Bekijk volle/desktop versie : Ik zoek?????



26-03-2008, 21:43
Ik ben op zoek naar het volgende: Het zijn laagjes bladerdeeg volgens mij met daartussen een soort creme, amandelen en poedersuiker ofzo en die bladerdeeg is volgens mij gefrituurd het lijkt net een taart. Wie kan me eraan helpen.

26-03-2008, 21:52


Is Turkse baklava, hier recept:

Baklava

Ingrediënten:
x 500 gram gehakte amandelen of walnoten
x 4 eelepels suiker
x 1 theelepel kaneel
x 2 eetlepels oranjebloesemwater
x 300 gram boter
x filodeeg
x water

Stroop:
x 200 gram suiker
x 400 gram honing
x 1 eetlepel oranjebloesemwater

Bereiding:
Rooster de amandelen in een droge koekenpan, hak ze grof. Gehakte walnoten en amandelen met suiker, kaneel en oranjebloesemwater grondig vermengen. De boter laten smelten.
Oven op 180 C voorverwarmen. Een rechthoekige bakvorm van ongeveer 20-23 cm met boter invetten.
Snijd de blaadjes van filodeeg op de maat van de bakvorm. Leg het als volgt in de bakvorm;
Bestrijk zes bladen filodeeg met gesmolten boter en leg dit één voor één netjes in de bakvorm.
Bedek deze bodem met de helft van de notenvulling. Bedek weer meer 5 bladen filodeeg die je elk weer bestrijkt met boter. Doe hier de rest van de notenvulling op en eindig met 7 beboterde bladen filodeeg. Besprenkel met wat water. Snijd ruiten op de bovenste blad filodeeg.
Zet de bakvorm ongeveer 30/35 minuten in de oven tot de baklava lichtbruin van kleur is.
Verwarm de honing met de oranjebloesemwater en suiker. Giet dit over de nog warme baklava. Laat de baklava afkoelen en snijd de baklava voor het serveren in nette ruiten.

27-03-2008, 16:16
Nee het is geen baklava. Het lijkt meer op een bestilla maar dan is de vulling iets van room volgens mij misschien banketbakkersroom ofzo

27-03-2008, 17:04
salaam lieferd

Denk dat je Jawhara bedoeld een soort zoete bestilla zal het voor je zoeken en incha allah hier plaatsen

27-03-2008, 17:35



Citaat door MaliSa:
Ik ben op zoek naar het volgende: Het zijn laagjes bladerdeeg volgens mij met daartussen een soort creme, amandelen en poedersuiker ofzo en die bladerdeeg is volgens mij gefrituurd het lijkt net een taart. Wie kan me eraan helpen.



volgens mij zoek je dit

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=40576193&postcount=34

27-03-2008, 20:23
Je kan de filodeeg beter in de oven bakken, in plaats van frituren. Je snijdt de gewenste vorm, en neemt telkens 2 velletjes op elkaar. Je doet wat olie in je bestillavorm en je ook wat de filovellen en laat het bakken totdat ze goudbruin zijn.

27-03-2008, 22:14

Citaat door noha_tanger:
salaam lieferd

Denk dat je Jawhara bedoeld een soort zoete bestilla zal het voor je zoeken en incha allah hier plaatsen



Ja denkt het ook!
die maak je geloof ik met melk, suiker, maizena en mazhar en tussen elke velletje met gehakte amandelen bestrooien.

27-03-2008, 22:23

Citaat door rehaam:
Ja denkt het ook!
die maak je geloof ik met melk, suiker, maizena en mazhar en tussen elke velletje met gehakte amandelen bestrooien.




Ja klopt lieferd je kan rijstmel gebruiken of gewoon bloem of maizena zie dat
nikita_2 al een video van choumicha heeft geplaatst.
Daar kan ze het stap voor stap volgen

31-03-2008, 00:44
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa dat bedoel ik. Maar dat van choumica ziet er anders uit, hebben jullie misschien een ander recept ervan??????????