Bekijk volle/desktop versie : Zomertijd



Pagina's : [1] 2

26-03-2008, 17:25
Zomertijd

Het komend weekeinde is weer een uur korter vanwege de invoering van de zomertijd. In de nacht van zaterdag op zondag gaat de klok van twee naar drie uur; dat maakt de nacht een uur korter.

Vanaf zondag is het 's morgens wat langer donker, terwijl het in de avond wat langer licht is. EnergiebesparingDe zomertijd leidt onder meer voor energiebesparing omdat de lampen later op de avond aan gaan. Vandaar ook dat Nederland de zomertijd in 1977 heeft ingevoerd, ten tijde van de oliecrisis. Het verzetten van de klok gebeurt jaarlijks in alle lidstaten van de Europese Unie. Hoewel er veel wordt geklaagd over mensen halfjaarlijks terugkerende met jetlag-achtige bioritmeproblemen door de tijdsprong, vindt de Europese Commissie dat de zomertijdregeling nog steeds voldoet. Eind vorig jaar bleek dat geen enkele lidstaat van de zomertijd wil afstappen. Voor wie elk jaar weer is vergeten welke kant de klok opgaat, is er een ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit. De zomertijd eindigt weer op 26 oktober.

[Bron: www.rtlnieuws.nl]

26-03-2008, 17:27


Gelukkig Maar .......licht

26-03-2008, 17:27

Citaat door rikus:
Zomertijd

Het komend weekeinde is weer een uur korter vanwege de invoering van de zomertijd. In de nacht van zaterdag op zondag gaat de klok van twee naar drie uur; dat maakt de nacht een uur korter.

Vanaf zondag is het 's morgens wat langer donker, terwijl het in de avond wat langer licht is. EnergiebesparingDe zomertijd leidt onder meer voor energiebesparing omdat de lampen later op de avond aan gaan. Vandaar ook dat Nederland de zomertijd in 1977 heeft ingevoerd, ten tijde van de oliecrisis. Het verzetten van de klok gebeurt jaarlijks in alle lidstaten van de Europese Unie. Hoewel er veel wordt geklaagd over mensen halfjaarlijks terugkerende met jetlag-achtige bioritmeproblemen door de tijdsprong, vindt de Europese Commissie dat de zomertijdregeling nog steeds voldoet. Eind vorig jaar bleek dat geen enkele lidstaat van de zomertijd wil afstappen. Voor wie elk jaar weer is vergeten welke kant de klok opgaat, is er een ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit. De zomertijd eindigt weer op 26 oktober.

[Bron: www.rtlnieuws.nl]
en een uur langer licht in de avond

26-03-2008, 18:34
summertime!

26-03-2008, 18:36


Jeeeeej, me wintervachtje mag er weer af

29-03-2008, 10:41
Goed dat je me er aan herinnert. Inderdaad, een uurtje korter slapen.

hahahaah .

Bah!

29-03-2008, 10:43

Citaat door aplat:
Goed dat je me er aan herinnert. Inderdaad, een uurtje korter slapen.

hahahaah .

Bah!



eerder naar bedje toe

29-03-2008, 10:43

Citaat door aplat:
Goed dat je me er aan herinnert. Inderdaad, een uurtje korter slapen.

hahahaah .

Bah!





dat groen staat je goed

29-03-2008, 10:45
Here comes the summertime.............I love it

29-03-2008, 10:45

Citaat door fauna:
eerder naar bedje toe




aaaaaaaghhhh zeg dat maar eens tegen mijn innerlijk klok


alhoewel vandaag met zonnetje was ik om 7 uur (dat zou morgen dus 8 uur zijn) al op....

maar dan moet wel de zon schijnen

29-03-2008, 11:08
Hormonen en korte rokjes ........

29-03-2008, 11:10
@Zielfucker

Je lijkt wel een termiet, je bent overal.
Hou nou eens op de leuke topics te vervuilen.

29-03-2008, 11:12



Citaat door Mugabe:
Hormonen en korte rokjes ........



Jouw hormonen ja..lopende hormoonfabriek.

En korte rokjes kan echt niet hoor..dat is echt zo van het jaar nul. Tegenwoordig is feminisme in.

29-03-2008, 11:13
het krantenbericht staat dat het 'smorgens een uurtje langer donker is dat klopt niet. het is namelijk de dagen duren langer en de nachten korter dus dan heb je ook 's morgens eerder de zon in je ogen.

ben blij eindelijk weer lekker een langere dag

29-03-2008, 11:15
Jeeeeey summertime!!!!
Lekker weer shoppen ;p
En bruin worden en heerlijk kort slapen :P

Pagina's : [1] 2