Bekijk volle/desktop versie : Eisen Van De Marokkaanse Jongeren..Eisen Van De Belgische En De Nederlandse Regering

08-09-2002, 14:30
Dag Allemaal..

In de hoop de kloof die ontstaan is tussen de Marokkaanse gemeenschap (meer bepaald de jongeren) enerzijds en de Belgische en Nederlandse gemeenschappen anderzijds te verkleinen..

Stel ik voor..dat de jongeren hier de in hun ogen zeer belangrijke punten opsommen waar de regering zeer duidelijk rekening moet mee houden..en de jongeren geven ook wat tegenover die punten van hen verwacht kan worden..

Geef hier de punten die volgens jou zeer belangrijk zijn om de goede verstandhouding en respect tussen de gemeenschappen te bevorderen..

Geef ook punten waarvan je denkt dat de Marokkaanse jongeren zich absoluut aan moeten houden..

Gebruik zo weinig mogelijk woorden alstublieft...

Geef desnoods breekpunten...hou het in ieder geval zo kort mogelijk, om het overzichtelijk te houden.

Dit is internet..en dit is een vrije site die iedereen kan bezoeken..

Iedereen mag reageren..ook de mensen van de regering..

08-09-2002, 15:38

Ik ga wat feiten hier plaatsen..om de zaken goed te belichten..

Persoonlijk denk ik dat het een algemene jongerenproblematiek is zoals een van de mensen zei..hier onderaan de tekst..

Maar waarom is het toch meestal met de Marokkaanse jongeren dat het verkeerd afloopt..hoe dan ook..ik hoop dat we meer te weten komen over de oorzaak..de gevolgen die kennen we al..

Maar waar ligt de oorzaak..ligt deze bij de regering, politie, justitie, burgers, werkgevers, maatschappij, ouders, school, familie, de jongeren zelf..of bij allemaal..

"Het gaat vaak mis als Marokkaanse jongeren in een grote groep op stap gaan," zegt Ali Malouk. "Zijn ze met een of twee, dan is er weinig aan de hand. Maar in grote groepen willen ze zich al gauw bewijzen tegenover de anderen."

"Het is ook een roep om aandacht," zegt Abderrahim Arrihani. "Marokkaanse jongeren voelen zich gemarginaliseerd en genegeerd. De tegenwerking die zij overal ondervinden, frustreert hen."

Malouk en Arrihani zijn twee van de 26 Marokkaanse buurtvaders die 's avonds in de wijk Overtoomse Veld op straat een oogje in het zeil houden en jongeren, waar mogelijk, op hun gedrag aanspreken. Het project werd zo'n twee jaar geleden gestart nadat strubbelingen tussen Marokkaanse wijkjongeren en de politie in een ware veldslag waren uitgemond. Sindsdien is de wijk veel veiliger. "Kijk, hier was het vroeger vaak onrustig," zegt Arrihani terwijl hij met vier collega-buurtvaders zijn avondronde door de buurt maakt. Hij wijst naar een pleintje. "Dat is nu veel beter."

Het buurtvaderproject was een antwoord op de aanhoudende beschuldigingen aan het adres van Marokkaanse ouders dat :zij hun kinderen niet in toom konden houden. Inmiddels sleepte het project twee prijzen in de wacht en zijn ook in Rotterdam en Utrecht buurtvaders actief.

De buurtvaders lijken het aangewezen aanspreekpunt om eens wat meer te weten te komen over de problematiek van Marokkaanse jongeren. Maar Arrihani wil van geen 'specifiek Marokkaans' probleem weten. "Ten eerste doen de meeste Marokkaanse jongeren het gewoon goed," zegt hij terecht. "Ten tweede zijn onze jongens in Nederland geboren en getogen. Het gaat hier dus om algemene jongerenproblematiek."

