Bekijk volle/desktop versie : Me jeugd opgegeven voor de liefde?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-09-2002, 17:36
salaam broeders en zusters,

hier onder bevindt je een waar gebeurd verhaal!
belangerijkste hoofdepersonen:
yamina: 21jaar
yassinne:23jaar

het was zaterdag, de ouders van yassine zouden vandaag me hand komen vragen. Het was het was de mooiste dag in me leven,die ik niet kon wensen.
samen met nicht nadia gingen we samen boodschappen doen,we haalden da laaste boodschappen die we nodig hadden.me moeder en me tante waren druk bezig in de keuken.
we liepen samen gearmd en lachend door de winkels heen.
we lachten om de stomste dingen,en aand e herinderingen van vroeger,plotseling kwamen twee beeld schone jongens voor ons staan:
ze vroegen ons hoe laat het was, die gekke nicht van me pakte haar mobiel en keek hoe laat het was,maar dat was niet de enige wat ze woude van ons maar ze woude met ons wat gaan drinken.
ik zie het al voor samen met hun wat drinken,en voor dat je het weet staat straks je verloofde naast je en dan kun je het helemaal vergeten,dan kan ik lekker nog door dromen over de verlovingfeest.
ik was helemaal met me gedachten

ik trok me nicht en zei van we moeten snel weg ons ouders orden boos als we te laat komen met die boodschapppen,de jongens keken ons aan en zeiden zozo de mieden hebben het nog al druk,

ik zei tegen hun van sorry we kunnen niet langer blijven omdat we vandaag een belangerijk dag is.
een van die jongens was nieuwsgierig en vroeg wat hebben jullie en ewa wordt ik niet uitgenodigt wela.ik zei van je bent van harte welkom. hij zei van dank je voor je aanbod.
ze stelde hun voor als hicham en said,hicham was rustig en zei niet veel en die ene said die kon 24 uur door kletsen.
we zaten nog met elkaar wat te kletsen,we waren de tijd helemaal vergeten,plotseling keek ik me horloge,en zei tegen me nicht ''soef cafi sa7a"(kijk hoe laat het is), me zijn te laat ons moeders worden boos.
we namen afscheid van hicham en said,

en hij zei van je hebt wel haast meid:ik antwoorde van ja heel kort van,hij moest niet denken van dat we makkelijk zijn.
''sorry'' hicham maar ik moet echt weg gaan. ik nam afscheid van hem en ging naar buiten. buiten pakte ik me nicht van haar arm en zei van we moeten nu weg nadia

we zijn te laat. we namen afscheid van said.
we gingen snel alle boodschappen doen.we stopten alle boodschappen in de auto en we reden weg naar huis.
thuis aan gekomen zeiden ons moeders "'ewa 7la salaamtoekom"', waren de boodschappen opgegaan,zeiden ze lachtend.
nadia en ik keken elkaar aan en begonnen ook mee te lachen.
we maakten de laaste gerechten,we hadden amen als opgeruimt.
ik ging even naar me kamer toe en tegelijk kwam me nicht ook mee.

ze vroeg he yamina en wat vindt je eiglijk van hicham.
ik wist niet wat ze percies zei.
nadia ben je gek ik ga vandaag verloven en kom jij me zeggen wat ik leuk vindt van hicham,ik kan je wel eerlijk toegeven dat hij best een leuke jongen ons maar verder bedoel ik niks ermee:je weet toch dat ik voor yassine heb gekozen en niet dat ik iets met hicham ga beginnen,en trouwens we zien elkaar toch nooit.

