Bekijk volle/desktop versie : Vreemd?



Pagina's : [1] 2

01-04-2008, 12:37
We worden overspoeld met nutteloze discussies over:
Straatcoaches die een vrouw geen hand willen geven
Vrouwen die in burka of nighaab allerlei beroepen uit willen oefenen
Zwarte scholen
Grote gezinnen in te kleine woningen
Weinig grote woningen

En velen roepen alsmaar dat we recht hebben op, Nederland allemaal dingen moet regelen en doen...bla die bla..

Ik denk persoonlijk dat we voor onzelf goed moeten nagaan wat we zelf willen, hoe we willen leven en op basis daarvan onze thuisbasis moeten opzoeken..Ik vind niet dat je in een land als NL (niet islamitisch land) kan eisen dat je als man/vrouw zijnde een andere man/vrouw geen hand geeft in je beroep..Wat je als moslim zijnde thuis en in je vrije tijd doet helemaal Maar vind toch echt dat we een beetje naar ons zelf moeten wijzen als we het gaan hebben over oplossingen zoeken voor bovengenoemde zaken..Sterker nog, als je vindt dat je in NL niet jezelf kan zijn dan moet je maar terug naar land van herkomst waar je wel jezelf kan zijn..

01-04-2008, 12:42


Mee eens, kan het ook nog steeds niet begrijpen dat vrouwen een niqaab dragen in NL in het openbaar. Allemaal leuk en aardig maar kom dan niet klagen als iemand je uitlacht/scheld

01-04-2008, 12:53

Citaat door Maroc_Meissie:
We worden overspoeld met nutteloze discussies over:
Straatcoaches die een vrouw geen hand willen geven
Vrouwen die in burka of nighaab allerlei beroepen uit willen oefenen
Zwarte scholen
Grote gezinnen in te kleine woningen
Weinig grote woningen

En velen roepen alsmaar dat we recht hebben op, Nederland allemaal dingen moet regelen en doen...bla die bla..

Ik denk persoonlijk dat we voor onzelf goed moeten nagaan wat we zelf willen, hoe we willen leven en op basis daarvan onze thuisbasis moeten opzoeken..Ik vind niet dat je in een land als NL (niet islamitisch land) kan eisen dat je als man/vrouw zijnde een andere man/vrouw geen hand geeft in je beroep..Wat je als moslim zijnde thuis en in je vrije tijd doet helemaal Maar vind toch echt dat we een beetje naar ons zelf moeten wijzen als we het gaan hebben over oplossingen zoeken voor bovengenoemde zaken..Sterker nog, als je vindt dat je in NL niet jezelf kan zijn dan moet je maar terug naar land van herkomst waar je wel jezelf kan zijn..



Wat is er mis mee, als je in Ned. wel jezelf kunt zijn, en dat je mannen op je werk wel de hand weigert of de dokter, en dat de overige mensen in je omgeving hier geen problemen mee hebben? Het gaat om accepteren en respecteren, dat is waar het om gaat en niet om de bovenstaande redenen die je hebt genoemd. Het gaat om de benaderingswijze en de omgang. Precies zoals je zegt: je moet voor jezelf na gaan hoe je wilt leven, een ander hoeft hier dus geen invulling voor te geven. Als jij vredig leeft met je mede mens, dan leven zij ook in vrede met jou. Zoals ik al zei het gaat niet om die burqa of gezinsgrootte, helemaal niet zelfs.

01-04-2008, 12:54

Citaat door Mouny:
Mee eens, kan het ook nog steeds niet begrijpen dat vrouwen een niqaab dragen in NL in het openbaar.



Je hoeft het niet te begrijpen. Het is een keuze die iemand voor zich zelf maakt, los van wat anderen daar over denken.

01-04-2008, 13:01


HET probleem is dat er veel moslims niet ZELFBEDRUIPEND zijn. dit roep ik al heel lang.

als we als moslims in dit land van begin tot eind voor onze eigen centen zorgen dan hadden we een totaal andere positie. dan waren we ook belangrijker voor de economie en had onze stem een duidelijker volume

01-04-2008, 13:02
Nou denk het niet hoor..
Als je ergens werkt en van de een op andere dag kom je in een burkgha naar kantoor...of je wilt vrouwen/mannen geen handgroet geven kan ik me echt wel voorstellen dat een bedrijf daar problemen mee heeft..

Ik zelf vind het uitermate beledigend als iemand tot mij spreekt en mij niet in de gezicht aanspreekt. Wat betreft handje schudden maak ik er no deal van..maar groet iedereen wel met de hand..

Wat betreft woningen zijn het toch altijd (in de meeste gevallen) allochtonen die hier een issue van maken..dag 1 hadden ze een 2 kmr woning en toen hadden nog geen kids...5 jaar later hebben ze 'opeens' 5 kinderen en verwachten dan een supergrote woning en dat opeens allemaal regelingen en urgenties worden uitgeschreven

We maken het ons zelf gewoon moeilijk..

