Bekijk volle/desktop versie : Thuiswerk voor broeders



Pagina's : [1] 2 3

22-03-2008, 19:23
Salaam ou 3aleikoum,

Een bedrijf wat thuiswerk biedt is op zoek naar mensen. Het gaat om telesales voor minimaal 10 uur in de week. Je kunt je tijd zelf indelen.

De eisen:

Een goede telefoonstem
je spreekt goed ABN
Liefst (tele) saleservaring BtoB
Affiniteit met ICT

Je hoeft geen ict achtergrond te hebben, maar wel bekend te zijn met termen en hun betekenissen en dit aan kunnen tonen.

Ik heb het hier gepost voor broeders die vanwege een baard ofzo geen werk kunnen krijgen. Ben je geintersseerd, mail je cv met motivatie naar naar info@hediel.nl

Je motivatie gaat niet naar het bedrijf dus mag best islamitisch onderbouwd zijn.

22-03-2008, 19:25


mashaallaah, handig voor sommige broeders..

Alhamdoelilah

22-03-2008, 19:41
En waarom niet voor vrouwen? IVM hun stem?

Want sommige zeggen dat, maar ik heb nooit daliel gezien.

22-03-2008, 19:48
De meeste van de klanten die je te spreken krijgt zijn mannen. Het lijkt me niet echt imaanbevorderlijk om zoveel uur met mannen te praten. Daarnaast bestaat de kans op la7n al qouwl en je zult elke keer als je start op een nieuw project op training moeten bij de klant. Je bent dan in aanwezigheid van mannen. En daarnaast is de man verplicht kostwinner is en zijn er veel praktizerende broeders zonder baan.

22-03-2008, 19:56



Citaat door Az_Zochrof:
En waarom niet voor vrouwen? IVM hun stem?

Want sommige zeggen dat, maar ik heb nooit daliel gezien.


Omdat de Stem van de vrouw tot 'Awrah behoort.....

22-03-2008, 20:05

Citaat door Az_Zochrof:
Ok maar heb je daliel? En waarom praate Aicha wel tegen mannen vanachter een doek?


Weetje wat ze deed toen ze dat deed?

Ze deed een vinger in haar mond zodat haar stem lelijk klonk, je mag natuurlijk wel Salaam enzo. geven aan geen-mahram maar je moet niet overdrijven. [Zie Ahzaab ayah 32]


Aboe Bakr Ibn Al-'Arabie, moge Allaah hem genadig zijn, heeft gezegd: “Dit bewijst dat Allaah toestemming heeft gegeven om ze van achter een Hidjaab te vragen als het nodig is, of voor een zaak waarover men een oordeel wil. En de vrouw, alles van haar is 'Aurah, haar lichaam en stem. Het is dus niet toegestaan dit te onbedekken, behalve bij noodzaak, of een bepaalde zaak, zoals: Een getuigenis afleggen tegen haar, of een ziekte in haar lichaam, of haar vragen over haar gezondheidszaken.” (Ahkaam Ul-Qoer-aan 3/ 1579)

Al-Qortobie, moge Allaah hem genadig zijn, heeft gezegd: "Alle vrouwen vallen onder de betekenis van dit (Vers), vanwege datgene de basis van de Sharie'ah vergt: Dat de vrouw geheel 'Aurah is, haar lichaam en stem, zoals reeds is voorbij gegaan." (Al-Djaami' Li-Ahkaam Ul-Qoer-aan)


PS: zeg beter geen daleel(ik ben geen mufti ofzo) maar eerder bronvermelding uit boek(en) daarvan komen mijn reactie(s) vandaan...

22-03-2008, 20:18

Citaat door Muwa7eed:
Omdat de Stem van de vrouw tot 'Awrah behoort.....

Volgens de meeste geleerde, behoort de stem NIET tot de 'awrah van de vrouw. Maar je hebt natuurlijk altijd van die extra strenge types....

22-03-2008, 20:47
Is a woman’s voice ‘awrah?

Question:
Is what is said about a woman’s voice being ‘awrah correct?

Answer:
Praise be to Allaah.

The woman’s voice is not ‘awrah in principle, for women used to complain to the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), and ask him about Islamic matters. They also did that with the Rightly-Guided Khaleefahs (may Allaah be pleased with them) and the rulers after them. And they would greet non-mahram men with salaams and return greetings, and none of the imams of Islam denounced them for that. But it is not permissible for a woman to speak in a soft or alluring voice, because Allaah says (interpretation of the meaning):

“O wives of the Prophet! You are not like any other women. If you keep your duty (to Allaah), then be not soft in speech, lest he in whose heart is a disease (of hypocrisy, or evil desire for adultery) should be moved with desire, but speak in an honourable manner”

[al-Ahzaab 33:32]

because men may be tempted by that, as is indicated by this aayah. And Allaah is the source of strength.

From Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah li’l-Buhooth al-‘Ilmiyyah wa’l-Iftaa, 6/83.

Please also refer to Question no. 1121, where you will find limits and guidelines on speaking to non-mahram women. This is an important topic.

Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid


Bron http://www.islam-qa.com

22-03-2008, 21:00
Ok 2 bewijzen...1 zegt van wel 1 van niet.
Ik vind dat moeilijk subhanAllah.

23-03-2008, 09:23

Citaat door Muwa7eed:
Weetje wat ze deed toen ze dat deed?