samen zatten we nog met elkaar bij te kletsen, en een beetje gek te doen we leken we meiden van de pubertijd.
op eens hoorden we geklop op me deur,het was me broer en me neef die binnen kwamen,ze gebogen te zingen en ze zeiden zo"ons grote meid gaat vandaag verloven"'
we konden heel goed met elkaar opschieten,zoals broer,neef en nicht.
zijn jullie nog niet aangekleed begon me neef lachtend te zeggen er wachten mensen beneden op jullie.
ik sprong op en zei van je liegt ze zijn toch niet gekomen he:
kijk dan hoe laat het is zei me broer:
met ze vieren keken tegelijk naar de klok: hetw as al 19:00uur.
zozo de tijd gaat wel snel:
we hadden ons snel verkleed en toen gingen we naar beneden:

ik kon de ouders al van yassine dus ik hoefde me niet eens te schamen,ik was gwoon me zelf ik hoefde me niet te veranderen, in een andere persoon die ik eigelijk niet ben.
de tijd vloog om.
we hadden samen met ze allen gegeten en gedronken,en gelachen en bijgeklets.
we hadden het ook waar we de trouwfeest gineg doen ik woude het graag hier in nl maar de vakantie tijd was bijna aangebroken dus,samen hadden we het besloten om de trouwfeets in marokko te houden.

het was al juni,me nicht en ik gingen samen elke dag winkelen om de allerlei dingen te kopen die ik nodig had.
me nicht nadia

ik heb sinds die dag dat ik hicham heb gezien niet meer gesproken of gezien,maar eigelijk het was wel een raar ik dacht wel vaker aan hem,terwijl eigelijk het niet wilde maar me gedachten dwaalde soms wegvan hem!

07-09-2002, 17:53

goed begin
ga snel verder

VERVOLGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG G

07-09-2002, 18:36
ewa en wat vinden jullie hier van

07-09-2002, 18:38
ik ga vanavond er wel mee door oke

beslamma liefs gordijntje

07-09-2002, 18:41

neeeeeeeeeeeeee nuuuuuuuuu

07-09-2002, 22:55
dit moet niet meer kunnen,omdat ik van iemand ander hou en daarmee ga ik me leven mee dlen.er moet echt een punt achter gezet worden.plotseling werd ik wakker geschud door trilfuntie van me telefoon, op de beeld scherm zag ik dat het anoniem is.
ik nam de telfoon op zoaLS gewoonlijk van hallo met yamina:
aan de andere kant van de telefoon hoorde ik een zacht stem een onbekende.
volgens mij bent u verkeerd verbonden meneer"'
''nee'' yamina ik ben niet verkeerd verbonden,ik heb de juiste aan de lijn.
en wie mag jij dan wel zijn vroeg ik brutaal.
''jek a yamina je bent me snel vergeten.''waga makejan moskil"'
ik ben trouwens hicham kun je me wel herinderen nog?
eh eh ja klonk verbaast en trouwens wie heeft je me nummer gegeven.
nou yamina als je dat wil horen het is wel een lang verhaal.....
maar yammina kan ik nmet wat afspreken want ik moet je echt wat belangrijks vertellen....
ik heb geen tijd hicham ik heb nog wat aan het regelen en moet nog veel dingen doen en trouwens ik ga moregn al weg naar marokko.
leuk ga je ook naar marokko,maar yamina luister het is echt belangrijk het heeft echt iets te maken met je toekomst en en je meot niet verder gaan door denken.
ikz eivan ik denk niet verder door hoor.
ik stemde om toch met hem ergens af te spreken,om z"n verhaal aan tehoren over me toekomst.
we hebben vlakbij in de stad afgesproken in restuarant van de v&d,ik pakte de auto en reed richting de stad.
toen ik binnen kwam in de restuarant keek om maar ik zag geen bekende gezicht,tot een verbazing keek ik naar hun hoekje daar zat hij,ik liep naar de tafeltje toe en groete hem, we bestelde wat om wat te drinken.
we hadden eerst over ons jeugd van vroeger gehad we hebben wel omgelachen,en toen was het even stil.
ewa hicham vertel me wat je woude vertellen over me toekomst.
kijk yamina ik wil niet dat je je jeugd gooit voor die jongen waarmee je gaat trouwen,hij is niet goed wijs,die gozer zit vol met problemen.
je moet van van uit de buurt blijven.op een dag gaat hij jouw verlaten yamina.ik was kwaad op hem hoe kan hij nou zulke dingen zeggen over me verlovende zeggen,terwijl hij hem niet eens kon.ik stond en zei tegen hem hicham kijk het mijn is leven en niemand gaat ermee bemoeien oke knop dit goed tussen je oren''
zonder gedag te zeggen leip ik kwaad weg.
ik pakte snel de auto naar huis,ik deed net als of er niks aan de hand was ik probeerde het verhaal wat hicham heeft vertelt om het te vermijden.
ik pakte me spullen in me koffer en nicht was al gekomen,zijn had haar spullen ook al meegenomen,samen hebben we het huis opgeruimt.
en alle dingen klaar gezet,omdat we volgende ochtend moesten we vroeg weg gaan.
me ouders en de ouder van me nicht waren al naar marokko gegaan ook yassine was naar marokko met ze ouders.

