Bekijk volle/desktop versie : Advies gevraagd: €7000 lenen aan je zus en haar man en vervolgens niets terugkrijgen.



Pagina's : [1] 2

20-03-2008, 19:59
Kennis van me heeft een enorme geldbedrag geleend aan haar getrouwde zus. Een bedrag dat rond de €7000,- ligt. Met haar was afgesproken dat ze elke maand €600,- zou aflossen. Nu blijkt dat ze maar vier keer heeft afgelost en nu beweert geen geld te hebben om iets af te lossen. Tegelijkertijd koopt ze wel steeds merkkleding voor zichzelf en haar kinderen. Nu beweert ze dus dat haar man is ontslagen en dat zij ook geen werk heeft en dat ze daarom niets kunnen missen. Ze zegt steeds over 3 weken krijg je je geld en als het dan zover is, komt er weer een smoesje. Dan is het weer over acht weken blablabla.

Wat kan mijn kennis nu het beste doen? Heeft iemand serieus raad?

Ze heeft overigens wel alles vast laten leggen bij een notaris m.b.t. de lening, dus er is een akte van het bedrag etc. Afgelopen december had ze alles binnen moeten hebben, maar intussen niets gekregen.

Om geen familiedrama te veroorzaken heeft ze al die tijd niets gedaan, maar nu geven haar ouders zelfs advies om juridisch iets te ondernemen tegen haar zus. Wat kan ze eigenlijk doen?

20-03-2008, 20:12




Echt 7shoema 3lieha van die zus

20-03-2008, 20:14
naar haar ouder luisteren
haar zus helpt haar en wat krijgt ze terug
stank voor dank
en zij moet elke keer tegen haar man zeggen he ik moet mijn zus terug betalen
voor ze probleemen met haar man krijgt
als ze een goede zus was had ze netjes elke maand betaald
dus even flink laten schrikken dat ze wakker wordt
dat er niet met haar gesold kan worden
succes
inschallah komt het goed zonder geruzie

20-03-2008, 20:15

Citaat door teteuania_17:
Zijn het Hollanders want je ziet Marokanen niet snel zoiets vaststellen??Wel slim overigens maar zou het niet kunnen


Gewoon Marokkanen.

20-03-2008, 20:17


Als een dierbare je vraagt om geld te lenen, denk dan na welke van de twee je wil verliezen

20-03-2008, 20:18
ik zou als ik haar was nog een keer goed praten met die zus en vertellen wat ze van plan is. Wil ze niet luisteren,dan maar voelen.

20-03-2008, 20:21
marokkanen: akte voor lening, ouders adviseren juridische stappen

wtf

20-03-2008, 20:25

Citaat door m0cr0_007:
marokkanen: akte voor lening, ouders adviseren juridische stappen

wtf


Het komt nu wel van pas.

20-03-2008, 20:28
Als je iets leent aan iemand (gelijk wie) is het altijd een RISICO dat je neemt.

Kvind het wel schandalig ...

Komt ze dan nog wel over de vloer bij je ouders enzo?
Moet toch een serieuze spanning zijn int gezin

20-03-2008, 20:29
sorry hoor maar ik vind het gewoon aso.

Ik heb 2 jaar terug een bedrag van 15000 euro geleend van mijn zus.

Ik heb met haar afgesproken dat ik elke maand 500 euro appart zou leggen. en dat ze 1 keer per jaar voor ze naar marokko gaat het geld krijgt wat ik had afgelost.

nou ik wist niet hoe snel ik het moest aflossen. ik heb er al mijn kinderbijslag in gedaan, vakantiegeld, en allerlei andere extra's die op mijn pad kwamen. ik heb het nog nooit een maand overgeslagen. en als ik tekort kwam een bepaalde maand dan leende ik bij mijn ouders of mijn andere zus. maar ik raakte haar geld nooit aan.

nu is de lening alhamdoelillah afgelost maar ik zal me rest van mijn leven dankbaar blijven. en zij kan altijd een beroep op me doen.

hoe kan je iemand die je uit de brand helpt zo gruwlijk behandelen door niet terug te betalen.

en bij was het niet eens officieel vast gelegd. ik heb haar wel gevraagd wat er met dat geld moest gebeuren als zij kwam te overlijden. toen heeft zij gezegd dat mag je aan mijn kinders geven als ze oud genoeg zijn.

en mijn man had haar beloofd dat als ik mocht te komen overlijden dat hij de lening gewoon verder ging aflossen.

sommige mensen die zien niet eens een goede daad al worden ze ermee in het gezicht geslagen. jammer.

20-03-2008, 21:36

Citaat door roemaisa78:
sorry hoor maar ik vind het gewoon aso.

Ik heb 2 jaar terug een bedrag van 15000 euro geleend van mijn zus.

