Bekijk volle/desktop versie : Koudste paasdagen in ruim 40 jaar'



21-03-2008, 18:53
'Mogelijk koudste paasdagen in ruim 40 jaar'
Uitgegeven: 21 maart 2008 16:16
Laatst gewijzigd: 21 maart 2008 16:51

DE BILT - Met windvlagen, sneeuwbuien, regen en vorst doet het weer aan de winter denken, terwijl toch echt de lente is begonnen. De paasdagen zijn dit jaar niet alleen erg vroeg, maar mogelijk ook de koudste paasdagen in ruim veertig jaar, stelt het KNMI vrijdag.


Slecht weer Pasen

Volgens het weerinstituut neemt tijdens de paasdagen de kans op sneeuw toe. Op een aantal plaatsen kan het wit zijn en er is kans op gladheid. "Zeker in de nachtelijke uren, wanneer de temperatuur onder nul komt kan de sneeuw blijven liggen," aldus het KNMI.
Overdag was Pasen het koudst op 29 maart 1964 met in dat etmaal een 'hoogste' temperatuur van 3,9 graden. De komende paasdagen liggen de middagtemperaturen rond 5 graden en daarmee wordt het waarschijnlijk de koudste Pasen sinds ruim veertig jaar.
Sneeuw
Vrijdag zijn er over heel het land al flink wat sneeuwbuien geweest. "Niet alleen in het noorden van het land, maar ook in bijvoorbeeld Zeeland", liet de woordvoerder weten.
"Zaterdag wordt het al kouder met een kans op droge sneeuw. Dan kan de sneeuw op sommige plaatsen blijven liggen", aldus de zegsman. "Iedereen moet er rekening mee houden dat het in het hele land glad kan worden. Het wordt een periode met weer eens wat sneeuw."
Files
Wegens een combinatie van het slechte weer, het paasverkeer en de vroege vrijdagspits in het op de wegen door het hele land een stuk drukker dan gebruikelijk op de laatste werkdag van de week. Volgens de ANWB staat er rond vier uur 200 kilometer file, dat is het dubbele van een normale vrijdag.
Vooral op de wegen van het noorden richting het zuiden is het dringen geblazen. Rijkswaterstaat heeft via de ANWB automobilisten die richting het zuiden willen reizen, verzocht daar een paar uur mee te wachten.
Op de A16 bij de Moerdijkbrug ondervindt het verkeer al de hele dag hinder van een wapperend tentdoek, de tent staat daar in verband met werkzaamheden. Automobilisten is aangeraden de A16 te mijden, daar wordt massaal gehoor aan gegeven. Daardoor staan er ook files op de A27 en de A2.

http://www.nu.nl/news/1492106/10/%27Mogelijk_koudste_paasdagen_in_ruim_40_jaar%27.h tml

21-03-2008, 18:54


Hoezo dus Global warming?

Heerlijk die Hollandse winters. Oude tijden van 40 jaar terug herleven.

jaja.


Sorry mensen, maar het wordt wel eens tijd dat men aan het grillige
kikkerlandje gaat wennen!!!

21-03-2008, 18:57

Citaat door pizatie:
rot weer

Heerlijk heerlijk, zo is Holland op zijn best

Goed om de verhittte gemoederen tot bedaren te brengen.

21-03-2008, 18:59
als m´n eieren maar niet bevriezen

21-03-2008, 19:00



Citaat door NakNok:
als m´n eieren maar niet bevriezen

Ga ze onmiddelijk KOKEN.

NU!

Doe het NU!

21-03-2008, 19:00

Citaat door aplat:
Heerlijk heerlijk, zo is Holland op zijn best

Goed om de verhittte gemoederen tot bedaren te brengen.



voor jou wel. jij bent het gewend

21-03-2008, 19:01
Van mij mag het wel nog even sneeuwen voor we weer die belachelijke hitte krijgen..

21-03-2008, 19:01

Citaat door pizatie:
voor jou wel. jij bent het gewend


Ja ik houd mijn hoofd altijd koel!

21-03-2008, 19:07

Citaat door Tang0uia:
Van mij mag het wel nog even sneeuwen voor we weer die belachelijke hitte krijgen..


Hopelijk worden nu de muggenlarven gedood als het vriest.

Tijd om in Boerka te lopen, denk ik.

21-03-2008, 19:07

Citaat door aplat:
Ga ze onmiddelijk KOKEN.

NU!

Doe het NU!




ik heb ze al verstopt ...en ik weet niet meer waar

21-03-2008, 19:08

Citaat door NakNok:
ik heb ze al verstopt ...en ik weet niet meer waar

Shit. Balen.

Maar geen nood, straks hoor je misschien die kuikentjes wel piepen.

Tenminste als je ze achter de kachel hebt verstopt

21-03-2008, 19:11

Citaat door aplat:
Hopelijk worden nu de muggenlarven gedood als het vriest.

Tijd om in Boerka te lopen, denk ik.
Let’s hope so..

Een boerka kan handig zijn, muggenseizoen..

Zo voel je de muggen niet..