bron: http://www.tegenwicht.org/08_geweld/vader.htm

08-09-2002, 15:48
Leiden, stad van razzia's
7. Marokkaanse jongeren

Het is zomer 1996. Een overmacht aan politie valt buurthuis het Spoortje binnen. Alle aanwezige Marokkaanse jongens, zo'n 40 in totaal, moeten naar buiten. Daar pas krijgen ze het waarom van de razzia te horen. Een jongen en zijn vriendin zouden ergens in de stad van hun fiets zijn geslagen door 5 Marokkanen. De politie wil nu de daders identificeren. Geen van de Marokkaanse jongens blijkt bij het incident aanwezig geweest te zijn. Deze inval is duidelijk racistisch gemotiveerd. Zou de politie na een bankoverval door een net geklede persoon direct een willekeurige Rotaryclub binnenvallen? Later bleek het incident ook nog eens zwaar overdreven. Een aantal Marokkaanse jongens had na een wederzijdse scheldpartij een kaalgeschoren gabber met een Nederlands vlaggetje een vrij onbenullige duw gegeven.

De Leidse politie is niet alleen gespitst op illegalen, maar ook op andere allochtonen, met name Marokkaanse jongeren. Deze jongeren worden op allerlei manieren aangepakt, van keihard fysiek geweld tot speciale "interventieteams".

bron: http://www.gebladerte.nl/20038g12.htm

08-09-2002, 16:02
7.3 "De juiste middelen hanteren"

In februari 1995 voltooide het Meldpunt Discriminatie een rapport met klachten van Marokkaanse jongeren over de politie. Het stond vol met racistische opmerkingen en bedreigingen door politiemensen. De politie gaat vaak met de auto naast de jongens meerijden op straat. Agenten schuwen ook fysiek geweld niet en duwen en slaan er flink op los. Ze provoceren en maken jongens zomaar verdacht. Willekeurig houden ze jongens staande en sturen ze zonder duidelijke redenen weg. In 1994 hing bijvoorbeeld een tijdje een groepje jongens rond bij de Burcht. De politie viel hen voortdurend lastig. Ze dreigden zelfs de jongens in de Burcht op te sluiten en dan de politiehond op hen los te laten. Bij een andere gelegenheid beweerde de politie dat er een bord "Verboden voor Marokkanen" zou komen te hangen. Een jongen die eens weigerde weg te gaan, werd in elkaar geslagen en afgevoerd in een politieauto. Daar werd hem toegevoegd dat hij de volgende keer een doek over zijn hoofd zou krijgen en dat dan zijn keel doorgesneden zou worden. De jongens worden sowieso vaak meegenomen naar het bureau en dagenlang vastgehouden zonder opgave van redenen. Klachten indienen mogen ze niet. De zelforganisaties van migranten, die in het bestuur van het Meldpunt zitten, wilden het rapport uit angst voor slechte betrekkingen met de politie niet vrijgeven.

Van dezelfde bron als voorgaande

08-09-2002, 16:15

Citaat:
Origineel gepost door Timoucha
Zoals ik al eerder heb aangegeven doe ik veel met marokkaanse jongeren op vrijwillige basis..... ik praat met deze jongeren en help deze jongeren.......................

En wat mij echt is opgevallen is dat als 1 partij de eerst stap durft te nemen voor een beter samengang in deze maatschappij, zullen de dingen van af dat punt veel beter gaan...................
Beide partijen moeten openboek spelen, zelf aantal bijeenkomsten gehad, met de gemeente, politie en marokkaanse jongeren bij mij in de omgeving. Waar alle partijen aan het begin al werd opgelegd, bekritiseer elkaar en ontvang kritiek met plezier. Zet kritiek om in iets wat positief kan zijn, ga er mee aan de slag.
En het moet niet bij een bijeenkomst blijven of een gelegenheid, ga door tot het punt is berijkt dat beide partijen 1 partij worden.

Het is net als in het hele leven geven en nemen en elkaar leren begrijpen en respecteren............... en vooral eerlijkheid en oprechtheid!

wees gegroet fatima
Thanks Fatima..je komt uit Leiden zie ik..ik waardeer écht wat je doet..doe zo voort

Ok..maar hoe kan men beide partijen dichter tot elkaar brengen..

Moet de politie niet het voorbeeld geven..

