst van zijn kinderen in gevaar is betreft hun religie en gedrag. Dan is hij hierbij verplicht om naar een andere plek te verhuizen zodat hij zich en zijn kinderen uit duisternis kan helpen.

Waar is de islamitische land waarheen we kunnen verhuizen?

De islamitische land is het land waar de wetten van Allah nagestreefd worden, en waar de rechtvaardigheid van de islamitische staat toegepast wordt. Met pijn in het hart zeggen we dat de islamitische staat niet bestaat op dit moment! Een plek waar het verderf minder is dan andere plekken daar kiezen we voor. Het onrecht en onderdrukking die op de moslims toegepast wordt in de Arabische landen, zien we niet in het westen. Zelfs geleerden worden aangevallen in "Arabische landen". Velen zijn uit deze landen gevlucht naar Europa en andere landen waar zij hun religie in vrijheid kunnen uitoefenen. Emigratie naar een niet-islamitische land is soms verplicht, als het gaat om kennis vergaren omtrent zaken die de moslims nodig hebben.

En Allah weet het beste.

MisGiien heb je hier ook iets aan..

Pagina's : [1] 2