Bekijk volle/desktop versie : Veel Nederlanders komen met de volgende vraag



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

29-03-2008, 17:34
assalamoe alaikoem warahmatoellaah


InshaAllaah verkeren jullie allen in goede staat van gezondheid en Taqwa.


Veel Nederlanders voeren altijd discussies met me, en dan zit er altijd de vraag tussen: Als er echt een Hogere macht is, waarom overlijden er zoveel mensen? Waarom is er zoveel oorlog? Onschuldige mensen die overlijden etc. etc.

Ik probeer ze altijd duidelijk te maken waarom, maar allen blijven ze eigenwijs om mijn woorden eens aan te nemen.

Wat zouden jullie in mijn geval als antwoord geven?

Barak Allahoe fiekom alvast

assalamoe alaikoem

29-03-2008, 17:45


Allah Subhana Wa T'ala heeft voor alles een reden...

29-03-2008, 17:51
Ik wil graag een uitgebreidere antwoord inshaAllaah

29-03-2008, 17:55

Citaat door Rustige__:
Ik wil graag een uitgebreidere antwoord inshaAllaah
Insha'Allah, ja dat snap ik..

Iets van.. Dat Allah Subhana Wa T'ala al voordat Hij een persoon schiep, heeft bepaald wanneer hij of zij sterft. Moelijk

29-03-2008, 18:04



Citaat door Rustige__:
assalamoe alaikoem warahmatoellaah


InshaAllaah verkeren jullie allen in goede staat van gezondheid en Taqwa.


Veel Nederlanders voeren altijd discussies met me, en dan zit er altijd de vraag tussen: Als er echt een Hogere macht is, waarom overlijden er zoveel mensen? Waarom is er zoveel oorlog? Onschuldige mensen die overlijden etc. etc.

Ik probeer ze altijd duidelijk te maken waarom, maar allen blijven ze eigenwijs om mijn woorden eens aan te nemen.

Wat zouden jullie in mijn geval als antwoord geven?

Barak Allahoe fiekom alvast

assalamoe alaikoem


Het antwoord op deze vraag is neit zo moeilijk...

Stel dat het leven er rooskleurig uit zou zien.. Iedereen heeft het goed, iedereen is gezond etc etc.. Dan zou men niet inzien hoe groot de waarde hiervan is als er geen tegenpool is..

Als voorbeeld als je altijd te eten hebt, dan erken je de waarde van voedsel niet. TIjdens de ramadan als ons maag van streek is en rammelt dan besef je je hoe lekker voedsel is... en ga je het meer waarderen..

Kortom slechtere tijden zijn er om betere tijden waarde te geven anders zou het leven geen nut hebben..Je voelt niks je beseft niks..

Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden..

29-03-2008, 18:05
jaa zoiets kun je niet zeggen, als ze niet eens snappen waarin wij geloven.

Ik vind dat altijd zo moeilijk.. maar ghair inshaAllaah

29-03-2008, 18:06

Citaat door Machiavelia:
Het antwoord op deze vraag is neit zo moeilijk...

Stel dat het leven er rooskleurig uit zou zien.. Iedereen heeft het goed, iedereen is gezond etc etc.. Dan zou men niet inzien hoe groot de waarde hiervan is als er geen tegenpool is..

Als voorbeeld als je altijd te eten hebt, dan erken je de waarde van voedsel niet. TIjdens de ramadan als ons maag van streek is en rammelt dan besef je je hoe lekker voedsel is... en ga je het meer waarderen..

Kortom slechtere tijden zijn er om betere tijden waarde te geven anders zou het leven geen nut hebben..Je voelt niks je beseft niks..

Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden..



Barak Allahoe fieki meid

29-03-2008, 18:29
Ik denk dat een ongelovige het nooit zal begrijpen. Zij begrijpen niet dat dit de wil van God (Allaah ) is. Ik heb het ook al een paar keer gehad dat je die vragen krijg van :"Waarom is er zoveel oorlog?", ''Waarom is er zoveel armoede".
En als je vertel dat dit een beproeving is hebben ze al helemaal van, beproeving? Waarom nou weer beproeven.

Ik denk dat een ongelovige dit nooit zal begrijpen.
Zelfs wij moslims hebben weleens van, Waarom gebeurt dit?

Dus ik kan jou niet verder helpen zuster..


Salaam aleykoem warhamtullah wa barakatuh.

29-03-2008, 18:41

Citaat door _ASWJ_:
Ik denk dat een ongelovige het nooit zal begrijpen. Zij begrijpen niet dat dit de wil van God (Allaah ) is. Ik heb het ook al een paar keer gehad dat je die vragen krijg van :"Waarom is er zoveel oorlog?", ''Waarom is er zoveel armoede".
En als je vertel dat dit een beproeving is hebben ze al helemaal van, beproeving? Waarom nou weer beproeven.

Ik denk dat een ongelovige dit nooit zal begrijpen.
Zelfs wij moslims hebben weleens van, Waarom gebeurt dit?

