Bekijk volle/desktop versie : In het Nieuwe Testament vergelijkt de here Jezus heidenen met varkens en honden!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-03-2008, 11:11
De here Jezus vergelijkt heidenen met varkens en honden



[SIZE="4"][/SIZE]"Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren."[/SIZE]

(Mt.7:6 )









[SIZE="4"][SIZE="4"][/SIZE]Jezus vergelijkt in Marcus 7 niet-Joden weer met HONDEN



En verder Marcus 7:

24 Hij ging weg en vertrok naar de omgeving van Tyrus. Daar nam hij zijn intrek in een huis, en hoewel hij niet wilde dat iemand dat te weten zou komen, lukte het hem niet onopgemerkt te blijven. 25 Integendeel, er kwam al meteen een vrouw die over hem gehoord had naar hem toe, en zij viel voor zijn voeten neer. Ze had een dochter die door een onreine geest bezeten was. 26 Deze vrouw was van Syro-Fenicische afkomst en geen Jodin; ze smeekte hem om bij haar dochter de demon uit te drijven. 27 Hij zei tegen haar: ‘Eerst moeten de kinderen genoeg te eten krijgen; [B]het is niet goed om de kinderen hun brood af te pakken en het aan de honden te voeren.’ [/B]28 De vrouw antwoordde: ‘Heer, de honden onder de tafel eten toch de kruimels op die de kinderen laten vallen.’ 29 Hij zei tegen haar: ‘Dat hebt u goed gezegd. Ga naar huis, de demon heeft uw dochter al verlaten.’ 30 En toen ze thuiskwam, lag haar kind op bed en bleek de demon verdwenen te zijn.

20-03-2008, 11:12



Citaat door Mister1979:
De here Jezus vergelijkt heidenen met varkens en honden



[SIZE="4"][/SIZE]"Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren."

(Mt.7:6 )


Daar staat precies beschreven waarom dat Nieuwe Testament niet voor jou geschreven is.

20-03-2008, 11:13
Dus ?? Dit is niks nieuws. Isa alayhi salaam was alleen gezonden voor het joodse volk. De rest mocht geen aandeel hebben in het geloof itt Mohammed alayhi salaam die is gezonden voor alle mensen.

20-03-2008, 11:16
Mjoah...


20-03-2008, 11:17


Jezus vergelijkt de afvallige Joden met slangen:



Aldus getuigt gij tegen uzelven, dat gij kinderen zijt dergenen, die de profeten gedood hebben.

32 Gij dan ook, vervult de mate uwer vaderen!

[B]33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?[/B]

34 Daarom ziet, Ik zende tot u profeten, en wijzen, en schriftgeleerden, en uit dezelve zult gij sommigen doden en kruisigen, en sommigen uit dezelve zult gij geselen in uw synagogen, en zult hen vervolgen van stad tot stad;

35 Opdat op u kome al het rechtvaardige bloed, dat vergoten is op de aarde, van het bloed des rechtvaardigen Abels af, tot op het bloed van Zacharia, den zoon van Barachia, welken gij gedood hebt tussen den tempel en het altaar.

36 Voorwaar zeg Ik u: Al deze dingen zullen komen over dit geslacht.

37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.

38 Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.

39 Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren!

20-03-2008, 11:19
Jezus vergelijkt in Marcus 7 niet-Joden met weer HONDEN



En verder Marcus 7:

24 Hij ging weg en vertrok naar de omgeving van Tyrus. Daar nam hij zijn intrek in een huis, en hoewel hij niet wilde dat iemand dat te weten zou komen, lukte het hem niet onopgemerkt te blijven. 25 Integendeel, er kwam al meteen een vrouw die over hem gehoord had naar hem toe, en zij viel voor zijn voeten neer. Ze had een dochter die door een onreine geest bezeten was. 26 Deze vrouw was van Syro-Fenicische afkomst en geen Jodin; ze smeekte hem om bij haar dochter de demon uit te drijven. 27 Hij zei tegen haar: ‘Eerst moeten de kinderen genoeg te eten krijgen; [B]het is niet goed om de kinderen hun brood af te pakken en het aan de honden te voeren.’ [/B]28 De vrouw antwoordde: ‘Heer, de honden onder de tafel eten toch de kruimels op die de kinderen laten vallen.’ 29 Hij zei tegen haar: ‘Dat hebt u goed gezegd. Ga naar huis, de demon heeft uw dochter al verlaten.’ 30 En toen ze thuiskwam, lag haar kind op bed en bleek de demon verdwenen te zijn.

