Bekijk volle/desktop versie : ‘En verder zien ze er verzorgd uit’



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

19-03-2008, 09:15
Gister was het zover, ouderavond.

Alles werd besproken hoe mijn 5 jarige dwergen zich ontwikkelden. Het waren heerlijke ventjes zei de juf die je makkelijk in beweging kreeg bij elke activiteit die ze voorstelde. Ze luisterden goed en met dank aan de peutergym op woensdagmiddag kon ze gelijk zien dat ze daarop voorliepen want ze hoefde maar de banken en kasten te voorschijn te halen en ze wisten gelijk wat er moest gebeuren.

Montasser kon niet zo goed overweg met het kleuren met potlood. Dit wist ik niet maar het kan kloppen want ze kleuren thuis alleen maar met stift. Dus daar moest aan gewerkt worden.

‘en verder zien ze er verzorgd uit. Altijd leuk gekleed. Dat is ook wel belangrijk’ zei ze.

Dit laatste had ik eerlijk gezegd niet verwacht ja, het klopt ik heb er inmiddels een sport van gemaakt om zo goedkoop mogelijk de leukste outfits bij elkaar te zoeken maar ik wist niet dat men daar op school op lette. Ik dacht, zo lang ze maar schoon waren.

Daarom heb ik deze topic geplaatst dames. Zorg dat je kinderen altijd goed verzorgd naar school gaan want er wordt wel degelijk op gelet.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bij hun geboorte had ik ook zoiets meegemaakt. Montasser moest een dagje in de couveuse en daarvoor moest ik een paar keer die dag voor naar de kinderafdeling om borstvoeding te geven. Tijdens een bezoekje waren 2 zusters bezig een kindje te wassen. Terwijl de een het kindje in bad deed pakte de andere zuster het pakje wat de moeder had achtergelaten voor haar kind. ‘o, er zit een gat in!’ zei de zuster tegen haar collega. ‘zullen we maar onze eigen kleren gebruiken dan kunnen ze dit pakje terugbrengen naar de winkel’.

De andere zuster keek vanuit haar ooghoeken en zei; ‘nou, volgens mij heeft heel de familie dit pakje aangehad hoor! Dit is echt niet nieuw!’

De outfit was inderdaad niet nieuw en dat zag ik van waar ik zat zelfs met gemak.

Door die opmerking zat ik even te denken en te danken dat ik nieuwe outfits bij had.

19-03-2008, 09:20


Ik vind het zeker belangrijk dat mijn kinderen er leuk en verzorgd bij lopen. Tenslotte moeten ze zich niet buitengesloten voelen op school als zij niet de nikies dragen die alle andere jongetjes dragen of de lelli kelly
schoenen die alle andere meisjes dragen. Ik zie vaak genoeg om me heen dat veel ouders hier geen aandacht aan besteden en dat kinderen er onverzorgd bij lopen. Jammer!

19-03-2008, 09:22
Waar slaat dat op, so what, niet iedereen kan zich nieuwe kleding veroorloven die tuthola's hadden gewoon hun werk moeten doen en het kind zijn kleertjes aan moeten doen zonder te kijken naar merk of gaten. Bah, als het maar schoon is denk ik, een klein gaatje hier of daar maakt echt niet uit. Ga me daar effe druk maken om dat ik nieuwe kleding moet achterlaten bij mijn kind in het ziekenhuis om wat verpleegsters wel niet gaan denken.
En op school letten ze er inderdaad op, een van de punten dat je kan herkennen of een kind goed verzrgt wordt of niet. BeeTJE raar als een kind wekenlang in dezelfde kleding komt en er wordt niet op gelet.

