Bekijk volle/desktop versie : Waarom zijn jullie volgelingen van een bepaalde Imam!



26-03-2008, 11:51
Salaam 3likoum wa'rahmatoelilah,

afgelopen tijden lees ik veel volgenlingen van aboe ismael of behoren tot abou shouhaib of bouchta of imam feiz.

uhm misschien ligt aan mij en ik zeg dit aar ZIJN WIJ GEEN DIENAREN VAN ALLAH Az’zawajal EN VOLGELINGEN VAN MOHAMMED salli wa alayhi wa sallam. en zijn sahaaba.

Ze zijn mensen net als ons ma'schallah met kennis 1 meer dan de andere of ene heeft meer in een 1ne onderwerp dan de andere en andersom.

geldt ook voor de grote geleerden.

ik zit en soms hier te lezen van jeetje blindelings volg en andere napraten maar zelf weten ze niet waar het werkelijk omgaat. en eigen hersens gebruiken komt hier niet veel voor.

en waarom al die groepjes bij die en dan die bij die. sinsds wanneer is ummah niet 1 volgenlingen van mohammed salli wa alayhi wa sallam.

subhanallah broeders en zusters echt verbazingwekkend.

walikoum salaam wa'rahmatoellilah oe baraktoeh

26-03-2008, 11:56


Masha Allaah laten we een vb van jouw nemen.

26-03-2008, 12:14

Citaat door KING_OF_KINGS:
is net zoals myn verhaal: ik volgde eerst eastcoast met biggie, dan weer westside met 'pac

nu volg ik gewoon the flow




26-03-2008, 12:15
ja precies raar hoe kan je 2 voorbeelden geven die 2 kufars zijn

26-03-2008, 12:38



Citaat door KING_OF_KINGS:
puff dady met nicole sherzinger

ruig en zacht

hot and cold

knap en lelijk



ik hoefde maar 2 reacties van jou te lezen om erachter te komen wie jij bent...


ziekk

26-03-2008, 12:44

Citaat door moi_85:
ik hoefde maar 2 reacties van jou te lezen om erachter te komen wie jij bent...


ziekk

Idd makkelijk lid om te raden, ik hoefde 1 reactie te lezen

26-03-2008, 12:47

Citaat door _ASWJ_:
Wie is het dan? Nu wil ik het ook weten..

Iemand die heel grappig is, althans zn reactie's

26-03-2008, 12:49

Citaat door Bi_Iedni_Allaah:
Idd makkelijk lid om te raden, ik hoefde 1 reactie te lezen




ik twijfelde nog bij de eerste, toen las ik de tweede en ja hoor

26-03-2008, 12:50

Citaat door Bi_Iedni_Allaah:
Iemand die heel grappig is, althans zn reactie's



gestoord, maar dan prettig gestoord

26-03-2008, 12:51

Citaat door moi_85:
gestoord, maar dan prettig gestoord

Zeker weten, deze brengt wat leven in de brouwerij

27-03-2008, 01:07
Houd aub de topic clean...

Ik vind wel dat je een goed punt hebt zuster Islamiya. Walakien tegenwoordig is het belangrijk om iemand (een imam/geleerde) in je omgeving te nemen om hem vragen te stellen over het geloof en zo je imaan op peil te houden, anders raak je verloren in de wereldse zaken. Maar wat je dus ook ziet, is dat er een soort van een spanning komt tussen bepaalde groepen, en daar houd ik me liever buiten.

Wassalaamoe 3alaikoem wara7matullah.

27-03-2008, 09:35
walikoum salaam wa'rahmatoellah,

je hebt gelijk broeder daar is niks mis mee allah subhana wa tallah heeft hun kennis gegeven moge allah hun daarvoor belonen. waar je naar kan luisteren en voor advies vragen of met andere vragen. ma'schallah

walakeen er zijn groepering ontstaan 1ne praat andere na maar niemand kent de waarheid behalve Allah subhana wa talla. 1 steekt de andere bij wijze van spreken terwijl het niet nodig is en niet toegestaan is.

Het is zo erg dat die ene broeder niet omgaat met de andere broeder van de andere groep en niet begroet met AS SALAAM AILIKOUM dit is echt erg hoe ver kan je gaan. we zijn 1 ummah! en natuurlijk zullen mening verschillen zijn zelf grote geleerden hebben mening verschillen maar gaan met respect met elkaar om en begroeten met AS SALAAM AILIKOUM.
wat hier dus niet gebeurt en zelf elkaar uitschelden met namen.


Allahumma wanneer wij zo zwak zijn dat we geen glimlach meer schenken aan onze broeders/zusters, verzacht onze harten dan met uw barmhartigheid en Uw liefde. Allahumma wanneer onze dagen leeg zijn door veel te veel tijd en geld te besteden aan het wereldse leven, open onze ogen en onze oren en onze gesloten harten opdat wij zullen inzien wat het echte leven is.

Ya rab, ik vraag u om innerlijke rust te schenken aan alle moslims en moslima’s opdat wij in vrede en vriendelijkheid zullen leven met onze naasten, onze geliefde, onze familieleden, onze buren, onze landgenoten, onze collega’s, onze klasgenoten,… opdat wij een voorbeeld zullen zijn, een voorbeeld dat schittert als een glinsterende ster. Laten wij door onze goede karakter mensen uitnodigen tot de Islaam.


Amien ya Raba l3alamien!


27-03-2008, 13:46



Citaat door Mujaheeda_18:
Masha Allaah laten we een vb van jouw nemen.




of niet eey