de dagen vlogen in marokko om.
ons trouwfeets van mij en yassine was al voorbij en het was een onvergeetlijke dagen.
we hebben samen als huwelijks reis door marokko getroert .
het waren zulke mooie steden en gebieden.het is echt prachtig.
yassine en ik waren dolgelukkig met elkaar we konden nouwelijks van elkaar af blijven.
wat hicham had vertelt was ik helemaal vergeten.
de dagen vlogen echt om

.
ikliep even naar buiten om een vriese lucht te happen,plotseling voelde ik een hand op me schouder.................

07-09-2002, 23:30
ik draaide me om en daar zag ik hicham voor me staan.
ik woude niet met hem praten,en probeerde om weg tegaan maar hij hield met tegen.
luister even yamina...ik wil even met je praten,
en vroeg heb wat doe jij hier in god naam,
mag ik ook niet op de verlovingsfeest van me broertje niet eens komen wela''
is said een broertje van je antwoorde ik verbazend.
ja antwoorde hij heel koel.
je bent toch getrouwd he met die ''gozer''
luister even hicham die gozer waarover je toevallig praat is mijn man.en plotseling verbraak yassine ons gesprek.
ik zag aan je yassine dat hij rood werd toen hij hicham zag.
omdat niet te laten merken omhelsde hij opeens hicham om,ik bleef verbaast naar hen toe kijken,ze raakten in samen in gesprek.
toen ben ik maar weggaan.
dan dit wat er gebeurd was was het toch een leuke dag.

we waren weer terug in nl.iedereen ging zoa sl gewoonlijk weer naar ze werk toe.
yassine weer terug naar ze werk toe en ik begin ook weer aan me werk maar ik had deze dag een avonddienst dus ik begon later in demiddag.
ik nam afscheid van yassine want die vroeg naar ze werk ik ging nog even liggen en toen was evn opgestaan de boel opgeruimt en eten gemaakt.
plotseling hoorde ik de huistelefoon over gaan;
ik nam op en zonder gegroet vroeg een onbekende vrouw naar yassine,
yassine is niet thuis hij is naar ze werk toe gegaan en wie kan ikz eggen wie er heeft gebelt,zeg maar latifa heeft gebelt hij kent me wel,ze vroeg trouwens wie ben jij die ze huis telefoon opneemt ik antwoorde heel koel van ik ben ze vrouw en wie mag het anders zijn;
aan de ander kant van de telefoon hoorde ik: neeeeeeee......kan niet ..hij kan me dit niet aandoen..,ik vroeg van waarover heb je nou....
toen zei je hoeft niks te zeggen over me telefoontje.
ik stemde om niet te zeggen.
maar vanavnond krijgt hij het wel te horen en ik wil weten wie zij is..
want toen hij terug was van marokko begon hij wel te veranderen..
ik ging naar me werk,ik pakt de auto van hem,omdat me auto stuk was.
telkens dwaarlde me gedachten weg,ik kon het gesprek met die vrouw niet voor me weg halen....
maar ja als er wat was dan had yassine al het gezegt,sprak ik me zelf aan om rustig te worden..