Schoon is het belangrijkste

19-03-2008, 09:22
nou ik vind het ook wel belangrijk alleen dat de school daar ook op let verwonderde me.

ik vond EIGENLIJK dat ze dat achterwege moeten laten in hun beoordeling

19-03-2008, 09:24



Citaat door SafaJade:
Waar slaat dat op, so what, niet iedereen kan zich nieuwe kleding veroorloven die tuthola's hadden gewoon hun werk moeten doen en het kind zijn kleertjes aan moeten doen zonder te kijken naar merk of gaten. Bah, als het maar schoon is denk ik, een klein gaatje hier of daar maakt echt niet uit. Ga me daar effe druk maken om dat ik nieuwe kleding moet achterlaten bij mijn kind in het ziekenhuis om wat verpleegsters wel niet gaan denken.
En op school letten ze er inderdaad op, een van de punten dat je kan herkennen of een kind goed verzrgt wordt of niet. BeeTJE raar als een kind wekenlang in dezelfde kleding komt en er wordt niet op gelet.

dat vind ik weer het anderste uiterste

maar in het ziekenhuis trok ik het me wel aan eerlijk gezegd. was toch opgelucht dat het niet om mijn kind ging maar vond het weer sneu om het andere kind

19-03-2008, 09:27
Noona, merk jij ook al op dat jouw zoontjes een bepaalde kledingsmaak hebben. Mijn zoontje wil alleen maar stoere kleren. Alles wat niet stoer is moet hij niks van hebben. Vorig zomer kocht een zo een hawai blousje voor hem. Was echt een leuke blouse. Maar hij wilde die perse niet aan omdat er bloemen op zaten. "Das voor meisjes en ik wil het niet" zei hij. Ik heb dat blousje maar teruggebracht.

19-03-2008, 09:30
Ohhh ik had er wat van gezegd die opmerking had ze wel achterwegen mogen laten. maar het is indd belangrijk dat je kind er verzorgd uit ziet maar ja dat is normaal denk ik dat elke moeder haar kind niet onverzorgd de deur uit laat. Tenminsten ik niet ik let overal op

19-03-2008, 09:32

Citaat door een_Rotterdamse:
Noona, merk jij ook al op dat jouw zoontjes een bepaalde kledingsmaak hebben. Mijn zoontje wil alleen maar stoere kleren. Alles wat niet stoer is moet hij niks van hebben. Vorig zomer kocht een zo een hawai blousje voor hem. Was echt een leuke blouse. Maar hij wilde die perse niet aan omdat er bloemen op zaten. "Das voor meisjes en ik wil het niet" zei hij. Ik heb dat blousje maar teruggebracht.


sohaib wil graag sweaters met capuchon om 'fetcoolll' te dansen. ya3ni breakdance, de juf zei ook al, zat ie midden in de klas op de grond gek te doen. de juf vroeg; wat doe je?

hij; kijk juf! kijk eens wat ik kan! fetcooldansen!!

mijn vader had eens trainingspakken uit marokko gehaald in het ROZE! hij had niet op de kleur gelet zei ie.

ik trok het ze aan als pyama, willen ze steeds minder van weten nu.

elke ochtend willen ze ZELF kiezen welke schoenen het beste bij hun outfit past.

jaa het worden echt mannen hoor!

19-03-2008, 09:34

Citaat door Sibel_flower:
Ohhh ik had er wat van gezegd die opmerking had ze wel achterwegen mogen laten. maar het is indd belangrijk dat je kind er verzorgd uit ziet maar ja dat is normaal denk ik dat elke moeder haar kind niet onverzorgd de deur uit laat. Tenminsten ik niet ik let overal op


ja inderdaad!

nou als ze luizen zouden hebben dan wil ik het wel gelijk weten natuurlijk maar ik had zoiets van; en de ouders die het zich niet kunnen permitteren?

maar de mannen letten tegenwoordig zelf op hun kleren. waar is de tijd dat ik ze gewoon in alles kon kleden. pek jawedie!