Als je een probleem jongere hebt..wat doe je dan..ga je hem dan helpen of straffen..want dreigen helpt niet..en straffen lost het probleem niet op..helpen kan een oplossing brengen als het goed en gestruktureerd verloopt.

08-09-2002, 16:29

Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice
7.3 "De juiste middelen hanteren"

In februari 1995 voltooide het Meldpunt Discriminatie een rapport met klachten van Marokkaanse jongeren over de politie. Het stond vol met racistische opmerkingen en bedreigingen door politiemensen. De politie gaat vaak met de auto naast de jongens meerijden op straat. Agenten schuwen ook fysiek geweld niet en duwen en slaan er flink op los. Ze provoceren en maken jongens zomaar verdacht. Willekeurig houden ze jongens staande en sturen ze zonder duidelijke redenen weg. In 1994 hing bijvoorbeeld een tijdje een groepje jongens rond bij de Burcht. De politie viel hen voortdurend lastig. Ze dreigden zelfs de jongens in de Burcht op te sluiten en dan de politiehond op hen los te laten. Bij een andere gelegenheid beweerde de politie dat er een bord "Verboden voor Marokkanen" zou komen te hangen. Een jongen die eens weigerde weg te gaan, werd in elkaar geslagen en afgevoerd in een politieauto. Daar werd hem toegevoegd dat hij de volgende keer een doek over zijn hoofd zou krijgen en dat dan zijn keel doorgesneden zou worden. De jongens worden sowieso vaak meegenomen naar het bureau en dagenlang vastgehouden zonder opgave van redenen. Klachten indienen mogen ze niet. De zelforganisaties van migranten, die in het bestuur van het Meldpunt zitten, wilden het rapport uit angst voor slechte betrekkingen met de politie niet vrijgeven.

Van dezelfde bron als voorgaande
Hé moh, ook voor jou topic geldt het volgende:

Ik heb 1 essentieel punt van de Nederlanders (vanuit school) geleerd
en dat vond ik een erg goede begripvolle punt. Dat is "Los alle problemen zoder geweld of provocaties direct en op een nette manier op". Je weet toch "geweld lost geen geweld op". Maar wat je nu vooral in de media en van de ministers ziet is precies het tegenover gestelde gebeuren.
Het probleem (lees criminelen) wordt niet meer op een nette manier zonder enige provocatie opgelost. Wat je nu ziet gebeuren is dat er een aantal NL'ers duidelijk vinden dat Marokkanen de grootste criminelen zijn en geen zin meer hebben om 'de criminelen' aan te pakken maar de jacht te openen op de Marokkanen (laatste tijd media en de minister).
Als er iets provocerends is dan is het wel het vrij associëren van een bepaalde bevokingsgroep (Marokkanen) met een slechte eigenschap (crimeneel gedrag).

Hierin vind ik dat de Nederlandse regering er op dit moment errrug te kort schiet!

08-09-2002, 17:51
Moet de politie niet het voorbeeld geven..

Natuurlijk moet de politie een goed voorbeeld geven in zijn algemeenheid. Maar de politiemacht is niet voor niet het wapen van de overheid.

Als eerste moeten inwoners van Nederland zich aan de Nederlandse WET HOUDEN.

08-09-2002, 18:25

Ok..maar de politie moet zich ook aan zijn eigen wetten en regels houden..anders is het dweilen met een open kraan.

Volgens mij zijn de meeste korpsen niet goed opgeleid met het omgaan van maatschappelijke gevoelige zaken..

Als ze een groepje Marokkaanse jongeren tegenkomen..moet de politie ze niet direct trachten te verdrijven met zware machtsontplooing zonder dat er aanleiding voor is..maar trachten met die jongens een praatje te doen over voetbal of het weer..het is gemakkelijk en de jongens voelen zich ook gerespecteerd..

Soms is voor ingewikkelde zaken..een simpele oplossing..wil natuurlijk niet zeggen dat het probleem opgelost is..no way..maar het draagt bij om het probleem te helpen oplossen en beheersbaar te maken.

