Bekijk volle/desktop versie : Stelling over de waarheid



Pagina's : [1] 2 3 4

23-03-2008, 06:28
De echte waarheid bestaat niet, iedereen creëert zijn eigen waarheid gebaseerd op de ervaringen en de informatie die men krijgt gedurende zijn leven. Dus iedereen die zegt "alleen onze versie van de Islam is de waarheid" heeft het fout, want iedereen interpreteert het geloof gebaseerd op zijn eigen levensomstandigheden.

23-03-2008, 21:37


^
niemand stemt of reageert?

24-03-2008, 11:55

Citaat door raglif:
^
niemand stemt of reageert?




Vind je 't logisch?

Wat een ONZIN topic!

24-03-2008, 11:55

Citaat door Zustertje22:
Vind je 't logisch?

Wat een ONZIN topic!

Waarom vind je dit onzin?

24-03-2008, 12:04



Citaat door raglif:
De echte waarheid bestaat niet, iedereen creëert zijn eigen waarheid gebaseerd op de ervaringen en de informatie die men krijgt gedurende zijn leven. Dus iedereen die zegt "alleen onze versie van de Islam is de waarheid" heeft het fout, want iedereen interpreteert het geloof gebaseerd op zijn eigen levensomstandigheden.






1. Echte waarheid bestaat niet



Quan-vers:

-2:6 Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of jij hen waarschuwt of dat jij hen niet waarschuwt: zij zullen niet geloven. 2:6 Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.


- 2:7 Allah heeft hun harten en hun gehoor verzegeld en over hun ogen ligt een bedekking en voor hen is er een geweldige bestraffing. 2:7 Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.


2. iedereen interpreteert het geloof gebaseerd op zijn eigen levensomstandigheden

Quran vers:

"fas2loe ahloe dhikr in koentoem laa ta3lamoen" "Vraag diegene met kennis ( de geleerden) indien jullie niet weten

het enige wat onze Profeet 3alayhi salaam heeft achtergelaten aan erfenis, is kennis. En de geleerden hebben deze kennis geerfd, en alleen zij mogen ijtihadaat vormen en fatwa's uitvaardigen, want zij zijn degene met kennis onder de ummah.

24-03-2008, 12:10
Hoe komt het dan dat geleerden elkaar zovaak tegenspreken? Als er maar 1 waarheid was en de geleerden die waarheid hebben zouden alle geleerden hetzelfde moeten zeggen. En dat gebeurt duidelijk niet! Dus de waarheid bestaat niet, iedereen heeft zo zijn eigen waarheid en die waarheid is een kwestie van toepassen op je eigen levensomstandigheden. Mensen kiezen de waarheid die het beste bij hun situatie past.

24-03-2008, 12:18
Noem mij enkele ''betrouwbare geleerdes'' niet het unaniem niet met elkaar eens zijn?

24-03-2008, 12:22
Wij mogen ons niet bezig houden met twijfelachtige zaken


Ik wil dit verhaal met jullie delen het gaat over de vervloekte shaitan, daarin verteld hij ook over twijfelachtige zaken.

http://moeminway.web-log.nl/moeminwa...aal_van_1.html

24-03-2008, 12:22
[URL="http://www.google.nl/search?q=islamic+scholars+disagreements&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-USfficial&client=firefox-a"]Als je hierop klikt krijg je heel wat links die gaan over geleerdes die het niet met elkaar eens zijn.[/URL]

En jij zegt "betrouwbare" geleerdes. Wanneer is iemand dan betrouwbaar? Als hij het met jouw standpunt eens is zeker

24-03-2008, 12:26
De profeet (VZMH) heeft gezegd.

'Laat dat wat je in twijfel brengt, voor dat waar je geen twijfel over hebt.

Overgeleverd door Tirmidzi en Nzasai. Tirmidzi heeft erover gezegd dat het een goede en betrouwbare hadies is.

24-03-2008, 12:33

Citaat door raglif:
[URL="http://www.google.nl/search?q=islamic+scholars+disagreements&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-USfficial&client=firefox-a"]Als je hierop klikt krijg je heel wat links die gaan over geleerdes die het niet met elkaar eens zijn.[/URL]

En jij zegt "betrouwbare" geleerdes. Wanneer is iemand dan betrouwbaar? Als hij het met jouw standpunt eens is zeker




Je brengt mij op een site die ik niet ken, tevens vroeg ik naar jou argument.

( hardnekkige mensen) worden ze genoemd.

Houdt afstandt van zulke mensen


Bijdeze sluit ik 't gesprek

Tot ziens,

24-03-2008, 12:39

Citaat door Zustertje22:
Je brengt mij op een site die ik niet ken, tevens vroeg ik naar jou argument.

( hardnekkige mensen) worden ze genoemd.

Houdt afstandt van zulke mensen


Bijdeze sluit ik 't gesprek

Tot ziens,


Een site die je niet kent? Ken je google niet
Zoek anders zelf maar op google op "islamic scholars disagreements" en dan zie je de resultaten zelf. Ik vind het wel raar dat je nog nooit hebt gehoord van geleerdes die het niet eens zijn met elkaar..


Citaat door Zustertje22:
Noem mij enkele ''betrouwbare geleerdes'' niet het unaniem niet met elkaar eens zijn?


En je vroeg me naar een voorbeeld van geleerdes die het niet eens zijn met elkaar en ik gaf je een link met meer dan 100.000 sites daarover. Als dat nog niet genoeg is...

En je bedoelt zeker "houdt afstand van mensen die het niet met je eens zijn". Ja, zo kan ik het ook, alleen discussies houden met mensen die het met je eens zijn. Is vast goed voor je zelfvertrouwen, maar niet zo goed voor je persoonlijkheid, want daarvan krijg je alleen maar het gevoel dat jij de enige bent die de echte waarheid kent, en daar word je een oppervlakkige persoon van met weinig begrip voor mensen die anders denken dan jij.

24-03-2008, 12:40



Citaat door salina85:
De profeet (VZMH) heeft gezegd.

'Laat dat wat je in twijfel brengt, voor dat waar je geen twijfel over hebt.

Overgeleverd door Tirmidzi en Nzasai. Tirmidzi heeft erover gezegd dat het een goede en betrouwbare hadies is.


Het leven bestaat voor het grootste deel uit twijfelachtige zaken...

24-03-2008, 12:45
Een heel goed boek.

Veertig hadies.

Imam An-Nawawi

Uitgeverij Oase

De hadies bevatten de eigen woorden van de profeet. De hadies verduidelijken talloze zaken die in de koran geopenbaard zijn. An-Nawawi selecteerde 40 hadies die elk voor zich belangrijke grondbeginselen van de islam waargeven.

24-03-2008, 14:07

Citaat door raglif:
Het leven bestaat voor het grootste deel uit twijfelachtige zaken...



kortom jij bent geen moslim?

Pagina's : [1] 2 3 4