19-03-2008, 09:34
Jeetje ik seg eerlijk toen mijn kleine naar zijn grootouders ging lette ik nooit wat hij aanhad gewoon alle kleuren soms van de regenboog want hij zat toch gwn thuis maar nu hij naar de creche gaat let ik echt wel wat hij aanheeft en mijn man 100 keer uitleggen dit moet je niet vergeten aangezien meneer vorige keer was vergeten zijn sokken en schoenen aan te doen en hem bracht op blote voeten
Ik dacht omg schande zeker gaan ze ook zeggen wat een ouders zeg ze sturen hem zonder sokken en schoenen mijn man doodleuk ja je had het niet klaar gelegd voor me

Maar ik vind die opmerking over je twins echt nergens op slaan, dus ze letten echt op kleding etc nu ga ik nog extra letten wat hij gaat aandoen bij de creche hahaha

19-03-2008, 09:36

Citaat door noona:

ja inderdaad!

nou als ze luizen zouden hebben dan wil ik het wel gelijk weten natuurlijk maar ik had zoiets van; en de ouders die het zich niet kunnen permitteren?

maar de mannen letten tegenwoordig zelf op hun kleren. waar is de tijd dat ik ze gewoon in alles kon kleden. pek jawedie!


Er worden op scholen hoofdluis controle gehouden dus dat geven ze wel aan. Ja je hebt ouders die het zich niet kunnen permitteren maar ik bedoel goedkopen kleding kan je toch schoonhouden en je kind goed wassen bv

19-03-2008, 09:37

Citaat door Sibel_flower:
Er worden op scholen hoofdluis controle gehouden dus dat geven ze wel aan. Ja je hebt ouders die het zich niet kunnen permitteren maar ik bedoel goedkopen kleding kan je toch schoonhouden en je kind goed wassen bv


ja inderdaad dat klopt wel weer.

19-03-2008, 09:38



Citaat door noona:
dat vind ik weer het anderste uiterste

maar in het ziekenhuis trok ik het me wel aan eerlijk gezegd. was toch opgelucht dat het niet om mijn kind ging maar vond het weer sneu om het andere kind



Ik ben echt voor uniformen op school.

19-03-2008, 09:38

Citaat door noona:

sohaib wil graag sweaters met capuchon om 'fetcoolll' te dansen. ya3ni breakdance, de juf zei ook al, zat ie midden in de klas op de grond gek te doen. de juf vroeg; wat doe je?

hij; kijk juf! kijk eens wat ik kan! fetcooldansen!!

mijn vader had eens trainingspakken uit marokko gehaald in het ROZE! hij had niet op de kleur gelet zei ie.

ik trok het ze aan als pyama, willen ze steeds minder van weten nu.

elke ochtend willen ze ZELF kiezen welke schoenen het beste bij hun outfit past.

jaa het worden echt mannen hoor!


Zo lief is dat dat dansen!

Je moet er tegenwoordig als 4/5 jarige zeker vet cool bij lopen.
Mijn zoontje is helemaal gek van petjes in de zomer en dan wil hij ze het liefst naar links of rechts dragen. Ze3ma Ali B. En als het petje eenmaal op zijn hoofd zit zint hij de hele dag leipe mocroflavour.

19-03-2008, 09:39

Citaat door MissLoulou:
Jeetje ik seg eerlijk toen mijn kleine naar zijn grootouders ging lette ik nooit wat hij aanhad gewoon alle kleuren soms van de regenboog want hij zat toch gwn thuis maar nu hij naar de creche gaat let ik echt wel wat hij aanheeft en mijn man 100 keer uitleggen dit moet je niet vergeten aangezien meneer vorige keer was vergeten zijn sokken en schoenen aan te doen en hem bracht op blote voeten
Ik dacht omg schande zeker gaan ze ook zeggen wat een ouders zeg ze sturen hem zonder sokken en schoenen mijn man doodleuk ja je had het niet klaar gelegd voor me

Maar ik vind die opmerking over je twins echt nergens op slaan, dus ze letten echt op kleding etc nu ga ik nog extra letten wat hij gaat aandoen bij de creche hahaha


nou ze zei dus verzorgd en leuk, dat ze eruitzagen. is wel een compliment voor mij, was er wel blij meee. maar ik deed het automatisch dat ik schrok van stel dat ik daar niet zo op lette WAT voor opmerking had ik dan gehad?

nou ik heb ze zelfs een paar keer met ongestreken broek naar school gestuurd. dat gaat nu dus niet meer gebeuren!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10