08-09-2002, 18:38

Citaat:
Origineel gepost door Tangerio

Hé moh, ook voor jou topic geldt het volgende:

Ik heb 1 essentieel punt van de Nederlanders (vanuit school) geleerd
en dat vond ik een erg goede begripvolle punt. Dat is "Los alle problemen zoder geweld of provocaties direct en op een nette manier op". Je weet toch "geweld lost geen geweld op". Maar wat je nu vooral in de media en van de ministers ziet is precies het tegenover gestelde gebeuren.
Het probleem (lees criminelen) wordt niet meer op een nette manier zonder enige provocatie opgelost. Wat je nu ziet gebeuren is dat er een aantal NL'ers duidelijk vinden dat Marokkanen de grootste criminelen zijn en geen zin meer hebben om 'de criminelen' aan te pakken maar de jacht te openen op de Marokkanen (laatste tijd media en de minister).
Als er iets provocerends is dan is het wel het vrij associëren van een bepaalde bevokingsgroep (Marokkanen) met een slechte eigenschap (crimeneel gedrag).

Hierin vind ik dat de Nederlandse regering er op dit moment errrug te kort schiet!
Ik ben persoonlijk tegen geweld..zoals je zei geweld lost geen geweld op.

Maar geweld en onverantwoord gedrag hebben een oorzaak..wij en zeker de instanties moeten naar de oorzaken zoeken..en als de oorzaak of een deel ervan bij hun zelf ligt..moeten zijn in elk geval hun verantwoordelijkheid opnemen..en de situatie recht trekken..

De vraag(en) is..wie is hier geintreseerd in het oplossen van dit maatschappelijk probleem..

Of..wil men er iets aan doen..

Wat is de bedoeling van de regering en justitie..

Heeft de politie nog een opvoedkundige waarde..

Is het beleid conform de maatschappelijke situatie..

Staat de politiek niet te ver van deze problematiek..

Wie stuurt wie..de politie de politiek of de politiek de politie..of doen ze elk hun eigen ding..

08-09-2002, 19:45
POLITIE EN POLITIEK HOUDEN ELKAAR DE HAND BOVEN HET HOOFD

iedereen herinnerd zich de zware mishandeling van 2 marokkaanse jongens door de politie 2maanden geleden in Den Haag. Naar aanleiding van deze mishandeling werd de rijksrecherche in geschakelt, voor dat het onderzoek was afgerond riep burgermeester Deetman dat hij het handelen van de desbetreffende agenten kon begrijpen. Hij voegde er aan toe dat marokkanen ook geen lieferdjes zijn.

Dat dit land zich een democratie noemt, waar onderscheid wordt gemaakt tussen nederlanders en marokkanen, waar mensen met een niet blanke huiskleur worden opgepakt zonder aanleiding en zelfs worden mishandeld.

Nederland het land van haat en discriminatie
Nederland het land van tegenstrijdigheden
Nederland het land van leugens en hypocratie
Nederland het land van ongelijkheid
Nederland GA VOORAL ZO DOOR MET HET VOEREN VAN EEN SCHIJN DEMOCRATIE, JE KOMT JE ZELF WEL TEGEN.

08-09-2002, 21:33

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Dat de politie tekortschiet, dat moge duidelijk zijn.
Dat de regering tekortschiet, moge ook duidelijk zijn.

Maar waarom gaan die probleemjongens het verkeerde pad op?

Wat hoor ik bij nederlanders???
Even voordat ik dingen ga schrijven 1 ding duidelijk hebben, dit zijn een aantal vooroordelen die ik hoor, een aantal dingen die nederlanders zeggen over waarom die probleemjongens problemen hebben, dit is niet mijn eigen mening.

Marokkaanse jongen worden aan de ene kant teveel de hemel in geprezen en aan de andere kant krijgen ze flinke klappen van hun vader.

Die jongens lopen teveel op straat, niemand bekommerd zich om hun, niemand houdt in de gaten hoe school gaat, ergers zelfs, moeder kan niet eens helpen met schoolwerk omdat ze geen nederlands kent, laat staan op school praten over hoe het met hun zoon gaat.

Goed dat zijn wat dingetjes die ik hoor om me heen.

