Bekijk volle/desktop versie : mijn vriendin heeft een slecht verleden wat kan ik doen om haar te helpen



10-12-2003, 16:30

Citaat door sidi_ifnie:
Salaam,

Ik zit met een probleem. Ik ben er achter gekomen dat mijn beste vriendin een slecht verleden heeft. Ze heeft veel gedaan met jongens enzo. Nu weet je precies hoe marokkaanse jongens dan denken. Ze is een h o e r en noem maar op. Ik ken haar echter heel anders. Dit is ook weer 6 jaar geleden gebeurt. Sidns die tijd is ze erg veranderd. Ze is begonnen met bidden. Kortom heeft nu alle goede eigenschappen van een moslima. Ze heeft me alles verteld over wat ze heeft gedaan en heeft er heel veel spijt van.
Wat kan ik haar adviseren om te doen. Wat praatjes gaan namelijk erg snel en ik heb het beste met haar voor.
Alleen seriueze reacties PLEASE!!!!!!!!!
.

10-12-2003, 16:40


in el ahadieh van de profeet staat dat als je in een goed mens wilt veranderen moet je al het slechte achter je laten en je vrienden want daar ga je het meest mee om en die kunnen je verleiden tot wat dan ook dus een eerste stap is om alles achter je te laten en er al helemaal niets van aantrekken wat er word gezegd want je leeft niet voor de mens maar voor allah en iedereen wordt per indivudu beoordeeld
allahoe rahmaan oe rahiem!!!!!!

10-12-2003, 16:42
uh iwa gewoon negeren die praatjes..het is misschien wel nie goed wat ze deed..ma als ze berouw heeft komt alles inshallah wel goed..ze zou beter vergeveing vragen aan allah kzou me daar eerder druk om maken of allah mij zal vergeven of nie?en nie om die belachelijke praatjes ma goed

10-12-2003, 16:46
k ben het helemaal met Lady_moi eenss!!!

10-12-2003, 16:47


maar wat maakt het uit wat de marokkaanse gemeen schap van je denkt door god wordt je niet beoordeelt als marokkaan of als turk maar las moslim en dat is wat telt.wat ken het mij schelen dat er iemand zegt dat ik crimineel ben zolan ik maar weet dat het niet zo is of athans niet meer en wat ook belangrijk is is dat haar ouders haar vergeven.want onder hun voeten ligt de sleutel tot de hemel!!!!

10-12-2003, 16:53
het belangrijkste is dat ze nu op het goede pad is..ze heeft alhamdoulilah het licht gezien..moge allah al haar zonden vergeven..amien

beslema

10-12-2003, 17:06

Citaat:
Origineel gepost door rachied007
maar wat maakt het uit wat de marokkaanse gemeen schap van je denkt door god wordt je niet beoordeelt als marokkaan of als turk maar las moslim en dat is wat telt.wat ken het mij schelen dat er iemand zegt dat ik crimineel ben zolan ik maar weet dat het niet zo is of athans niet meer en wat ook belangrijk is is dat haar ouders haar vergeven.want onder hun voeten ligt de sleutel tot de hemel!!!!
praten doen ze toch wel, laat ze maar kletsen

10-12-2003, 17:27
Weetje wat het is... praatjes zullen er altijd zijn.... alleen het onderwerp veranderd..........

Als ze berouw heeft getoond... en geleerd heeft van haar fouten en Allah s.w.t. heeft haar vergeven inchallah.... dan is het dat mooi.... en dan kun je bijdragen aan haar goedheid door haar erin te blijven steunen.... erg belangrijk...

10-12-2003, 18:08

Citaat:
Origineel gepost door sidi_ifnie
Salaam,

Ik zit met een probleem. Ik ben er achter gekomen dat mijn beste vriendin een slecht verleden heeft. Ze heeft veel gedaan met jongens enzo. Nu weet je precies hoe marokkaanse jongens dan denken. Ze is een h o e r en noem maar op. Ik ken haar echter heel anders. Dit is ook weer 6 jaar geleden gebeurt. Sidns die tijd is ze erg veranderd. Ze is begonnen met bidden. Kortom heeft nu alle goede eigenschappen van een moslima. Ze heeft me alles verteld over wat ze heeft gedaan en heeft er heel veel spijt van.
Wat kan ik haar adviseren om te doen. Wat praatjes gaan namelijk erg snel en ik heb het beste met haar voor.
Alleen seriueze reacties PLEASE!!!!!!!!!
trouw met haar

11-12-2003, 12:17

Citaat:
Origineel gepost door sidi_ifnie
Salaam,

Ze is een h o e r en noem maar op.
Jij denkt al voor ons!

Zou denken wij helemaal niet!

Wij denken nog erger!

12-12-2003, 09:22
Waarom zulke reacties. Marokkanen en hun vooroordelen echt TFOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Iemand vraagt om meningen en jij gaat iemand weer afkraken.
Ach zal maar denken dat je niet beter weet.

12-12-2003, 09:27
insha allah komt alles weer goed met haar
ze moet vergeveing vragen aan allah
en al die praatjes gewoon negeren

12-12-2003, 12:04



Citaat:
Origineel gepost door sidi_ifnie
Salaam,

Ik zit met een probleem. Ik ben er achter gekomen dat mijn beste vriendin een slecht verleden heeft. Ze heeft veel gedaan met jongens enzo. Nu weet je precies hoe marokkaanse jongens dan denken. Ze is een h o e r en noem maar op. Ik ken haar echter heel anders. Dit is ook weer 6 jaar geleden gebeurt. Sidns die tijd is ze erg veranderd. Ze is begonnen met bidden. Kortom heeft nu alle goede eigenschappen van een moslima. Ze heeft me alles verteld over wat ze heeft gedaan en heeft er heel veel spijt van.
Wat kan ik haar adviseren om te doen. Wat praatjes gaan namelijk erg snel en ik heb het beste met haar voor.
Alleen seriueze reacties PLEASE!!!!!!!!!
salaam

wie heeft er geen verleden iedereen.
zelfs mijn ouders hebben dingen gedaan waarvan zij nu zeggen hadden we die maar niet gedaan.
wij als mens weten niet alles en leren elke dag bij.
roddelen dat hoort erbij het is en manier van eigen geruststelling kijk zij zijn veel erger dan mij door hun fouten te vertellen.
maar daar zit het verkeert kijk naar jezelf.
je zegt zelf is je beste vriendin en kent haar niet zo.
hou het ook zo zolang ze goed met jou omgaat hoef je niet anders om te gaan dan voordien.
persoonlijk vind ik nu in jou geval. je twijfelt aan je vriendschap met haar. door deze in vraag te stellen en dat hoort niet tussen echte vriendinnen .
maar ja echte vriendinnen bestaan ook niet.neem je moeder of zus als beste vriendin dan zit je altijd goed

12-12-2003, 13:56

Citaat:
Origineel gepost door Johanna
praten doen ze toch wel, laat ze maar kletsen
weet je hoe pijnlijk het is om te horen wat die mensen over jou denken of zeggen terwijl het niet waar is

12-12-2003, 14:58
je geeft het zelf al aan... het is niet waar...... dus waarom jouw tijd verspillen aan iemand die niet eens de tijd of moeite neemt om te verifieren of het waar is of niet... DE BALLEN....

zolang ik weet dat ik niks verkeerd doe is er geen ziel op deze aarde die mij in twijfel kan brengen over me zelf door praatjes in de wereld te brengen die niet waar zijn.. ... wees STERK!