Bekijk volle/desktop versie : niqaab zusters!! wat zijn jullie ervaringen?



Pagina's : 1 [2] 3

30-03-2008, 18:58

Citaat door mocroroosje15:
allah yahfed. Toen ik de niqaab begon te dragen, werd ik uitgescholden en zelfs geslagen door een jongengroep in de trein toen ik om 23u10 laat terugkeerde naar huis. Ik had zo'n negatieve ervaringen gehad dat ik na verloop van tijd de islam mijn rug toekeerde.





Is inderdaad wel eng ja in de avond, daarom kan je beter niet sávonds reizen enzowel..moet je met de mahram reizen.

je gaat tog nie je rug keren naar de islam nadat je in elkaar bent geslage

30-03-2008, 19:05



Citaat door mocroroosje15:
Er waren ook andere redenen. Had negatieve ervaringen met Marokkaanse moslims. Toen ik me bekeerde was iedereen poeslief, terwijl de schijnheiligheid van hun gezicht afdruipte en de ouders van mijn Marokkaanse vriend toen dwongen hem om met een Marokkaanse moslima te trouwen ipv met een bekeerde! Na verloop van tijd was ik die racisme spuugzat en keerde de islam de rug toe alhamdulilah!!



Waarom zeg je Alhamdoelilah als je je rug hebt gekeerd tot de Islam?

Je hebt altijd wel marokkaanse mensen van de oudere generatie die moeilijk doen over bekeerden, en hun mogen jou ook niet weigeren.

maar door dit dus ben jij gaan twijfelen aan de islam? geloofde jiij wel echt in allaah swt..want zou je niet zo makkelijk opgeven.

"Denken de mensen dat zij met rust gelaten worden, wanneer zij zeggen: "Wij geloven," en dat zij niet beproefd worden?" (29:2)

30-03-2008, 19:12

Citaat door oum_habiba:
Salamoe3alijkoem zusters,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de niqaab.
Zelf ben ik er pas mee begonnen, ben er nog maar 1x mee naar buiten geweest, maar wist wel waar ik aan begon (qua reacties) aangezien mijn zusje en mijn moeder de niqaab al langer dragen.

Ik vond het zelf (mijn eerste niqaab ervaring) wel meevallen, geen rare reacties gehad of zo. Nou scheelt het wel dat mijn schoonzus een paar dagen eerder ook heeft besloten een niqaab te dragen, dus hebben we besloten om voortaan samen naar buiten te gaan indien dit nodig is.
Dat mensen je aanstaren, ja dat is normaal. Maar met mijn moeder en zusje heb ik wel wat situaties meegemaakt die wat verder gingen dan staren.
Bemoeizuchtige vrouwtjes bij in de rij van de supermarkt die van allerlei hoeken begonnen te roepen dat dit echt niet kon enz. (over mijn moeder ik droeg hem toen nog niet).

En zo zijn er nog een paar van die situaties.
Ook moet ik er bij zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die (overdreven) normaal tegen je doen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie daar mee zijn omgegaan.

Salamoe3alijkoem


Wa alaikoem salaam wa rahmatoulAllaahie wa barakatoe lieverd,

Ik hoop dat inshaAllaah alles goed met je gaat. MashaAllaah ik wist niet dat je de niqaab bent gaan dragen, echt goed van je. Moge Allaah je ervoor belonen.

Je zult merken dat als je een tijdje de niqaab draagt dat je echt hele verschillende reacties van mensen zult ontvangen, maar het meeste wat je krijgt zijn de blikken van mensen en overdreven nastaren. En heel af en toe zul je wel uitgescholden worden, maar probeer er je niks van aan te trekken. Hasboena-Allahoe wa niama al Wakiel, Allah is voldoende voor ons en Hij is al-Wakiel (Beste Beschermer).

Ben trots op je zuster. Ik spreek je inshaAllaah snel weer.

Wa salaam alaikoem wa rahmatoulAllaahie wa barakatoe

30-03-2008, 19:14

Citaat door mocroroosje15:
Ik ben nu gelukkiger dan toen ik moslima was, wallahi... Ik geniet zorgeloos van mijn leven(soms knaagt mijn geweten en wéét ik dat Allah me ziet, maar daarna vergeet ik het snel wanneer ik aan het wereldse genietingen denk), ga graag uit, praat graag met jongens, kan een vriendje hebben indien ik wens, een jongen kan me zijn liefde geven,.. kortom al die dingen waarvan praktiserende moslima's niet mogen genieten en enkel met zo'n lelijke baardjongen zullen trouwen terwijl ze in geilste dromen fantaseren over een knappe baardloze jongen die hen alles geeft wat zij wensen! wa allahoe akbar!




Shaytan heeft je goed te pakken, je zegt het zelf..maar het wereldseleven verleidt jou. En dat is echt onzin, ik geniet veel meer van me leven dan voor ik me bezig hield met de Islam, Als ik wil kan ik ook trouwen, kan ik ook leuke dingen doen met me man, en een baardjongen is veeeeeeeeel mooier dan een jongen met een goude tand, mooie auto, en alles..

