Bekijk volle/desktop versie : Engels des doods



Pagina's : [1] 2

31-03-2008, 16:09
Door Asjats Ibn Sliem is overgeleverd dat Ibrahiem de Engel des doods vroeg hoe hij de zielen wegneemt als de een in het oosten en de andere in het westen is , ales er een ziekte in een stad of een veldslag is waarin aan beide kanten hard gevochten wordt, de Engels des doods antwoordde: Met de toestemming van Allah , roep ik de zielen en verzamel ze tussen mijn twee vingers en wordt de aarde verkleind tot de grootte vat pak ik ze waar ik ze maar vandaan wil hebben ."

31-03-2008, 16:16


Dat in vroegere tijden, de Engel des doods plotseling verscheen en de ziel wegnam, ( de mensen hadden geen ziekten.) de mensen begonnen de Engel des doods te berispen en te vervloeken, de engeld des doods, beklaagde zich bij allah, toen schiep allah aandoeningen en ziekten en alle mensen strieven aan een ziekte vergaten de engel des doods zij zeiden: hij strief aan die ziekte... of door ongeluk ..enzo ...

31-03-2008, 16:21
Door Atha ibn Jasir is overgeleverd dat er geen enkel huis is waar de Engels des doods niet vijf maal per dag de inwoners onderzoekt of daar iemand is wiens ziel meegenomen moet worden, Er is van Ka'b ook een overlevering dat de Engel des doods bij de voor deur staat en zeven maal naar iemand kijkt om te zien weg te nemen , neemt hij die weg anders gaat hij verder ..

31-03-2008, 16:24
Elke mens zal de dood proeven ... Elke mens zal dit meemaken .. Rijk, Arm, gezond , zieke, oud en jong ..

31-03-2008, 17:47


subhan'Allah

sh0kran meidd voor t plaatsen weer iets bijgeleerd

Djazak'Allah

01-04-2008, 13:54
Wist je dat Engel des doods 500 Engelen heb die voor hem werken , en hij is hun leider ...

wist je zodat een persoon ligt te sterven in bed dat 2 engelen naast hem zitten, ze stralen net als een zon , ze hebben mooie kleedstuk meegenomen , en vertellen hem dat allah wil hem of haar ontmoeten .. ze wachten tot Engel des dood komt om de ziel mee te nemen .. Hij komt met een mooie knappe gezicht die straalt, en met mooie kleren ...

01-04-2008, 13:58
Mashallaah mOoi man!!

01-04-2008, 14:25
Al Hoessein in Àt-thabranie is overgeleverd dat Djibriel tijdens de doodstrijd
van de Profeet bij hem kwam en vroeg hoe het met hem ging, De profeet antwoordde : 'O Djibriel ! er is veel pijn in de ziekte , Ondertussen riep de Engel des doods bij de deur en vroeg toestemmming om binnen te komen, Djibriel zei : O Mohamed, dit is de Engel des doods hij vraagt toestemming om bij je te komen, hij heeft nog nooit toestemming gevraagd aan iemand en zal in de toekomst ook nooit meer toestemming aan iemand vragen , Moehammed zei Laat hem binnekomen, Djibriel liet hem binnen, \de Engel des doods kwam naar voren en zei dat Allah hem bevolen had Moehammed te gehoozamen , Hij zei als je me toestaan neem ik je ziel weg, als je daar geen toestemming voor geeft, neem ik je ziel niet weg, Moehammed vroeg aan de \Engeld des doods, Kan je dat doen ? Hij antwoordde Ja , O profeet allah heeft mij dit bevolen, toen zei Djibriel O profeet allah wil je ontmoeten toen zei de profeet : Engel des dood volg Allah 's bevelen op en de Engel des doods nam zijn ziel weg .

01-04-2008, 14:28
mooi, maschallah !!

01-04-2008, 14:34
Ik heb een bandje van Imaam vertelde toen Profeet naar hemel ging , opeens kwam hij daar Engel des dood, hij vertelde hem hoe hij de ziel weg neemt en hoe hij naar mensen komt die goed zijn en slecht zijn .. is echt om te huilen ...

01-04-2008, 14:41
Zaid Ibn Argam heeft overgeleverd dat de Edele Profeet heeft gezegd dat Allah zei : ik heb drie zaken gemakkelijk gemaakt voor Mijn dienaar :

1: Ik heb insekten op het graan losgelaten anders zouden koningen graan net ales goud en zilver, hebben verzameld.

2: Ik heb ontbinding na de dood bevolen, anders zou geen vriend een ander begraven .

3: Ik heb droefheid uit de harten van de treurigen verwijderd anders zou er geen mens meer gelukkig zijn.'

01-04-2008, 14:45
Endele profeet zei , dat iemand die met een zuivere intentie Íaa ilaaha illallah 'op zijn doodsbed zegt naat het paradijs zal gaan, iemand die voor Allah vast en sterft tijdens het vasten naar het paradijs zal gaan en iemand die met een goede intentie liefdadigheid geeft , naat het paradijs zal gaan .

01-04-2008, 14:47


Iedreen die op een vrijdag overdag of de nacht ervoor streft, zal gered worden van de bestraffing in het graf en op een de Dag des Oordeels heeft hij als hij in zijn lichaam komt het teken van de martelaars.

01-04-2008, 15:56
Upp

Prachtige informatie.
Heb je nog?

01-04-2008, 16:38
ja ... moet ik door gaan ... Wij mensen zullen allemaal Engel des dood ontmoeten .. ik hoop inssallah wel met mooie gezicht en vriendelijk !!!

Pagina's : [1] 2