01-04-2008, 13:07

Citaat door noona:
HET probleem is dat er veel moslims niet ZELFBEDRUIPEND zijn. dit roep ik al heel lang.

als we als moslims in dit land van begin tot eind voor onze eigen centen zorgen dan hadden we een totaal andere positie. dan waren we ook belangrijker voor de economie en had onze stem een duidelijker volume


Klopt ook!

Die onduidelijkheid hebben wij moslims zelf gecreeeren..Je moet maar denken aan het opvoeden van een klein kind..Als je duidelijk regels opstelt en die consequent naleeft, het beloning en strafsysteem toepast is het kind in no time hier aan gewend en weet het niet anders...

Zo dus ook met de samenleving..

Zo zie je nu 2 dames geheel in burgha gekleed (niks mis mee), maar de een praat in mascha allah zusters taal en is op de hoogte van alle nieuwtjes (roddels) uit the block en houdt zelfs spreekuur voor de laatste updates..
Terwijl de andere zuster een islamitisch leven leidt en anderen niet opzadelt met haar levenswijze..

Mannen roepen met hun meterslange baard dat ze ziek zijn en elke dag bij de huisarts zitten om toch op een of andere manier in de ziektewet te kunnen blijven met als doel uiteindelijk in de WAO (of hoe het ook nu mag heten) maar intussen wel 10 uurtjes per dag zwart klussen en er een vermogen op na houden

Ik snap wel degelijk waarom niet moslims onze cultuur en geloof niet serieus (willen) nemen..hebben we deels aan onszelf te danken. We beginnen altijd met zinnen als: " Islam....." en eindigen met de zin: " omdat ik een man ben en die mogen alles in de Islam."

01-04-2008, 13:08

Citaat door Maroc_Meissie:
Nou denk het niet hoor..
Als je ergens werkt en van de een op andere dag kom je in een burkgha naar kantoor...of je wilt vrouwen/mannen geen handgroet geven kan ik me echt wel voorstellen dat een bedrijf daar problemen mee heeft..


We maken het ons zelf gewoon moeilijk..



Correctie, je maakt het jezelf moeilijk. Ten eerste ik ken een hoop vrouwen die burqa dragen, en geloof me die zitten echt niet te wachten voor een baan in een overheidsgebouw. En kom niet zeggen dat ze hierdoor geen deel uit maken van de samenleving, in tegendeel. Alles wat men hier doet in ned. al het onbewuste heeft te maken met het deel nemen aan de samenleving.


Citaat:

Ik zelf vind het uitermate beledigend als iemand tot mij spreekt en mij niet in de gezicht aanspreekt. Wat betreft handje schudden maak ik er no deal van..maar groet iedereen wel met de hand..
Zo heeft iedereen zijn eigen omgangsvormen.



Citaat:
Wat betreft woningen zijn het toch altijd (in de meeste gevallen) allochtonen die hier een issue van maken..dag 1 hadden ze een 2 kmr woning en toen hadden nog geen kids...5 jaar later hebben ze 'opeens' 5 kinderen en verwachten dan een supergrote woning en dat opeens allemaal regelingen en urgenties worden uitgeschreven
Dat is normaal. Die regelingen en urgenties zijn daarvoor bedoeld, is het niet?

01-04-2008, 13:09
ja dan moet de man genoeg vedienen voor beide en zo kan de vrouw dragen wat ze wil.

wil de vrouw alsnog werken dan moet ze denken aan een eigen zaak. misschien kan ze dit opzetten via internet bijvoorbeeld.

en wat regelingen etc. betreft. het wordt aangeboden dus tja dan lijkt het me logisch dat ze een poging wagen om te krijgen wat ze willen. niets maar dan hun recht. dat ze daarna klagen waarom het niet gaat zoals ze willen, ja dat is dan het moment waarop ze op eigen benenn moeten gaan staan.

ik snap wel dat iemand zich wil kleden en gedragen volgens de islam maar hij moet evengoed begrijpen dat ie in een land is waar dat niet algemeen geaccepteerd word en dat te maken krijgt met consequenties van zijn eigen handelen

01-04-2008, 13:20

Citaat door inkt:
Correctie, je maakt het jezelf moeilijk. Ten eerste ik ken een hoop vrouwen die burqa dragen, en geloof me die zitten echt niet te wachten voor een baan in een overheidsgebouw. En kom niet zeggen dat ze hierdoor geen deel uit maken van de samenleving, in tegendeel. Alles wat men hier doet in ned. al het onbewuste heeft te maken met het deel nemen aan de samenleving.




Zo heeft iedereen zijn eigen omgangsvormen.




Dat is normaal. Die regelingen en urgenties zijn daarvoor bedoeld, is het niet?