20-03-2008, 11:21
Dat is er allemaal al figuurlijk uitgescheurt, dat heet de verlichting en/of reformatie misschien ook wel moderniteit hoor.

20-03-2008, 11:22

Citaat door Mister1979:
De here Jezus vergelijkt heidenen met varkens en honden



[SIZE="4"][/SIZE]"Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren."

(Mt.7:6 )

Ik voel mij niet geroepen om religieuze teksten te verdedigen - voor mij is zowel de bijbel als ook de koran een boek dat een aardig tijdsbeeld geeft. Onverklaarbare fenomenen worden verklaarbaar gemaakt door een almachtige. Punt.

Zowel de here Jezus alls ook Allah en zijn profeet kunnen me gestolen worden.

Dat die heilige boeken ongelovigen, op o zo menselijke manier, met dierennamen beledigt zegt mij veel meer.

God wordt daarin neergezet als een mannetje met een broze persoonlijkheid die gaat schelden wanneer anderen zijn meninkjes niet voetstoots aannemen.

Ik had ook zo'n oom die op die manier menig verjaardagsfeest verpeste.

Hij werd op ten duur niet meer uitgenodigd.

20-03-2008, 11:24
Al die sprookjes boeken zijn slechte kopieen van de religie's daarvoor.

20-03-2008, 11:25
Waar is Hans Janssen??

20-03-2008, 11:28

Citaat door Mister1979:
Waar is Hans Janssen??


Die is z'n hond aan t uitlaten op de kinderboerderij

20-03-2008, 11:39

Citaat door Einherjer:
Die is z'n hond aan t uitlaten op de kinderboerderij


Is hij ook een Frisbeteriaan???

20-03-2008, 11:43



Citaat door Mister1979:
De here Jezus vergelijkt heidenen met varkens en honden

[SIZE="4"][/SIZE]"Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren."[/SIZE]

(Mt.7:6 )


[SIZE="4"][SIZE="4"][/SIZE]Jezus vergelijkt in Marcus 7 niet-Joden weer met HONDEN

En verder Marcus 7:

24 Hij ging weg en vertrok naar de omgeving van Tyrus. Daar nam hij zijn intrek in een huis, en hoewel hij niet wilde dat iemand dat te weten zou komen, lukte het hem niet onopgemerkt te blijven. 25 Integendeel, er kwam al meteen een vrouw die over hem gehoord had naar hem toe, en zij viel voor zijn voeten neer. Ze had een dochter die door een onreine geest bezeten was. 26 Deze vrouw was van Syro-Fenicische afkomst en geen Jodin; ze smeekte hem om bij haar dochter de demon uit te drijven. 27 Hij zei tegen haar: ‘Eerst moeten de kinderen genoeg te eten krijgen; [B]het is niet goed om de kinderen hun brood af te pakken en het aan de honden te voeren.’ [/B]28 De vrouw antwoordde: ‘Heer, de honden onder de tafel eten toch de kruimels op die de kinderen laten vallen.’ 29 Hij zei tegen haar: ‘Dat hebt u goed gezegd. Ga naar huis, de demon heeft uw dochter al verlaten.’ 30 En toen ze thuiskwam, lag haar kind op bed en bleek de demon verdwenen te zijn.




Ik zal het nog 1 keer uitleggen:


In 20 eeuwen oude boekjes wordt natuurlijk allerlei onzin geschreven en beschreven. Niemand neemt dit soort teksten nog serieus, behalve dan misschien de moslims.

Soms is het heel goed om dit soort schrijfselen te plaatsen in de tijd waar die thuishoort: 20 eeuwen terug.....

20-03-2008, 12:03
Ach ja, het is allemaal mensenwerk, die heilige boeken. Vandaar dat er zoveel bagger in staat.

20-03-2008, 12:11

Citaat door zalikhetzeggen:
Is hij ook een Frisbeteriaan???



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6