Bekijk volle/desktop versie : Bush zet NAVO-top in Noordwijk op scherp



Pagina's : [1] 2

01-04-2008, 12:06
[/FONT" -->
-------------------------------------------------------------------
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Recentelijk heeft President Bush opnieuw zijn volledige steun gegeven aan de wens van Oekraïne en Georgië om toe te treden tot de NAVO. Hij deed dat bij een bezoek aan de Oekraïense hoofdstad Kiev. Door de steunbetuiging staat de NAVO-top, vanaf morgen in Roemenië, op scherp. [/FONT][/SIZE]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Duitsland en Frankrijk voelen niets voor toetreding van de twee voormalige Sovjetrepublieken, vooral omdat Rusland er fel op tegen is. Nederland en België zien het lidmaatschap ook niet zitten.
In januari vroeg Oekraïne het aspirant- lidmaatschap van de NAVO aan. Rusland zei dat het dan gedwongen zou zijn kernraketten op Oekraïne te richten.

Voor de NAVO-top in Noordwijk van aanstaande woensdag en donderdag zijn strenge veiligheidsmaatregelen genomen. Op de informele top komt onder meer de missie in Uruzgan aan bod. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]
Huis ter Duin wordt gedurende de top tot militair terrein verklaard, omdat de ministers van Defensie daar vergaderen. In een groot deel van het dorp kan de politie dankzij een noodverordening preventief fouilleren. In het hele dorp zijn gerichte controles mogelijk.
Voor de kust van Noordwijk ligt midden deze week een mijnenveger. Aan de top nemen ministers uit de 26 NAVO-landen deel.

Aldus een bericht van het ANP

01-04-2008, 12:14



Citaat door aplat:
[/FONT" -->
-------------------------------------------------------------------
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Recentelijk heeft President Bush opnieuw zijn volledige steun gegeven aan de wens van Oekraïne en Georgië om toe te treden tot de NAVO. Hij deed dat bij een bezoek aan de Oekraïense hoofdstad Kiev. Door de steunbetuiging staat de NAVO-top, vanaf morgen in Roemenië, op scherp. [/FONT][/SIZE]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Duitsland en Frankrijk voelen niets voor toetreding van de twee voormalige Sovjetrepublieken, vooral omdat Rusland er fel op tegen is. Nederland en België zien het lidmaatschap ook niet zitten.
In januari vroeg Oekraïne het aspirant- lidmaatschap van de NAVO aan. Rusland zei dat het dan gedwongen zou zijn kernraketten op Oekraïne te richten.

Voor de NAVO-top in Noordwijk van aanstaande woensdag en donderdag zijn strenge veiligheidsmaatregelen genomen. Op de informele top komt onder meer de missie in Uruzgan aan bod. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]
Huis ter Duin wordt gedurende de top tot militair terrein verklaard, omdat de ministers van Defensie daar vergaderen. In een groot deel van het dorp kan de politie dankzij een noodverordening preventief fouilleren. In het hele dorp zijn gerichte controles mogelijk.
Voor de kust van Noordwijk ligt midden deze week een mijnenveger. Aan de top nemen ministers uit de 26 NAVO-landen deel.

Aldus een bericht van het ANP



Bush wil enkel uitvalbases in de regio; hetzelfde liedje als bij Turkije.
Laat hij ze lekker dan bij de VS nemen (de afstand Washington-Hawaii is groter dan Washington-Ankara).

01-04-2008, 12:23

Citaat door Muad_Dib:
Bush wil enkel uitvalbases in de regio; hetzelfde liedje als bij Turkije.
Laat hij ze lekker dan bij de VS nemen (de afstand Washington-Hawaii is groter dan Washington-Ankara).


Zijn dikke maat, Jaap de Hoop Scheffer, zal wel gaan lobbyen.

01-04-2008, 12:25
Front europa!!!

01-04-2008, 12:30



Citaat door zalikhetzeggen:
Front europa!!!


JUIST, inclusief de Azoren.



En Nieuw-Amsterdam natuurlijk.

01-04-2008, 12:35

Citaat door aplat:
Zijn dikke maat, Jaap de Hoop Scheffer, zal wel gaan lobbyen.


Zit er dik in. Allemaal NWO.

01-04-2008, 12:38

Citaat door aplat:
JUIST, inclusief de Azoren.



En Nieuw-Amsterdam natuurlijk.


neo cold war??

01-04-2008, 12:42
Ach ja, dit weer zo'n klassiek spel, meer niet.

Amerika wil natuurlijk haar tentakels nóg verder laten reiken, want waarom zouden ze anders die twee landen bij de NAVO willen hebben?

Verder vind ik het niet zo interessant, de NAVO is eens te meer een bondgenootschap gebleken dat als los zand aan elkaar hangt en eigenlijk haar langste tijd heeft gehad.

01-04-2008, 12:44

Citaat door Pleeborstel:
Ach ja, dit weer zo'n klassiek spel, meer niet.

Amerika wil natuurlijk haar tentakels nóg verder laten reiken, want waarom zouden ze anders die twee landen bij de NAVO willen hebben?

Verder vind ik het niet zo interessant, de NAVO is eens te meer een bondgenootschap gebleken dat als los zand aan elkaar hangt en eigenlijk haar langste tijd heeft gehad.


Nou dat denk ik toch nog niet.

Zolang heer Poetin nog wat te zeggen heeft werken zijn uitspraken juist als een hechte band binnen de NAVO, volgens mij.

Actie = reactie.

01-04-2008, 12:55

Citaat door aplat:
Nou dat denk ik toch nog niet.

Zolang heer Poetin nog wat te zeggen heeft werken zijn uitspraken juist als een hechte band binnen de NAVO, volgens mij.

Actie = reactie.


Ook dat is gewoon een spel en meer niet. Poetin weet heus wel hoe dat spel werkt, hij is niet dom.

Of er echt een band is binnen de NAVO vraag ik me af. Zeker de Europese landen zijn vrijwel altijd verdeeld en moeten tot de orde worden geroepen door de VS.

Ik geloof niet zo in die NAVO, het is een beetje een machtsspel van een aantal landen die invloed op deze aarde willen uitoefenen en behouden.

01-04-2008, 13:03

Citaat door aplat:
Zijn dikke maat, Jaap de Hoop Scheffer, zal wel gaan lobbyen.



Die stinkt nog steeds naar stront !

01-04-2008, 13:06
Geen soldaten kunnen leveren voor de strijd en toch meer landen erbij.

01-04-2008, 13:35



Citaat door abdelkader:
Geen soldaten kunnen leveren voor de strijd en toch meer landen erbij.


Nou daarom juist denk ik, zou het niet?

01-04-2008, 14:13

Citaat door aplat:
Nou daarom juist denk ik, zou het niet?


Of die nieuw landen naar Zuid-Afghanistan verzenden.

01-04-2008, 14:15

Citaat door aplat:
JUIST, inclusief de Azoren.



En Nieuw-Amsterdam natuurlijk.
Een eiland helemaal in het midden van Indische Oceaan.

Ideaal voor de veelplegers criminelen.

Pagina's : [1] 2