Bekijk volle/desktop versie : Parfum haram voor vrouwen buiten de deur



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

24-03-2008, 10:30
Salaam ou 3aleikoum,

Ik wil vrouwen er even op wijzen dat parfum buiten de deur voor vrouwen haram is.

Er zijn ahadith dat als een vrouw de deur uit gaan met parfum dat Allah sob7anna wa ta3alla ze vervloekt.

Indien een vrouw naar de moskee gaat en om die reden parfum op doet is haar salaat niet geldig totdat ze de grote wassing verricht. Dit laatste is een hadith van Abu Huraira radia Allahoe 3anhoe in sahih ibn Madjah. Er liep een vrouw langs hem met parum op. Hij vroeg haar waar ga je naar toe oh dienarres van Al Jabbar. Naar de moskee antwoordde de vrouw. Waarop hij haar het bovenstaande vertelde.

Ik zal later nog meer ahadith over dit onderwerp plaatsen inshaAllah.

24-03-2008, 10:34


ayama imra'atin ista3ttarat fakharajjat fa shamma raa'i7ataha alQawm fa hiya Zaaniyah..


Sadaqqa Rasoelloe Allah [s]

24-03-2008, 11:48

Citaat door Ayman_:
ayama imra'atin ista3ttarat fakharajjat fa shamma raa'i7ataha alQawm fa hiya Zaaniyah..


Sadaqqa Rasoelloe Allah [s]


Bron?.

24-03-2008, 17:10
klopt het dat als een man buiten een vrouw haar parfum ruikt..het is alsof ze zina met hem pleegt

24-03-2008, 17:11


1. Parfumgebruik door een moslimvrouw buiten haar huis is niet toegestaan. Een vrouw dient alles te vermijden wat de aandacht trekt van mannen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem.

Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar:"Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde:"Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei:"Ja" Hij zei:"Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen:"Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma.

24-03-2008, 17:12
barak allahoe feeki

25-03-2008, 01:44

Citaat door Bi_Ismi_Allaah:
Bron?.




dat is een van de dingen waar ik ziek van word.. mensen vragen om de bron.. zeg maar als ik j paar cijfertjes geef dan is het geloofwaardig ..

man dit is Hadith van de profeet [s]

wil je weten of het waar is zoek het maar ergens naar de bron vraag mij niet om bron ik leer ahadith zonder die cijfertjes

25-03-2008, 08:54

Citaat door Oem__Yassine:
klopt het dat als een man buiten een vrouw haar parfum ruikt..het is alsof ze zina met hem pleegt

Na3em, de hadieth heeft broeder ayman hier getypt:


Citaat:
ayama imra'atin ista3ttarat fakharajjat fa shamma raa'i7ataha alQawm fa hiya Zaaniyah..
Sadaqqa Rasoelloe Allah [s]

25-03-2008, 09:58

Citaat door Ayman_:

dat is een van de dingen waar ik ziek van word.. mensen vragen om de bron.. zeg maar als ik j paar cijfertjes geef dan is het geloofwaardig ..

man dit is Hadith van de profeet [s]

wil je weten of het waar is zoek het maar ergens naar de bron vraag mij niet om bron ik leer ahadith zonder die cijfertjes



als je iets plaats, dan dien je een bron bij te vermelden!!

25-03-2008, 11:23
de islamitische geurtjes zonder alcohol zijn toch niet haram om op te doen of ook?

25-03-2008, 11:27
Jawel, het verbod gaat namelijk niet om alcohol, maar om de geur.

25-03-2008, 11:28

Citaat door peace1988:
als je iets plaats, dan dien je een bron bij te vermelden!!



als hi jdat nou niet wilt doen wat dan?

25-03-2008, 11:33



Citaat door Hediel:
Jawel, het verbod gaat namelijk niet om alcohol, maar om de geur.


is dat verbod alleen als je naar de moskee gaat dan
of mogen wij vrouwen die geurtjes ook helemaal niet gebruiken
ik had begrepen dat als je dat op doet dat de djins niet bij je in de buurt komen of zoiets

25-03-2008, 12:29

Citaat door Enesa:
is dat verbod alleen als je naar de moskee gaat dan
of mogen wij vrouwen die geurtjes ook helemaal niet gebruiken
ik had begrepen dat als je dat op doet dat de djins niet bij je in de buurt komen of zoiets

geen geurtjes in de buurt van niet-mahram mannen. Dus niet gebruiken als je naar buiten gaat.

25-03-2008, 12:33
dus helemaal geen geurtjes voor vrouwen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13