Bekijk volle/desktop versie : Deen maakt ook cartoon van Wilders



Pagina's : [1] 2 3

31-03-2008, 21:09
Deen maakt ook cartoon van Wilders

De Deense cartoonist Kurt Westergaard heeft een spotprent van Geert Wilders gemaakt. Hij deed in opdracht van het Vlaamse tijdschrift P-magazine. Aldus DeMorgen.

Op de tekening is Wilders te zien met een bom in zijn haardos. Hij is omgeven door politielinten en daarbij hangt een bord met de tekst 'Gevaar! Vrijheid van meningsuiting'.

PVV-leider Wilders gebruikte zonder toestemming Westergaards tekening van de profeet Mohammed in zijn film Fitna. Op die cartoon staat Mohammed met een bom afgebeeld in zijn tulband. De Deense tekenaar dreigt met juridische stappen. Wilders gaat de cartoon vervangen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/03/art000001C8936097815461.html


De cartoonoorlog lijkt losgebarsten.

31-03-2008, 21:13


Link naar cartoon

http://zideo.nl/index.php?option=com_podfeed&zideo=6c494b5a6f513d3 d&playzideo=6c5971536d6c733d


BRUSSEL - De Deense Mohammed-cartoonist Kurt Westergaard heeft nu een spotprent van Geert Wilders gemaakt. Hij deed dat voor het Vlaamse tijdschrift P-magazine, dat dinsdag uitkomt.
De cartoonist tekent Wilders met een bom op zijn hoofd, net zoals hij eerder Mohammed tekende die in de omstreden cartoon een bom in zijn tulband droeg. Bij Wilders hangt een bordje met de tekst: 'Gevaar. Vrijheid van meningsuiting.'
Westergaard gaf ook een interview aan het Belgische blad. De 72-jarige cartoonist zegt daarin dat hij geen seconde spijt heeft gehad van zijn Mohammed-cartoon die twee jaar geleden tot felle protesten tegen Denemarken leidde in de islamitische wereld.

Het interview in P-magazine is vorige week afgenomen, nog voor het uitkomen van Wilders' film Fitna. Westergaard zegt dat hij het met veel van Wilders' standpunten niet eens is. „Maar hij heeft wel het recht om ze te verkondigen. Alles moet kunnen worden gezegd. Daar blijf ik bij.”

Volgens hem is de spanning tussen de religieuze moslims en de Westerse democratie niet iets wat overmorgen van de baan is. „Het zal nog jaren duren. Maar de democratie zal winnen”, voorspelt de cartoonist in P-magazine.

31-03-2008, 21:15
Hahahahaha hahahaha lekker voor Wilders.

Het zit hem echt allemaal niet mee eh.

31-03-2008, 21:15
Hij heeft iets met bommen die tekenaar.

Waarom niet een wilders tekenen als verwaande kleuter die alles knipt en aan elkaar plakt. Of alles over Islam roept met de vingers in zijn oren. Of een Gargamel met wildershaar die "Ik haat Islam, ik krijg ze nog wel al is het laatste wat ik doe roept.

Dat zou gewoon ludiek zijn.

31-03-2008, 21:16



Citaat door hoogeveen99:


BRUSSEL - De Deense Mohammed-cartoonist Kurt Westergaard heeft nu een spotprent van Geert Wilders gemaakt. Hij deed dat voor het Vlaamse tijdschrift P-magazine, dat dinsdag uitkomt.
De cartoonist tekent Wilders met een bom op zijn hoofd, net zoals hij eerder Mohammed tekende die in de omstreden cartoon een bom in zijn tulband droeg. Bij Wilders hangt een bordje met de tekst: 'Gevaar. Vrijheid van meningsuiting.'
Westergaard gaf ook een interview aan het Belgische blad. De 72-jarige cartoonist zegt daarin dat hij geen seconde spijt heeft gehad van zijn Mohammed-cartoon die twee jaar geleden tot felle protesten tegen Denemarken leidde in de islamitische wereld.

Het interview in P-magazine is vorige week afgenomen, nog voor het uitkomen van Wilders' film Fitna. Westergaard zegt dat hij het met veel van Wilders' standpunten niet eens is. „Maar hij heeft wel het recht om ze te verkondigen. Alles moet kunnen worden gezegd. Daar blijf ik bij.”

Volgens hem is de spanning tussen de religieuze moslims en de Westerse democratie niet iets wat overmorgen van de baan is. „Het zal nog jaren duren. Maar de democratie zal winnen”, voorspelt de cartoonist in P-magazine.

Link naar de cartoon:
http://demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/225739/2008/03/31/Mohammed-cartoonist-maakt-Wilders-cartoon-voor-P.dhtml





31-03-2008, 21:18

Citaat door GewoonPinda:
Hahahahaha hahahaha lekker voor Wilders.

Het zit hem echt allemaal niet mee eh.


Denk je nou echt dat Wilders zich hier druk om maakt?

31-03-2008, 21:19

Citaat door Peej:



Denk je nou echt dat Wilders zich hier druk om maakt?






Ik denk dat hij voorlopig geen boemerang koopt

31-03-2008, 21:20

Citaat door Peej:
Denk je nou echt dat Wilders zich hier druk om maakt?


En de Moslims zullen die Deen z'n Fatwa er echt niet voor intrekken/
Hij had Balkenende moeten tekenen.
Maar jah, daar bestaan al genoeg spotprenten van.

31-03-2008, 21:20

Citaat door GewoonPinda:
Hahahahaha hahahaha lekker voor Wilders.

Het zit hem echt allemaal niet mee eh.


Denk je nu echt dat wilders hier beledigt over zou zijn?

Ik vind m wel leuk

31-03-2008, 21:21

Citaat door Iznogoudh:
Hij heeft iets met bommen die tekenaar.

Waarom niet een wilders tekenen als verwaande kleuter die alles knipt en aan elkaar plakt. Of alles over Islam roept met de vingers in zijn oren. Of een Gargamel met wildershaar die "Ik haat Islam, ik krijg ze nog wel al is het laatste wat ik doe roept.

Dat zou gewoon ludiek zijn.


Je moet zelf cartoonist worden.

31-03-2008, 21:21

Citaat door grendel:
Ik denk dat hij voorlopig geen boemerang koopt



31-03-2008, 21:22

Citaat door Peej:
Denk je nou echt dat Wilders zich hier druk om maakt?

31-03-2008, 21:28


Bijzonder slechte cartoon. Kurt heeft geen talent. Dat hij er nu 1 van wilders gemaakt heeft maakt daat geen verandering aan.

31-03-2008, 21:30

Citaat door Peej:
Denk je nou echt dat Wilders zich hier druk om maakt?


Misschien niet zo zeer om die spotprent..maar wel om het feit dat hij respect had voor die tekenaar en dat die tekenaar hem nu belachelijk maakt.

31-03-2008, 21:31
Wilders gaat nu spontaan Deense vlaggen in de hens steken

Pagina's : [1] 2 3