Bekijk volle/desktop versie : Vraagje....



31-03-2008, 16:37
Ik sprak laatst met iemand over make-up, ikzelf draag nooit make-up alleen kohl, mij is altijd verteld dat dat wel mag, maar diegene waar ik mee in gesprek was die zei dat kohl alleen mag als je getrouwd bent, wie weet nu of dit wel of niet is toegestaan, alvast bedankt voor jullie reacties.

31-03-2008, 16:40


Ik heb ook gehoord dat dit enkel mag als je getrouwd bent.. Zehma het toont aan dat je getrouwde vrouw bent ofso iets... Of wel is het maar een fabeltje..

31-03-2008, 16:45

Citaat door Fatihamaroc:
Het is slechts cultuur. Vroeger was het zo dat wanneer een man een vrouw ziet met kohl dat hij ervan uit ging dat ze getrouwd is. Maar in de Islam mag een vrouw zoiezo geen make up op doen alleen voor haar man. Maar het gaat ook om de intentie, waarom doe je make up? Als het naturel make up is en de reden dat je het doet is om er gewoon gezonder uit te zien en frisser dan is het geen probleem.

Allah swt weet het beste.


Bedankt voor je reactie meid

31-03-2008, 16:46

Citaat door Fatihamaroc:
Het is slechts cultuur. Vroeger was het zo dat wanneer een man een vrouw ziet met kohl dat hij ervan uit ging dat ze getrouwd is. Maar in de Islam mag een vrouw zoiezo geen make up op doen alleen voor haar man. Maar het gaat ook om de intentie, waarom doe je make up? Als het naturel make up is en de reden dat je het doet is om er gewoon gezonder uit te zien en frisser, dan is het geen probleem, maar als men zich zwaar opmaakt met alle kleuren van de regenbooog dan weet je zelf dat het een schreeuw is om aandacht...en dat is haram.

Allah swt weet het beste.


Cultuurgebonden dus.. Ikzelf wist het helemaal niet hoe het zat, nu dus wel. Merci voor de nuttige info.

31-03-2008, 16:49



Citaat door Moslima_Dounya:
Ik sprak laatst met iemand over make-up, ikzelf draag nooit make-up alleen kohl, mij is altijd verteld dat dat wel mag, maar diegene waar ik mee in gesprek was die zei dat kohl alleen mag als je getrouwd bent, wie weet nu of dit wel of niet is toegestaan, alvast bedankt voor jullie reacties.


er zijn idd wat fatawa waarin staat dat kohl wel mag , heeft verder niks te maken met wel of niet getrouwd
maar laten we eerlijk zijn , kohl maakt je ogen gewoon heel mooi
dus beter doe je het niet

31-03-2008, 16:50

Citaat door madmoisellaa:
er zijn idd wat fatawa waarin staat dat kohl wel mag , heeft verder niks te maken met wel of niet getrouwd
maar laten we eerlijk zijn , kohl maakt je ogen gewoon heel mooi
dus beter doe je het niet


Ja klopt, bedankt voor je reactie meid

31-03-2008, 16:54

Citaat door Fatihamaroc:
Ik wil niemand in verwarring brengen rond dit onderwerp, dat maakt mij medeplichtig tot verkeerde informatie overbrengen dus heb ik het opgezocht. Zoals ik al zei ... Allah swt weet het beste.




Wat zegt de Islam over make-up?



Print paginaVraag: Ik heb een vraag over wat de islam zegt over mace-up. Het liefst hoe je eraan bent gekomen, dus met verwijzingen en zo............ En ik hoor dat sommige vrouwen zeggen dat als ze ongesteld zijn ze wel nagellak mogen dragen! Maar volgens mij mag dit zo wie zo al niet , dus ook niet als ze niet ongesteld zijn

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden!

Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot.

Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com


maar hij gaf geen duidelijk antwoord btreft nagellak
ze vroeg of het wel mag als de vrouw ongetseld is??!!

31-03-2008, 16:54

Citaat door Fatihamaroc:
Ik wil niemand in verwarring brengen rond dit onderwerp, dat maakt mij medeplichtig tot verkeerde informatie overbrengen dus heb ik het opgezocht. Zoals ik al zei ... Allah swt weet het beste.




Wat zegt de Islam over make-up?



Print paginaVraag: Ik heb een vraag over wat de islam zegt over mace-up. Het liefst hoe je eraan bent gekomen, dus met verwijzingen en zo............ En ik hoor dat sommige vrouwen zeggen dat als ze ongesteld zijn ze wel nagellak mogen dragen! Maar volgens mij mag dit zo wie zo al niet , dus ook niet als ze niet ongesteld zijn

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden!

Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot.

Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com


Bedankt voor de reactie, dus als ik het goed begrijp mag de kohl wel maar alleen voor je man

31-03-2008, 16:55

Citaat door Moslima_Dounya:
Bedankt voor de reactie, dus als ik het goed begrijp mag de kohl wel maar alleen voor je man


ja tuurlijk voor je man is het juist aanbevolen

31-03-2008, 16:56

Citaat door Moslima_Dounya:
Ja klopt, bedankt voor je reactie meid


geen dank

31-03-2008, 16:56
Owkeej dus in de tijd dat je ongesteld bent mag je gwn nagellak doen >>?

31-03-2008, 16:56

Citaat door madmoisellaa:
ja tuurlijk voor je man is het juist aanbevolen


Oke, dan moet ik nog even wachten

31-03-2008, 16:57



Citaat door XxibtissamxX:
Owkeej dus in de tijd dat je ongesteld bent mag je gwn nagellak doen >>?



Ja dat mag, maar vanaf het moment dat je weer kan bidden moet alles eraf