Ik heb met haar afgesproken dat ik elke maand 500 euro appart zou leggen. en dat ze 1 keer per jaar voor ze naar marokko gaat het geld krijgt wat ik had afgelost.

nou ik wist niet hoe snel ik het moest aflossen. ik heb er al mijn kinderbijslag in gedaan, vakantiegeld, en allerlei andere extra's die op mijn pad kwamen. ik heb het nog nooit een maand overgeslagen. en als ik tekort kwam een bepaalde maand dan leende ik bij mijn ouders of mijn andere zus. maar ik raakte haar geld nooit aan.

nu is de lening alhamdoelillah afgelost maar ik zal me rest van mijn leven dankbaar blijven. en zij kan altijd een beroep op me doen.

hoe kan je iemand die je uit de brand helpt zo gruwlijk behandelen door niet terug te betalen.

en bij was het niet eens officieel vast gelegd. ik heb haar wel gevraagd wat er met dat geld moest gebeuren als zij kwam te overlijden. toen heeft zij gezegd dat mag je aan mijn kinders geven als ze oud genoeg zijn.

en mijn man had haar beloofd dat als ik mocht te komen overlijden dat hij de lening gewoon verder ging aflossen.

sommige mensen die zien niet eens een goede daad al worden ze ermee in het gezicht geslagen. jammer.




Wollahila..
Dit vind ik echt zo masha'Allah knap van jou!!

Zo een groot geldbedrag en nog dan de dicipline hebben om het maandelijks aftelossen en binnen 2 jaar het hele bedrag, petje af..
Jij mag blij zijn met zo een lieve zus en zij andersom ook met zo een betrouwbare zus!

Jullie hebben onderling trouwens ook wel duidelijke afspraken gemaakt, denken ook veel mensen niet aan!

20-03-2008, 21:41
als je dat geld leent van een instantie en je betaalt niet af, dan vliegen de deurwaarders je om de oren..

Dus waarom als je van familie leent er zo laks mee omgaan..



@TS praten, praten en praten.. desnoods met een mediator erbij, bv de ouders om nog 1x haar de kans te geven haar aflossingen te betalen.
Met een duidelijke herinnering naar de akte die is opgesteld.

Lukt dit niet dan of kwijtschelden of juridische stappen ondernemen.

Welk grappig dat ze van te voren die akte hebben opgesteld.. dan ga je je toch afvragen of ze het niet al zagen aankomen dat de kans groot was dat de persoon niet terug zou betalen..

20-03-2008, 21:42



Citaat door roemaisa78:
sorry hoor maar ik vind het gewoon aso.

Ik heb 2 jaar terug een bedrag van 15000 euro geleend van mijn zus.

Ik heb met haar afgesproken dat ik elke maand 500 euro appart zou leggen. en dat ze 1 keer per jaar voor ze naar marokko gaat het geld krijgt wat ik had afgelost.

nou ik wist niet hoe snel ik het moest aflossen. ik heb er al mijn kinderbijslag in gedaan, vakantiegeld, en allerlei andere extra's die op mijn pad kwamen. ik heb het nog nooit een maand overgeslagen. en als ik tekort kwam een bepaalde maand dan leende ik bij mijn ouders of mijn andere zus. maar ik raakte haar geld nooit aan.

nu is de lening alhamdoelillah afgelost maar ik zal me rest van mijn leven dankbaar blijven. en zij kan altijd een beroep op me doen.

hoe kan je iemand die je uit de brand helpt zo gruwlijk behandelen door niet terug te betalen.

en bij was het niet eens officieel vast gelegd. ik heb haar wel gevraagd wat er met dat geld moest gebeuren als zij kwam te overlijden. toen heeft zij gezegd dat mag je aan mijn kinders geven als ze oud genoeg zijn.

en mijn man had haar beloofd dat als ik mocht te komen overlijden dat hij de lening gewoon verder ging aflossen.

sommige mensen die zien niet eens een goede daad al worden ze ermee in het gezicht geslagen. jammer.


zo zie je maar er zijn nog mensen zoals jij li makay nsaws al khir


20-03-2008, 21:45
eerlijk gezegd ik heb nog nooit gehoord van marokkanen dat ze een akte op stellen bij notaris!.... echt raar
maar in dit geval tja komt het van pas, vind die zus wel raar hoor dat ze het niet wilt terugbetalen...

20-03-2008, 21:46

Citaat door Lady_Yas:
eerlijk gezegd ik heb nog nooit gehoord van marokkanen dat ze een akte op stellen bij notaris!.... echt raar
maar in dit geval tja komt het van pas, vind die zus wel raar hoor dat ze het niet wilt terugbetalen...


Dat van die akte gebeurt wel vaker hoor..

Pagina's : [1] 2