Ze deed een vinger in haar mond zodat haar stem lelijk klonk, je mag natuurlijk wel Salaam enzo. geven aan geen-mahram maar je moet niet overdrijven. [Zie Ahzaab ayah 32]


Aboe Bakr Ibn Al-'Arabie, moge Allaah hem genadig zijn, heeft gezegd: “Dit bewijst dat Allaah toestemming heeft gegeven om ze van achter een Hidjaab te vragen als het nodig is, of voor een zaak waarover men een oordeel wil. En de vrouw, alles van haar is 'Aurah, haar lichaam en stem. Het is dus niet toegestaan dit te onbedekken, behalve bij noodzaak, of een bepaalde zaak, zoals: Een getuigenis afleggen tegen haar, of een ziekte in haar lichaam, of haar vragen over haar gezondheidszaken.” (Ahkaam Ul-Qoer-aan 3/ 1579)

Al-Qortobie, moge Allaah hem genadig zijn, heeft gezegd: "Alle vrouwen vallen onder de betekenis van dit (Vers), vanwege datgene de basis van de Sharie'ah vergt: Dat de vrouw geheel 'Aurah is, haar lichaam en stem, zoals reeds is voorbij gegaan." (Al-Djaami' Li-Ahkaam Ul-Qoer-aan)


PS: zeg beter geen daleel(ik ben geen mufti ofzo) maar eerder bronvermelding uit boek(en) daarvan komen mijn reactie(s) vandaan...




Ik zie dat het gegeven dat Aisha radia Allahoe 3anha haar vinger in haar mond stopte een citaat van jouw is zonder bronvermelding. Zou je dat alsnog erbij kunnen zetten?

Djazak Allahoe ghair

23-03-2008, 11:01

Citaat door Muwa7eed:
Weetje wat ze deed toen ze dat deed?

Ze deed een vinger in haar mond zodat haar stem lelijk klonk, je mag natuurlijk wel Salaam enzo. geven aan geen-mahram maar je moet niet overdrijven. [Zie Ahzaab ayah 32]

Aboe Bakr Ibn Al-'Arabie, moge Allaah hem genadig zijn, heeft gezegd: “Dit bewijst dat Allaah toestemming heeft gegeven om ze van achter een Hidjaab te vragen als het nodig is, of voor een zaak waarover men een oordeel wil. En de vrouw, alles van haar is 'Aurah, haar lichaam en stem. Het is dus niet toegestaan dit te onbedekken, behalve bij noodzaak, of een bepaalde zaak, zoals: Een getuigenis afleggen tegen haar, of een ziekte in haar lichaam, of haar vragen over haar gezondheidszaken.” (Ahkaam Ul-Qoer-aan 3/ 1579)

Al-Qortobie, moge Allaah hem genadig zijn, heeft gezegd: "Alle vrouwen vallen onder de betekenis van dit (Vers), vanwege datgene de basis van de Sharie'ah vergt: Dat de vrouw geheel 'Aurah is, haar lichaam en stem, zoals reeds is voorbij gegaan." (Al-Djaami' Li-Ahkaam Ul-Qoer-aan)


PS: zeg beter geen daleel(ik ben geen mufti ofzo) maar eerder bronvermelding uit boek(en) daarvan komen mijn reactie(s) vandaan...



Wa Allahu a3lam.

23-03-2008, 11:01

Citaat door Hediel:
Ik zie dat het gegeven dat Aisha radia Allahoe 3anha haar vinger in haar mond stopte een citaat van jouw is zonder bronvermelding. Zou je dat alsnog erbij kunnen zetten?

Djazak Allahoe ghair


Er staat bij vermeld zie surat Elahzab Ik ga gelijk even kijken.

23-03-2008, 11:36


32. O vrouwen van de profeet, gij zijt niet zoals een andere vrouw. Indien gij godvruchtig zijt, spreekt dan niet op een verleidelijke manier, anders zal hij in wiens hart ziekte is, verwachtingen koesteren; maar spreekt een oprechte taal.


Ik kan uit deze aya niet concluderen dat zij haar vinger in haar mond deed. Dr staat spreek niet op een verleidelijke manier. Maar dat is logisch.

23-03-2008, 11:41

Citaat:
Ibn Hajar zei:

Hij liet geen vrouwen Subhaan Allaah zeggen omdat zij worden bevolen om hun stemmen in gebed onder alle omstandigheden niet te verheffen, wegens de vrees dat hun stemmen fitnah (verleiding) zou kunnen veroorzaken. Hij verbood mensen om in hun handen te klappen omdat dit iets voor vrouwen is.

Fath al-baari, 3/77

[Dit verbod is alleen van toepassing als er niet - mahram mensen aanwezig zijn.
Maar als zij met een groep vrouwen of met mannen die haar mahrams zijn is, is er niets verkeerd met het luidop reciteren]


Ibn Qudaamah (moge Allaah hem genadig zijn) zegt in al-mughni (3/38):

Een vrouw kan luid haar gebeden reciteren waar luid de Qur'aan gereciteerd wordt, maar als er mannen zijn, zou zij niet luid moeten reciteren, tenzij zij haar mahrams zijn, waarbij zij dat wel kan doen.


Al-Nawawi zegt in al-majmoo ' (3/390):

Met betrekking tot vrouwen, zeiden het grootste deel van onze metgezellen dat als zij alleen is, of in aanwezigheid van andere vrouwen of mannen die haar mahrams zijn, kunnen zij luid reciteren, of zij nu andere vrouwen in gebed leidt of alleen bidt. Maar als zij in aanwezigheid van niet-mahram mannen bidt zou zij stil moeten reciteren.
Over dat ene van 'Aisha Radiyallaahu anha is een Hadeeth...

23-03-2008, 11:42
Ook in tafsir ibn Katheer kan ik niks vinden hierover.

Pagina's : [1] 2 3