Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : niqaab zusters!! wat zijn jullie ervaringen?

Pagina's : [1] 2 3

oum_habiba
30-03-2008, 17:48

Salamoe3alijkoem zusters, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de niqaab. Zelf ben ik er pas mee begonnen, ben er nog maar 1x mee naar buiten geweest, maar wist wel waar ik aan begon (qua reacties) aangezien mijn zusje en mijn moeder de niqaab al langer dragen. Ik vond het zelf (mijn eerste niqaab ervaring) wel meevallen, geen rare reacties gehad of zo. Nou scheelt het wel dat mijn schoonzus een paar dagen eerder ook heeft besloten een niqaab te dragen, dus hebben we besloten om voortaan samen naar buiten te gaan indien dit nodig is. Dat mensen je aanstaren, ja dat is normaal. Maar met mijn moeder en zusje heb ik wel wat situaties meegemaakt die wat verder gingen dan staren. Bemoeizuchtige vrouwtjes bij in de rij van de supermarkt die van allerlei hoeken begonnen te roepen dat dit echt niet kon enz. (over mijn moeder ik droeg hem toen nog niet). En zo zijn er nog een paar van die situaties. Ook moet ik er bij zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die (overdreven) normaal tegen je doen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie daar mee zijn omgegaan. Salamoe3alijkoem

abu_maryem
30-03-2008, 18:25
salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeho. Moge Allaah ta'alla je helpen met de moeilijkheden en beproevingen van het dragen van de niqaab. heb veel respect voor je massaallaah. zusters met niqaab waallaahi er bestaat geen mooiere gezicht op straat dan vrouwen met niqaab. InsaAllaah zal mijn toekomstige vrouw ook een niqaab dragen salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeho.

Imane_Arab
30-03-2008, 18:26
salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeho. Moge Allaah ta'alla je helpen met de moeilijkheden en beproevingen van het dragen van de niqaab. heb veel respect voor je massaallaah. zusters met niqaab waallaahi er bestaat geen mooiere gezicht op straat dan vrouwen met niqaab. InsaAllaah zal mijn toekomstige vrouw ook een niqaab dragen salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeho. :hihi: Lekker tegenstrijdig bezig.

abu_maryem
30-03-2008, 18:31
:hihi: Lekker tegenstrijdig bezig. als u nederlandse les heeft genoten dan had u kunnen weten dat in deze vorm de gezicht niet letterlijk genomen moet worden :goedzo:

Imane_Arab
30-03-2008, 18:32

als u nederlandse les heeft genoten dan had u kunnen weten dat in deze vorm de gezicht niet letterlijk genomen moet worden :goedzo: Als u Nederlandse les heeft genoten had u geweten dat mijn reactie een vorm was van ironie. Chill 'm. :)

abu_maryem
30-03-2008, 18:35
Als u Nederlandse les heeft genoten had u geweten dat mijn reactie een vorm was van ironie. Chill 'm. :) ik doe niet aan ironie met dames en ik chill hem niet met dames waar ik niet mee getrouwd ben :goedzo: salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeho.

Imane_Arab
30-03-2008, 18:36
ik doe niet aan ironie met dames en ik chill hem niet met dames waar ik niet mee getrouwd ben :goedzo: salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeho. :gniffel: You made me laugh.

Oem__Yassine
30-03-2008, 18:36
Mensen kijken scheef, je wordt nageroepen, uitgescholden, uitgelachen..:moe:

Imane_Arab
30-03-2008, 18:37
Ik weet nog toen ik nog 'n ghimaar droeg, iemand het volgende tegen mij zei; 'haha, daar is mohammed b in een jurk' Of dan gaan die kleine ettertjes Osama bin Laden nadoen enz. :haha: Zo droog.

Oem__Yassine
30-03-2008, 18:39
Ik weet nog toen ik nog 'n ghimaar droeg, iemand het volgende tegen mij zei; 'haha, daar is mohammed b in een jurk' Of dan gaan die kleine ettertjes Osama bin Laden nadoen enz. :haha: Zo droog. Ja..pff echt overdreven vooral die ouden mensen.. ze denken ze fluisteren maar ze praten zohard op.. OOOOOOOH DAT IS TOCH VERBODEN IN NEDERLAND :hihi:

Moslima_Jihaadd
30-03-2008, 18:40
Masha'Allah ik heb ook een tijdje gehad dat ik heel graag de niqaab wilde dragen alleen kan dat helaas niet door omstandigheden ...

Imane_Arab
30-03-2008, 18:40
Ja..pff echt overdreven vooral die ouden mensen.. ze denken ze fluisteren maar ze praten zohard op.. OOOOOOOH DAT IS TOCH VERBODEN IN NEDERLAND :hihi: :hihi: :hihi:

Oem__Yassine
30-03-2008, 18:44

ze hebben liever dat je er met minirokje bijloopt,dan je zelf respecteerd en je zelf gewoon bedekt

Bi_Ismi_Allaah
30-03-2008, 18:52
masha Allaah ga door met niqaab dragen zuster!

mocroroosje15
30-03-2008, 18:58
allah yahfed. Toen ik de niqaab begon te dragen, werd ik uitgescholden en zelfs geslagen door een jongengroep in de trein toen ik om 23u10 laat terugkeerde naar huis. Ik had zo'n negatieve ervaringen gehad dat ik na verloop van tijd de islam mijn rug toekeerde. Je moet veel sabr hebben en liefst met je echtgenoot of mahram naar buiten gaan, wil je niet uitgescholden worden, om maar te zwijgen over agressief gedrag.

Pagina's : [1] 2 3