Dus ik kan jou niet verder helpen zuster..


Salaam aleykoem warhamtullah wa barakatuh.


Niet elke ongelovige zal het niet begrijpen, trouwens avorens ik begin adviseer ik de mensen die geen kennis bevatten over de islam om niet met de ontwetende en ongelovige te discusieren en als je mensen wil vermanen en overtuigen kom dan met een bewijs want waarlijk al hetgeen je fout zegt en verkeerd het zal tot jouw terugkeren, Allaah soubhanahoe wata3aala heeft de bewoners van het paradijs geschapen en bewoners van het hellevuur iedereen zal beproefd worden in het wereldse en wij zijn verplicht als wij kennis bevatten om daarmee da3wah te verrichten wij zijn verplicht als wij iets verkeerds zien het gelijk recht te zetten doormiddel van de handen, als wij daar niet toe in staat zijn middels onze tongen en als wij daar niet toe in staat zijn middels onze harten en dat is het minste wat wij kunnen doen

29-03-2008, 19:20

Citaat door Rustige__:
assalamoe alaikoem warahmatoellaah


InshaAllaah verkeren jullie allen in goede staat van gezondheid en Taqwa.


Veel Nederlanders voeren altijd discussies met me, en dan zit er altijd de vraag tussen: Als er echt een Hogere macht is, waarom overlijden er zoveel mensen? Waarom is er zoveel oorlog? Onschuldige mensen die overlijden etc. etc.

Ik probeer ze altijd duidelijk te maken waarom, maar allen blijven ze eigenwijs om mijn woorden eens aan te nemen.

Wat zouden jullie in mijn geval als antwoord geven?

Barak Allahoe fiekom alvast

assalamoe alaikoem





Wa3alaykomoeSallam Ya Oegta
Ik heb ook vaak discussie avonden voornamelijk met christenen. Soms is het zo moeilijk om een antwoord te geven, want als molimszijnde mag je niet uit onstwetendheid praten. Ik zou persoonlijk het volgende zeggen, InshaAllah heb je er wat aan, of kan je er wat uithalen om tegen ze te gebruiken.


Allah heeft ons geschappen om Hem te aanbidden en buiten dit heeft Hij ook ons geschapen om ons te BEPROEVEN.
De Almachtige is alles toe is staat, als Hij dit niet zou kunnen doen dan beperkt het Zijn Eigen Goddelijke Eigenschappen. Hij beproeft ons op verschillende handelwijze die alleen Hij kent. Zo zet Hij bepaalde creaturen op de proef die veel macht denken te hebben, ze vermoorden onschuldige mensen, ze stelen grondstukken van andere volken, ze willen hoger in geld balans en zijn onophoudelijk ondankbaar met wat ze hebben. Hij beproeft hun met bezittingen, angst, voorzieningen, minderheid in geld etc (Qoeraan 2:155). De Almachtige doet wat Hij wil.
Dat er zoveel oorlogen zijn komt door bepaalde ondankbare creaturen die meer bevoegdheid, vermogen, macht willen en willen laten duidelijk maken dat ze dit denken te hebben, daardoor gaan onschuldige mensen dood en komt er meer te overlijden. Ja, Allah is in staat om dit stop te zetten maar alles op Zijn Tijdspanne. Dat is wat wij aanvaard hebben, slecht als schepsels van onze Schepper.

Moge Allah je veel succes schenken en je royaal voor belonen.

29-03-2008, 20:47
Laatst was er een meisje die vroeg aan mij.
Waarom ga ik naar de hel?Ik ben toch een goed mens.Het was geen moslima(lijkt me van zelfsprekend)

29-03-2008, 20:54
Ja dat wil ik ook wel weten. Een mens die geen moslim is, maar goed is, gelooft in een God, dus in een Schepper, die nooit iemand kwaad heeft gedaan, tegen zo iemand kun je toch niet zeggen dat hij/zij naar de hel gaat?? Ik geloof trouwens ook niet dat dat zo is.

29-03-2008, 20:55



Citaat door misskouzina:
Laatst was er een meisje die vroeg aan mij.
Waarom ga ik naar de hel?Ik ben toch een goed mens.Het was geen moslima(lijkt me van zelfsprekend)

Waarom is het vanzelfsprekend dat dit meisje als niet-moslima naar de hel gaat?

29-03-2008, 20:56

Citaat door IVAN:
Waarom is het vanzelfsprekend dat dit meisje als niet-moslima naar de hel gaat?



Is het niet..

Ik denk (hoop) dat ze bedoelde, dat het vanzelfsprekend is dat het geen moslima was

29-03-2008, 20:59

Citaat door IVAN:
Waarom is het vanzelfsprekend dat dit meisje als niet-moslima naar de hel gaat?



Nee ik bedoelde dat het van zelfsprekend was dat het een niet moslima vroeg. Niet naar de hel. Dat is niet aan mij te bepalen maar aan allah soebhana wata3ala.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7