Maar wat me dwars zit, waarom gaan de marokkaanse meiden juist erg goed en de jongens niet?
Ze worden opgevoed door dezelfde ouders, dezelfde omgeving, dezelfde kansen(ook een marokkaanse meid die moslim is heeft het niet makkelijk).
Wat is het verschil, waar zit 'm dat in????

Kijk we kunnen hier wel op de politie, de regering en de nederlanders gaan mopperen, maar uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen daden.

Ik ken geeneen nederlander die nog nooit last heeft gehad met die probleemjongeren.
Ze zijn zo prominent aanwezig en veroorzaken erg veel overlast.

Ik neem nu als voorbeeld alleen mijzelf, want alleen die ervaringen kan ik 100% zeker van zijn.

Vele malen ben ik uitgescholden door die probleemjongens(in de stad), ik ben in het uitgaansleven betast, beschimt, bedreigd(dat is waarom ik niet meer uitga op die manier).

Zegt een nederlander daar wat van, nou dan hebben we de poppen aan het dansen, als het een man is die wat zet dan ontstaat er een gevecht, zegt een vrouw wat dan word ze voor alles wat vies en lelijk is uitgemaakt.
Hoe rustig je het ook zegt, je maakt het alleen maar erger.

Waarom gedragen die jongens zich zo???
Omdat ze veroordeeld worden???
Dat vind ik geen goed excuus, waarom zou je datzelfde dan bij een ander doen?
Ik en vele andere nederlanders die geeneen marokkaan een kwaad hart toedragen worden op regelmatige basis door die probleemjongens lastig gevallen.

Tja voor een hoop mensen is de maat op ten duur vol, hoevaak moet je uitgescholden worden, betast worden enz enz totdat je het zat bent??

Ik denk dat jullie daar het antwoord wel op weten, aangezien jullie hetzelfde meemaken, jullie worden ook beschimpt en veroordeeld.

We zitten met een patstelling.
De nederlanders vinden dat de marokkaanse gemeenschap nu maar eens de eerste stap moet zetten, de marokkaanse gemeenschap vind dat de nederlanders nu maar eens zichzelf van hun beste kant moeten laten zien.

Wat kan ik als nederlander doen om de relatie te verbeteren?
Die jongens met respect behandelen, met ze praten?
Nee heeft geen zin, hoe respectvol ik ook doe, ik ben een kaaswijf en een h.o.e.r., ik negeer ze maar en bedenk me dat ze nog jong zijn en hun energie verkeerd richten, ik bedenk me maar dat ze al genoeg last hebben door hun gedrag, dat ik daar niets aan toe hoef te voegen.
Praten, nee dank je, dat brengt voor een nederlander grote risiko's met zich mee.
Ik heb het al vaker zien gebeuren dat iemand zo'n probleemgroep rustig aansprak, alles werd als aanval gezien en die jongen mocht het met wat flinke blauwe plekker bekopen.

Dit soort dingen brengt een enorm gevoel van machteloosheid met zich mee, de nederlanders kunnen niets aan het gedrag van die probleemjongens doen, alles wat ze doen maakt het erger.

Ja mensen zijn er spuugzat van en dat kan ik me wel voorstellen, wat niet betekend dat ik de haat naar allochtonen begrijp, dat keur ik ten strengste af.
Corrie..ik dank je..en ik begrijp je..

02-03-2012, 17:12

Citaat door camjo:

Ok..maar de politie moet zich ook aan zijn eigen wetten en regels houden..anders is het dweilen met een open kraan.

Volgens mij zijn de meeste korpsen niet goed opgeleid met het omgaan van maatschappelijke gevoelige zaken..
Ik denk dat er in geen enkel ander land zoveel aandacht wordt geschonken aan de te grote bek, te kleine piemel en te lange tenen van Marokkaanse straatschoffies als in Nederland.

02-03-2012, 18:00

Citaat door Immanuel:
Ik denk dat er in geen enkel ander land zoveel aandacht wordt geschonken aan de te grote bek, te kleine piemel en te lange tenen van Marokkaanse straatschoffies als in Nederland.
waarom up jij topics van tien jaar terug?