Bekijk volle/desktop versie : [b]heb Jullie Raad Nodig[/b]



29-03-2008, 20:18
Salamoehalikoem,

Waar zal ik beginnen...ik zoek wijsheid...naar mijn gevoel gaat het niet meer zo goed tussen mijn man en ik. We hebben samen twee kinderen...mijn man heeft sinds kort een winkel gekocht met een vriend van hem...maar alvorens zij het gingen kopen heb ik gevraagd of dat winkel wel draait..boekhoudcijfers...mijn man roept dan liever dat ik er niet mee moet bemoeien en dat hij weet wat hij doet. Ik heb wel mijn hele spaargeld aan hem gegeven zodat hij dat winkel kon kopen. Nu schijnt dat winkel helemaal niet te draaien.. en gelukkig heeft hij zijn ontslag ingetrokken bij zijn huidige werkgever en nu zitten we nog steeds met dat winkel die maar niet verkocht wil worden en de hoge huur, electra. Al in heb begin van ons huwelijk zegt hij dat mijn raad zijn ondergang zal worden. Maar als ik zo terugkijk dan ben ik de gene die weinig geld over de balk smijt. Hij moet in een dure auto rijden en allerei rekeningen betalen voor die auto. Terwijl ik zo heb van laten we zuinig zijn dan kunnen we bijvoorbeeld een appartement kopen in marokko maar hij vindt dat het nodig is want zijn vader heeft een huis en zijn vader heeft 7 kinderen dus elke appartement moet gedeeld worden door twee. Ik heb daar geen zin in en ik wil privacy. Mijn man communiceert bijna nooit met mij. Weet de geboortedatums van zijn kinderen niet , vraagt nooit hoe het op school gaat met ze, en als hij een vrije dag heeft wil hij liever bij zijn familie zijn dan dat hij ons als gezin een keer naar bijvoorbeeld park brengt of iets anders. Ik heb sterk het gevoel dat hij in zijn eigen wereld leeft en ik kan het niet meer aan.. ik heb zelf een heel slecht band met mijn moeder...heb geen raad...en soms scheldt hij mij ook van je stinkt..of je bent versleten..ja wat moet je daarmee...wat vinden jullie..alsjeblieft een volwassen reactie

29-03-2008, 20:28


Jeetje meid, wat een verhaal. Financiele kwesties zijn altijd lastig binnen een huwelijk. Vooral als de ene de verstandige is en de andere slecht met zijn geld om gaat. Ik begrijp dat hij dromen heeft, maar die moeten niet ten koste gaan van jullie toekomst. Ik zou er nog eens rustig met hem over proberen te praten dat het zo niet langer kan. Ik weet niet of je hem nu nog steeds geld geeft, maar die kraan zou ik dan in ieder geval dichtdraaien.
Wat betreft de dingen die hij tegen je zegt. Dat zou ik echt niet pikken. Jij bent zijn vrouw, de moeder van zijn kinderen. Hij zou respect voor je moeten hebben. Laat niet zo met je omgaan, dat verdien je toch niet?

Sterkte ermee..

29-03-2008, 20:32
Fm81, bedankt voor je reactie. Ik ga er rustig met hem over praten.

29-03-2008, 20:33
Ik denk dat dat je enige optie is. Als je wilt kun je me altijd een berichtje sturen om erover te praten..

29-03-2008, 20:37


Je zit in een moeilijke situatie. Ik denk dat mannen altijd meer naar andere mannen luisteren dan naar hun eigen vrouw. Misschien is het een goed idee om er een imaam bij te halen of iemand die jullie vertrouwen. Misscien luistert hij wel naar jou.

Je kan ook denken ik wil ervoor zorgen dat hij naar mij luistert en wil er niemand bij halen. Maar misschien is het best een goed idee om er iemand bij te halen, om zo jullie toekomst en de toekomst van jullie kinderen te redden.

Maar Allah weet het beste, wat wij jou ook hier aanraden te doen, Allah kent je situatie het beste. Het beste raad is dan ook om Hem hulp te vragen en je te richten tot Hem zodat Hij jou helpt. HEt is iets simpels, maar het helpt.

Salaam o3alekom

29-03-2008, 20:40
Hallo meid,

Ik vind het zeer spijtig dit allemaal te lezen.
En het beste advies is om er rustig en kalm met hem over te praten,
vraag hem zaken als: Waarom hij zich niet in zijn eigen gezin interesseert?. Dan kan je vanuit zijn antwoord opmaken wat de oorzaak is van zijn gedrag. Ik denk dat er iets meer aan de hand is, dat hij zich ergens heel erg over stresst. Ga gewoon rustig met hem zitten, of ergens eten zonder de kids erbij en probeer het rustig te sprake te brengen. Doe het niet als je merkt dat hij in een slechte bui is, want dan krijg je antwoorden die niet uit zijn hart komen.

Ik wens je heel veel succes, en laat me weten hoe het is afgelopen
(indien je daar behoefte aan hebt )

Groetjes,

Samia