Bekijk volle/desktop versie : Lees dit Aub



31-03-2008, 17:06
Lezen a.u.b

Stel je eens voor. Je staat al een uur voor je spiegel, dromerig … met je mascara in de ene hand en in je andere hand je flesje parfum…..En opeens hoor je de deurbel gaan !!Je loopt naar de deur toe, je kijkt door het gaatje. Wie is die onbekende man, met een stralend gezicht?”Wie ben je ?Ik ben het, de profeet van Allah !!”Met een grote vreugde, strek je je arm om de deur open te doen voor Allah's boodschapper en hem welkom te heten.

Maar…… je denkt er ineens aan! De videoclip op tv die je aan het kijken was! Je loopt snel weg om de tv uit te zetten, maar je vergist je van knop en zet het geluid nog harder..Eindelijk vind je de juiste knop, oef! de televisie staat uit, gelukkig.Je loopt terug naar de deur om te openen …Oh nee! De posters van die popsterren in mijn kamer! Je loopt naar je kamer om ze van de muren af te halen. Voor de tweede keer gaat de deurbel.Je raakt in paniek.

De profeet van Allah zal weggaan.Je laat een poster vallen op je bureau… en daar zie je de cd’s liggen. Al die cd's die je al honderden keren hebt gehoord. Je kent ze allemaal uit je hoofd. Terwijl je in je hele leven nog nooit een Qur’an vers zo snel hebt kunnen leren of onthouden, of zelfs GELEZEN…
Zonder na te denken, raap je ze op en gooi je ze in de prullenbak, en zet de deksel er terug op om te vermijden dat de profeet van Allah ze zou zien; als je tenminste op tijd bent met de deur open te doen en als hij je kamer zou binnenkomen.

De deurbel gaat nog eens !! De profeet van Allah zal weggaan!Je loopt naar de deur toe om open te doen ; maar… Ya Allah! Je denkt 'ik heb gisteren mij haren geverfd bij de kapper!!' Je haast je om een hoofddoek te vinden die groot genoeg is om je hoofd te bedekken. Ok, je hebt de hoofddoek gevonden, het ziet er al beter uit ….Je komt voorbij de spiegel als je terug naar de deur loopt. “Mijn make-up!”Je rent naar de badkamer om je gezicht te wassen; geen tijd om reinigingsmelk te gebruiken!Parfum !?…

Elhamdulilah; de Profeet had aangebeld net voordat ik het op mij ging spuiten.Eindelijk ! Ik ben klaar om de Profeet van Allah te ontvangen. "Maar nee!! Ik ga hem toch niet ontmoeten in een spijkerbroek!"Je haast je weer om een djalaba te vinden. Je vind het en trekt het aan. Eindelijk, je bent klaar om de deur open te doen.

Er is niemand voor de deur..."Ik liet de Profeet van Allah wachten aan de deur..."Je kijkt naar de straat. Gelukkig! Daar loopt hij. "Profeet van Allah! Ik heb de deur open gedaan voor u!"Hij komt terug en loopt je huis binnen. Opeens!! Je gsm gaat af en speelt de laatste nieuwe polyfone ringtone die je gedownload had. Je laat je hoofd zakken voor de Profeet van Allah uit schaamte. Het nummer van degene die jou belt staat op de display. Je bibbert. Je krijgt moeilijk adem. 'Hoe ga ik het aan de Profeet uitleggen dat de persoon die belt, een schoolvriend is...?'Je zet je gsm uit voordat de Profeet van Allah je ondervraagt.

Maar dan ruik je iets in je huis... en de Profeet van Allah ruikt het ook. "Ya Rabbi! Oh neeeeeeee! Ik vergat mijn sigaret goed uit te doven!"Jullie horen de Azan ( oproep tot >gebed).Hoe ga je reageren? Ga je het doen zoals je het iedere dag deed ? Of ga je alleen bidden om de Profeet tevreden te stellen?

Wat ga je antwoorden als hij je vraagt wanneer de laatste keer was dat je de Qur’an las ? De laatste keer dat je het gebed van Al Fajr deed ? Als hij je ondervraagt over je kennissen, en de mensen waarmee je omgaat? Je liefdes relaties, je dates en je respect tegenover je ouders??
Weet je wat de Profeet zal doen? Hij zal niet boos op je zijn. Hij zal huilen. Huilen met heel zijn hart.Hij zal zeggen: “Is het daarom dat ik mijn leven heb opgeofferd, dat ik heb verdragen, alles wat ik heb verdragen?

Is het voor moslims zoals jij dat de graven van mijn metgezellen over verschillende plaatsen zijn verspreid? Ga jij het licht van de Islam dragen? Hoe zal ik voor jou kunnen bijstaan bij Allah? Hoe kan ik je te drinken geven uit mijn kom (Kawther) terwijl jij >mijn traditie (Sunna) hebt laten vallen ?

”Verschillende kettingbrieven en mails vertellen je om sommige mails ‘zoveel keer door te sturen en Allah zal je geven wat je wenst’, deze mail heeft daar niks mee te maken.Ik heb deze mail gelezen en heb me proberen in te leven in de situatie van het meisje SubhanAllah. Ik was ongeduldig dat het zo lang duurde voordat ze de deur open deed.Ik zat op het puntje van mijn stoel en was bang dat de Profeet zou weggaan.

Zie je dan niet dat Allah alles weet wat er op aarde is en in de hemelen?

Selaam aleikoem.

31-03-2008, 17:43


Ik hou niet van Onzin verhalen ...

31-03-2008, 17:49

Citaat door dolfijn1977:
Ik hou niet van Onzin verhalen ...



dat is jouw mening maar je moet het moraal van begrijpen !!!

31-03-2008, 19:07

Citaat door dolfijn1977:
Ik hou niet van Onzin verhalen ...



tjòh, balen zeg!


barak Allahu feeki, oegtyy !

31-03-2008, 19:27



Citaat door Ghizlan__x:
tjòh, balen zeg!


barak Allahu feeki, oegtyy !



Wa iyaaki meid !! Je moet het gewoon begrijpen dat zulke dinge die in het verhaal gebeuren niet mogen!! Maar jah ieder zijn mening en dat respecteer ik !

31-03-2008, 20:30
Na3am, zeker!

31-03-2008, 23:15

Citaat door Ghizlan__x:
Na3am, zeker!



(k)