Bekijk volle/desktop versie : Paprika's invriezen?



28-03-2008, 16:07
Hey dames,

Ik heb teveel paprika's in huis gehaald. Kan ik deze gwn invriezen, anders gaan ze snel rotten? En zoja, moet ik ze eerst wassen en in stukjes snijden of gwn zo in de vriezer?

Alvast bedankt!

28-03-2008, 16:17


ik koop juist veel paprika en snij ze kleine stukjes en
stop ze in een zak en ze in de vriezer eh.. soms was ik ze soms niet
ik vindt dat ze het zelfde bljven !!!

28-03-2008, 18:32

Citaat door blauwe_hemel:
Hey dames,

Ik heb teveel paprika's in huis gehaald. Kan ik deze gwn invriezen, anders gaan ze snel rotten? En zoja, moet ik ze eerst wassen en in stukjes snijden of gwn zo in de vriezer?

Alvast bedankt!

Salam alaykoum,

Ik koop soms wel 5 kilo paprika, snij ze in stukjes en vries dit altijd in. Ze blijven heerlijk vers. Te lang in de koelkast blijven ze niet lang goed.

28-03-2008, 18:39
ik snij ze ook, ik gebruik ze met name voor pizza

28-03-2008, 21:02


Ok thx ladies! Ik ga ze dan ook invriezen. Ik liet ze namelijk altijd in de koelkast maar dan gingen ze snel rotten en moest ik alles weggooien Daar zullen we dan vanaf nu verandering in brengen

28-03-2008, 21:28
wat ik ook weleens deed, is ze eerst grillen in de oven en de schil verwijden en dan pas in de vriezer

28-03-2008, 21:44

Citaat door nada.roosje:
ik koop juist veel paprika en snij ze kleine stukjes en
stop ze in een zak en ze in de vriezer eh.. soms was ik ze soms niet
ik vindt dat ze het zelfde bljven !!!


Ja doet mijn mama ook altijd !

28-03-2008, 22:26

Citaat door noona:
wat ik ook weleens deed, is ze eerst grillen in de oven en de schil verwijden en dan pas in de vriezer


Doe ik ook en ze blijven heerlijk vers.

30-03-2008, 13:27
Ik doe ze ook altijd in de vriezer. Maar wat wij altijd in huis halen is diepvries paprika die al gesneden is. Groen en rood echt handig voor als je aan het koken bent. Altijd vindtbaar bij ons in de vriezer.