Bekijk volle/desktop versie : De kidsroom



20-03-2008, 16:58
Salaam aleikom

Met hoeveel maanden sliepen jullie kinderen in hun eigen kamer? Ik zal het wel moeilijk vinden, maar ik denk dat ik met 4 a 5 maanden mijn dochtertje in haar eigen kamer laat slapen. Me schoonma vind het echt niks om me kleintje alleen te laten slapen. Maar ik zie bij anderen dat hun kids van over de 3 jaar nog steeds niet allen durven te slapen. Dat wil ik later niet, dus ze kan beter nu wennen dan dat ze jaren bij mamie in bed blijft liggen.

20-03-2008, 17:00


Vanaf 8 maanden, heeft me 2 weken geduurt om hem te doen wennen aan zijn eigen kamer nu weet hij niet beter

20-03-2008, 17:01
Mijn zoon heb ik vanaf 3 maanden in zijn eigen kamertje laten slapen.

De 1e nacht was het drama qua huilen, maar heb me beheerst en ben er niet naartoe gegaan (was wel moeilijk)

2e nacht al wat minder (weer niet naartoe gegaan)

3e nacht sliep ie door


en nu weet ie niet anders


mijn collega heeft een zoon van 3 en die slaapt nog bij haar in bed omdat ze het nooit anders gedaan heeft. Nu hij oud genoeg is om het te beseffen wil hij niet alleen slapen, hij is bij zn ma in bed gewend...Tja...

20-03-2008, 17:09

Citaat door Niyah:
Mijn zoon heb ik vanaf 3 maanden in zijn eigen kamertje laten slapen.

De 1e nacht was het drama qua huilen, maar heb me beheerst en ben er niet naartoe gegaan (was wel moeilijk)

2e nacht al wat minder (weer niet naartoe gegaan)

3e nacht sliep ie door


en nu weet ie niet anders


mijn collega heeft een zoon van 3 en die slaapt nog bij haar in bed omdat ze het nooit anders gedaan heeft. Nu hij oud genoeg is om het te beseffen wil hij niet alleen slapen, hij is bij zn ma in bed gewend...Tja...


Zwaar is dat, ik ken iemand die met 8 jaar haar zoon nog steeds niet alleen wou slapen. Ze moest elke avond in zijn kamer gaan zitten totdat hij in slaap viel, drama.

Maar zo hoor je ook verhalen dat sommige ouders al vanaf dag een hun kindje in de eigen kamer zetten. Dat zou ik helemaal niet kunnen, is voor je zelf ook zwaar denk ik als je elke avond je bed/kamer uit moet kindje voeden en weer teug brengen.

20-03-2008, 17:27


Ik heb gehoord van de kraamverzorgster dat een baby na 6 maanden zijn plekje kent, en wordt dan moielijke zijn om hem te verplaatsen , Dus bij mijn twee kids als ze 5 maanden gaan ze op hun kamer .

Mijn schoonmoeder vondt het ook niks en mijn schoonzus maar ja het zijn mijn kinderen .

20-03-2008, 17:32
Mijne sliep al vanaf 3 maanden in zijn eigen kamertje.. Ik heb der geen problemen mee gehad.. Ik heb hem ook vanaf die leeftijd geleerd om door te slapen.. het heeft me 3 nachten gekost en sindsdien slaapt ie van 21:00 t/m 9:00.. Echt heerlijk

20-03-2008, 17:36
Vanaf de geboorte.

20-03-2008, 20:01
Met 10 maanden sliep ze in haar kamertje. Ze sliep meteen door, geen last van gehad. Alleen s middags wil ze niet in haar bedje slapen.

20-03-2008, 20:30
1e kind na 1 jaar

2e kind na 2 jaar

voor allebei was het drama om het af te leren..

bij mijn 3e kind was dat met 4 maanden!...het ging moeiteloos

20-03-2008, 21:15
Mijn kleintje heb ik in haar eigen kamertje laten slapen toen ze 1 was geworden. Ze sliep bij ons op de kamer (wel in haar eigen bedje) en sliep best wel onrustig omdat ik vaak snachts opsta. Vanaf dat ze in haar kamertje slaapt ging het eigenlijk gelijk goed alhamdoelillah, ze sliep goed en werd snachts niet wakker. Ik had spijt dat ik haar niet veel eerder had verhuist .