30-03-2008, 19:14


A-salaamu Wa Aeykum.
MashAllah dat U de Niqab draagt.
In het begin is wel moeilijk.
maar het ligt natuurlijk ook aan waar je woont en hoe je omgeving is en of het wel kan om een niqab te dragen.
Maar ehemdouiallah Is Allah alziende en verdedigt Allahu Akbar!ons
en je zult inderdaad kritiek krijgen.
Maar negeer het zuster.
Want Allah beproeft ons!ehemdouillah.,
en let op waar je loopt.
want je wilt echt niet worden aangevallen door een groep Fasiqoen!
Moge Allah je standvastig maken.

Wa-Aleykum Oe salaam.

30-03-2008, 19:21

Citaat door Oem__Yassine:
Shaytan heeft je goed te pakken, je zegt het zelf..maar het wereldseleven verleidt jou. En dat is echt onzin, ik geniet veel meer van me leven dan voor ik me bezig hield met de Islam, Als ik wil kan ik ook trouwen, kan ik ook leuke dingen doen met me man, en een baardjongen is veeeeeeeeel mooier dan een jongen met een goude tand, mooie auto, en alles..



Ze speelt met jouw dat je haar gelooft haha
Die jodin heeft meer kennis dan vele die hier komen.

Ze kent de waarheid alleen wil ze het niet erkennen uit hoogmoed.

30-03-2008, 19:22

Citaat door mocroroosje15:
Ik ben nu gelukkiger dan toen ik moslima was, wallahi... Ik geniet zorgeloos van mijn leven(soms knaagt mijn geweten en wéét ik dat Allah me ziet, maar daarna vergeet ik het snel wanneer ik aan de wereldse genietingen denk), ga graag uit, praat graag met jongens, kan een vriendje hebben indien ik wens, een jongen kan me zijn liefde geven,.. kortom al die dingen waarvan praktiserende moslima's niet mogen genieten en enkel met zo'n lelijke baardjongen zullen trouwen terwijl ze in geilste dromen fantaseren over een knappe baardloze jongen die hen alles geeft wat zij wensen! wa allahoe akbar!





59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.

. فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلاة و اتبعوا الشهوا&#157 8; فسوف يلقون غيا

Meid, je komt je zelf nog wel een keer tegen.

30-03-2008, 19:23

Citaat door mocroroosje15:
Ik ben nu gelukkiger dan toen ik moslima was, wallahi... Ik geniet zorgeloos van mijn leven(soms knaagt mijn geweten en wéét ik dat Allah me ziet, maar daarna vergeet ik het snel wanneer ik aan de wereldse genietingen denk), ga graag uit, praat graag met jongens, kan een vriendje hebben indien ik wens, een jongen kan me zijn liefde geven,.. kortom al die dingen waarvan praktiserende moslima's niet mogen genieten en enkel met zo'n lelijke baardjongen zullen trouwen terwijl ze in geilste dromen fantaseren over een knappe baardloze jongen die hen alles geeft wat zij wensen! wa allahoe akbar!



Wat zeg je Allaahou akbar bij zo iets.

Allaah is inderdaad groot vrees dus Zijn Grootheid!
En wat verlangen naar een man die op een vrouw lijkt. Een man met een baard is tenminste een echte man.

30-03-2008, 19:24
Ik geloof haar niet sis, wil alleen met haar gesprek aangaan

30-03-2008, 19:24

Citaat door mocroroosje15:
Hoezo ik heb meer kennis dan velen hier. Dat is niet waar,ben juist heel onwetend over de Deen en bezit geen kennis!!! Wélke waarheid? Dat islam dien el haq is?!



Yeah right schizrofreen je bent hier al jaren actief je woont hier bijna.
Je doel is om de moslims te misleiden.

30-03-2008, 19:26

Citaat door Oem__Yassine:
Ik geloof haar niet sis, wil alleen met haar gesprek aangaan



Die vol leugens zitten. Ze kan ook echt nooit de waarheid spreken.

30-03-2008, 19:26

Citaat door mocroroosje15:
Hoezo ik heb meer kennis dan velen hier. Dat is niet waar,ben juist heel onwetend over de Deen en bezit geen kennis!!! Wélke waarheid? Dat islam dien el haq is?!



Ga naar de klaagmuur. Het is al duidelijk dat je ontwetend bent.

30-03-2008, 19:26



Citaat door Mujaheeda_18:
Die vol leugens zitten. Ze kan ook echt nooit de waarheid spreken.



Klopt, ik dacht vanmiddig nog aan haar, de ene keer is een moslima, dan weer een jodin, dan zegt ze alhamdoelilah dat weer dat

30-03-2008, 19:29

Citaat door mocroroosje15:
Hoezo ik heb meer kennis dan velen hier. Dat is niet waar,ben juist heel onwetend over de Deen en bezit geen kennis!!! Wélke waarheid? Dat islam dien el haq is?!

Moge Allah jou op het goede pad zetten Amien!

30-03-2008, 19:29

Citaat door lady_danger:
Moge Allah jou op het goede pad zetten Amien!


.. En anders vernietigen! ALLAHUMA AMEEN.

Pagina's : 1 [2] 3