Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Hypervetilatie, paniekaanval, angsten



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

21-03-2008, 11:31
Heey meiden (jongens),

De laatste tijd merk ik op dat veel mensen last hebben van hyperventilatie, angsten en paniekaanvallen. Soms gecombineerd. Het is heel naar ik spreek helaas uit ervaring.

Ik zou het fijn vinden als mensen tips plaatsen en positieve ervaringen delen. Om elkaar te steunen en moed in te praten.

Het zit namelijk zo dat je je heel alleen kan voelen en denkt dat je de enige bent of dat er iets mis met je is. Allah y hfad. Inchallah komt het goed.

Groetjes...

21-03-2008, 12:08


Ik heb er alhamdoulilah geen last van, maar ik denk dat het vooral 'psychisch' is. Je kunt evt professionele hulp zoeken daarvoor...

21-03-2008, 12:10
Dat heeft mn vader,

21-03-2008, 12:19

Citaat:
Moge Allah jullie helpen en steunen in goede en slechte tijden Amien.
Up.

21-03-2008, 12:26


Adem therapie en je kunt pillen krijgen of als het erger is een drankje (die heb ik )

21-03-2008, 14:01
hee hee,

dit kan het beste opgelost worden, door in en zakje te blazen,
of anders naar een kinesist te gaan, het zit namelijk zo je gaat helemaal verkeerd adem halen en daarom dat we in paniek raken
ik spreek namelijk ook uit ervaring
je moet vooral rustig blijve

21-03-2008, 14:08

Citaat door Exclusive-Silk:
helemaal 100% volgens de islam halal leven is moeilijk


Waar heb je het over?

Aan de topicstarter: ik heb er zelf ook last van (gehad).

21-03-2008, 14:30
Je moet naar de huisarts gaan. Je hebt daar medicijnen voor die gebruik je 2 weken en daarna ga je het telkens afbouwen.

je moet wel uitkijken je kan er verslaafd aanraken

21-03-2008, 14:49

Citaat door Exclusive-Silk:
Mensen die daar aanlijden hebben een slecht geweten
Stiekem slechte dingen doen waarvan niemand het zou verw8


Je weet niet waar je het over hebt Vind het jammer dat je meteen zo'n vooroordeel hebt over mensen die naar aanleiding van bijvoorbeeld een "traumatische" gebeurtenis of naar aanleiding van iets wat ze hebben meegemaakt wat veel impact op hen heeft gehad, last hebben gekregen van paniekstoornissen en -aanvallen. Je zou echt zoveel anders praten als je zelf in hun schoenen zou staan.

21-03-2008, 14:59

Citaat door Exclusive-Silk:
ja je hebt beetje gelijk maar die dingen zijn standaard dat je dan trauma krijgt

meestal doen mensen slechte dingen waarna ze spijt krijgen als ze ouder worden dat ze dan zulke problemen krijgen


Ik weet niet of men dan paniekaanvallen krijgt en/of een paniekstoornis ontwikkelt. Ja, bij zulke mensen gaat het geweten knagen en dat kan misschien tot stress en depressie leiden. Zou kunnen, ik weet het echt niet, Allahu Alim.

Wat ik van mezelf weet is dat ik een paniekstoornis heb ontwikkeld een paar jaar geleden omdat ik een behoorlijke drang voelde vanuit mijn (naaste) omgeving om te presteren. Ik moest vooral niet falen. En daarbij ook nog eens het verlies in vertrouwen van anderen. Dus beetje samenloop van omstandigheden. Alhamdulah heb ik daar nu wel mee om leren gaan.

21-03-2008, 15:14

Citaat door Exclusive-Silk:
Ja die druk had ik ook van me ouders omdat ze naar andere kinderen keken van hun vrienden eenmaal die kritische massa gekregen money money money dan is alles oki


Hahaha precies, zoiets dus. Vind het best grappig dat bijna elke Marokkaan die ik ken wel zoiets mee maakt met haar/zijn ouders: jou vergelijken met de zoon of dochter van een ander. De een kan er trouwens wat beter mee omgaan dan de ander. Ik kon dat niet zo goed

21-03-2008, 15:18

Citaat door Exclusive-Silk:
Mensen die daar aanlijden hebben een slecht geweten
Stiekem slechte dingen doen waarvan niemand het zou verw8



Jammer dat je zo denkt. Veel mensen zien het als beproeving en zeggen dat Allah de mensen beproeft waar hij van houdt. Liever zo denken dan dat slechte geweten gebeuren. Rabbi 3alam en meer heb ik er nie op te zeggen.

@ meiden,

als jullie zo een "aanval" op voelen komen. Hoe houden jullie het onder controle. Zitten jullie ook op sport of Yoga?

21-03-2008, 15:19



Citaat door amalie:
hee hee,

dit kan het beste opgelost worden, door in en zakje te blazen,
of anders naar een kinesist te gaan, het zit namelijk zo je gaat helemaal verkeerd adem halen en daarom dat we in paniek raken
ik spreek namelijk ook uit ervaring
je moet vooral rustig blijve



Klopt je moet die vicieuze cirkel doorbreken. Door goed te ademen en hyperventilatie onder controle te houden komt er minder snel een paniek aanval. Allah y hfad.

21-03-2008, 15:21

Citaat door Exclusive-Silk:
Mensen die daar aanlijden hebben een slecht geweten
Stiekem slechte dingen doen waarvan niemand het zou verw8


Wat een bullshit

21-03-2008, 15:22

Citaat door xx_Safia_xx:
Waar heb je het over?

Aan de topicstarter: ik heb er zelf ook last van (gehad).


Hamdullillah meid ben blij dat je eruit bent geklommen. Heb je nog tips en adviezen, hulpmiddelen waar men wat aan zou kunnen hebben? K had er 6 maanden geen last van en laatst een terugval. Maar inchallah leer ik ervan en zal ik het gauw helemaal overwinnen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15