Inderdaad maak het mezelf soms moeilijk maar dat heeft geen betrekking op bovengenoemde zaken..

Maar bepaalde zaken trek ik me wel aan want we worden tenslotten gezien als jullie marokkanen, jullie moslims..vandaar dat ik in de wij vorm sprak.

01-04-2008, 13:22
Als moslim(a) moet je je aanpassen aan het land waar je woont helemaal gelijk in.
Als jij als moslima geen hand wilt geven aan mannen, dan zoek je maar een baan waar alleen vrouwen werken, of ga dan thuis zitten voor mijn part. Maar niet de nederlanders de schuld gaan geven dat het racisten zijn, dat zijn ze niet (de meeste niet), of dat ze je niet tegemoet komen, het is een christelijke land en geen islamitisch land.


Ik vind dat het kan, je religie behouden en in vrede leven met de ongelovigen. Het ligt allemaal aan jezelf, hoe jij je gedraagt, ermee omgaat, en wat voor stappen/keuzes jij maakt....

01-04-2008, 13:23

Citaat door inkt:
Correctie, je maakt het jezelf moeilijk. Ten eerste ik ken een hoop vrouwen die burqa dragen, en geloof me die zitten echt niet te wachten voor een baan in een overheidsgebouw. En kom niet zeggen dat ze hierdoor geen deel uit maken van de samenleving, in tegendeel. Alles wat men hier doet in ned. al het onbewuste heeft te maken met het deel nemen aan de samenleving.




Zo heeft iedereen zijn eigen omgangsvormen.




Dat is normaal. Die regelingen en urgenties zijn daarvoor bedoeld, is het niet?


Nopes, er zijn GEEN regelingen voor mensen die groter willen wonen omdat ze nu een groter gezin hebben. Iedereen gaat gewoon netjes op de wachtlijst en krijgt op basis van inschrijfduur en voorkeurslocatie. Zo kom je steeds iets boven op de ladder.

Urgenties zijn er voor zieke mensen etc..en voor de overige regelingen vind ik het vanzelfsprekend dat als je er recht op hebt, je er ook een beroep op doet..

Maar er zijn er ook zat..die van alles faken bij een doc ofzo om financieel iets gedaan te krijgen..

01-04-2008, 13:25



Citaat door Moslimmma:
Als moslim(a) moet je je aanpassen aan het land waar je woont helemaal gelijk in.
Als jij als moslima geen hand wilt geven aan mannen, dan zoek je maar een baan waar alleen vrouwen werken, of ga dan thuis zitten voor mijn part. Maar niet de nederlanders de schuld gaan geven dat het racisten zijn, dat zijn ze niet (de meeste niet), of dat ze je niet tegemoet komen, het is een christelijke land en geen islamitisch land.


Ik vind dat het kan, je religie behouden en in vrede leven met de ongelovigen. Het ligt allemaal aan jezelf, hoe jij je gedraagt, ermee omgaat, en wat voor stappen/keuzes jij maakt....


En dat bedoel ik dus ook..

01-04-2008, 13:29

Citaat door Mouny:
Mee eens, kan het ook nog steeds niet begrijpen dat vrouwen een niqaab dragen in NL in het openbaar. Allemaal leuk en aardig maar kom dan niet klagen als iemand je uitlacht/scheld



iwa soubhanaAllah, en dan dit te horen van mijn moslim zuster.
Iedereen is vrij te doen en te laten wat hij wil, maar wil ik een niqaab dragen, is dat om problemen vragen......


la hawla wala koewata illa billah!
het doet me totaal niets door een nederlander of een onwetende uitgelachen of uitgescholden te worden, maar niet begrepen te worden door een moslimsZUSTER/Broeder, dat is veel pijnlijker

Laat jullie niet misleiden door eurotekentjes...dit leven is zo voorbij en alles zal achtergelaten worden, behalf jouw goede daden!

01-04-2008, 13:37

Citaat door Mouny:
Mee eens, kan het ook nog steeds niet begrijpen dat vrouwen een niqaab dragen in NL in het openbaar. Allemaal leuk en aardig maar kom dan niet klagen als iemand je uitlacht/scheld



Ik denk dat die vrouwen dat wel zelf mogen bepalen, weet wel dat nederland een land is van vrijheid van menings uiting, vrijheid van kledingdracht etc..

Weet je wat ik denk? Ik denk dat de nederlanders daar geen moeite mee hebben maar eerder de marokkanen zelf.. Het zijn meestal de marokkanen die daar moeilijk over doen en daarover zeuren dat het te extremistisch is..

Nederlanders zijn hele nuchtere mensen, laat je ze met rust, laten ze jou ook met rust. In de grote steden lopen genoeg moslima's met niqab (alhamdoliellah) en wie maakt er de grootste probleem van : De Marokkaan... Níét de Nederlander.

Pagina's : [1] 2