Bekijk volle/desktop versie : een man uit marokko



10-12-2003, 19:11
hoi allemaal,

ik heb een vraagje aan de meiden die met een jongen uit Marokko zijn getrouwd. Ik ga zelf verloven met een hele leuke jongen uit Marokko waar ik heel veel van hou.
Mijn vraag aan jullie is hoe jullie het hebben gedaan toen jullie man in Nederland is gekomen en dan heb ik het met name over werk vinden. Gaat dat makkelijk of is het moeilijk werk vinden door iemand die niet in nederland is opgegroeid. Natuurlijk moet hij eerst de taal leren, maar wat daarna, ik zou graag reacties willen hebben van meiden die dit ervaren hebben of in die positie zitten

alvast bedankt, xxx

11-12-2003, 09:22


salaam,

dank je wel voor je informatie, hoop dat het bij mij net zo snel zal gaan als dat het bij jou is gegaan, dat is wel een goed idee ja om hem alvast boeken op te sturen zodat hijd e taal kan leren,

asalam alaikom

11-12-2003, 15:35
Denk Ook Dat Ut Heel MoeiLijK iS maaAr Als Hij De Taal OnDer Die KnIe hEeFt ...

14-12-2003, 18:32
Ik zelf ben getrouwd met iemand uit Marokko en mijn man die is daar nog die komt inshallah komend zomer. Wat hij het beste kan doen is daar cursus volgen in het nederlands maar dan moet hij het zelf willen, het is echt heel makkelijk straks als hij hier is. Mijn man vind het echt interessant, leuk en uitdagend om de ned. taal te leren. Hij gaat elke dag naar school en twee uurtjes en op zondag neemt hij zijn vrienden mee naar huis om verder dingen te herhalen wat ze op school gehad hebben. Dat lijkt mij tenminste wel een goed begin!!

Ik weet niet waar jou man vandaan komt maar hij kan het in iedergeval proberen dan krijgt hij het ook niet moeilijk straks als hij hier komt!!

Mijn man komt uit Tanger en daar hebben ze wel cursussen in het nederlands.


Ik hoop dat ik je wat heb geinformeerd.


Veel succes met alles.

Gegroet toekomstige bruidje.

SALAAAAAAM

15-12-2003, 17:20


hoi tagouia,

bedankt voor de informatie, mijn inchaalah aanstaande man komt uit casablanca, maar ik zal eems aan hem vragen of het mogelijk is om daar alvast eenc ursus te volgen, ik dank het haast wel eigenlijk,

in ieder geval bedankt en ik wens je eeb gelukkig huwelijk met je man toe en ik hoop voor je dat hij zo snel mogelijk naar nederland komt,

xxx, mâa salama

15-12-2003, 23:13
Nou geen dank hoor graag gedaan


Ik denk het haast ook dat ze het in CASA ook wel hebben.

Nou ik wens jou ook een gelukkig leven en huwelijk vol liefde inshallah!!


salaaaaaaaaaaam BRUIDJE

10-03-2004, 11:49

Citaat:
Origineel gepost door lalladoukalia
hoi allemaal,

ik heb een vraagje aan de meiden die met een jongen uit Marokko zijn getrouwd. Ik ga zelf verloven met een hele leuke jongen uit Marokko waar ik heel veel van hou.
Mijn vraag aan jullie is hoe jullie het hebben gedaan toen jullie man in Nederland is gekomen en dan heb ik het met name over werk vinden. Gaat dat makkelijk of is het moeilijk werk vinden door iemand die niet in nederland is opgegroeid. Natuurlijk moet hij eerst de taal leren, maar wat daarna, ik zou graag reacties willen hebben van meiden die dit ervaren hebben of in die positie zitten

alvast bedankt, xxx
denk wel dat het nu moeilijk zal worden vooral nu met deze economie is er niet veel hoop , maar als hij een hoge opleiding heeft genoten in marokko kan hij hiet toch wel ergens terecht ander word het toch weer zwaar werk doen voor weinig geld.

10-03-2004, 12:45
Sallaam, ook ik ben getrouwd met een man uit marokko, hij is vanaf augustus 2003 hier in NL en gaat nu naar school voor 2 dagen in de week, maar binnenkort insha allah 4 dagen in de week, hier is bij ons wel heel moeilijk alles is vol op school en dus moet hij nog afwachten voordat hij 4 dagen kan, hij wil ook heel graag meer dagen in de week naar school. Maar goed hij werkt wel s avonds 2 uurtjes per dag, en zijn nederlands gaat wel vooruit. Bij uitzendburau's kan je nu niet aankloppen, want die zeggen dat ze geen werk hebben of de nederlandse taal is heel belangrijk. Nou succes ermee en moge Allah jullie huwelijk zegenen en voor de nakomelingen zorgen.


Wa Sallaam Alikoum

26-08-2004, 01:48

Citaat:
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam, ook ik ben getrouwd met een man uit marokko, hij is vanaf augustus 2003 hier in NL en gaat nu naar school voor 2 dagen in de week, maar binnenkort insha allah 4 dagen in de week, hier is bij ons wel heel moeilijk alles is vol op school en dus moet hij nog afwachten voordat hij 4 dagen kan, hij wil ook heel graag meer dagen in de week naar school. Maar goed hij werkt wel s avonds 2 uurtjes per dag, en zijn nederlands gaat wel vooruit. Bij uitzendburau's kan je nu niet aankloppen, want die zeggen dat ze geen werk hebben of de nederlandse taal is heel belangrijk. Nou succes ermee en moge Allah jullie huwelijk zegenen en voor de nakomelingen zorgen.


Wa Sallaam Alikoum
Ja klopt zeker de wachtlijsten zijn helemaal vol een het is ook slecht geregeld bij die instaties.