toen ik klaar was van me werk ben ik terug gegaan naar huis.
toen ik thuis kwam was er geen yassine te vinden..
ik belde naar ze mobiel toe maar die stond uit opeens had ik een vreemd gevoel van dat er iets niet klopt...
ik heb eerst gebid en heb ik wat gegeten,en toen benik naar bed geaan,volgende ochtend was yasine ook niet thuis gekomen,ik begon me zorgen te maken ik belde weer naarz e mobiel maar telkens hoor ik ze "'deze trelfoon is momenteel niet bereikbaar probeer het later nog eens"'
ik belde al ze vrienden op maar die wisten ook niet waar hij was.

ze ouders waren ook op dehoogte en me ouders de hele familie wist het.
er gingen dagen weken,en maanden voorbij maar nog niks van yassine gehoort.
op een dag kreeg ik een sms van:
''hey'' leiverd hoe gaat het met je,
liefje van me je hoeft geen zorgen om me te maken,
met mij gaat het wel goed,ik kom inscallah binnen kort naar huis.
veel liefs van je mannetje.?
snel keek welke nummer hij het verzonden.
maar het was helaas via internet gestuurd.
maar belde me nicht op en vertelde over het sms wat ik van hem heb gekregen.............

08-09-2002, 08:52
damn wat een sukkel.. ga door
Nadia

08-09-2002, 13:12
doe in je volgende post please wat aan je nl want het is haast niet om aan te zien

08-09-2002, 14:02
Jah miss granny, ik irriteerde me er ook mateloos aan, wat is woude nou????????? Zeg gewoon wilde....

08-09-2002, 17:09
ga snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08-09-2002, 17:21
meid alles zo goed bent in het nederlands,GA DAN ALLE TOPIC''S VERBETREN DIE HIER GEPLAATS WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08-09-2002, 17:49

Meid, waarom zouden we alle topics moeten gaan verbeteren?

We vragen gewoon of je misschien wat beter wilt schrijven, dat leest wat beter. Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor!!!!

08-09-2002, 17:53
Salaam,

gordijntje het is als en geen alles.
Zo zie je maar weer.
Je moet echt je grammatica gaan verbeteren.

Ma3a salamaaa

08-09-2002, 18:10
salaam wa7kom mensen,

WAAR HEBBEN JULLIE HET OVER ALLEEN MAAR OVER HET NERDERLANDSE TAAL:WIE IS ZO PERFECT IN HET NEDERLANDSE NIEMAND ZELF EEN ECHTE NEDERLANDER MAAKT ZELF FOUTEN:

EN DAN KOMEN WIJ ALS MAROKKANEN NOG ZEGGEN OVER HET HET NEDERLANDSE TAAL DAT DE DEZE MEID HET NIET BEHEERST OF FOUTEN MAAKT,VOLGENS MIJ MENSEN DIE EEN GROTE MOND HEBBEN,DIE MAKEN HET MEEST FOUTEN.

EN MENSEN OP ZULKE DINGEN LETTEN OVER DE NEDERLANDSE TAAL ZOU IK ZEGGEN GA EERST JE MOEDER TAAL EERST BEHERSEN,EN DAN PAS MOET JE WAT KOMEN ZEGGEN,WANT DE NERDERLANSE TAAL IS NOG ALTIJD VOOR DE NEDERLANDERS EN NIET VOOR BUITENLANDERS,HET IS HUN MOEDER TAAL EN NIET ONS MOEDER TAAL

EN VOOR JOUW GORDIJNTJE MEID GA ZO DOOR MET JE VERHAAL EN LET NIET OP ANDERE DIE WAT TE ZEGGEN HEBBEN.

OKE BESLAMMA

VEEL LIEFS VAN YASMINA

Pagina's : [1] 2 3 4 5