Bekijk volle/desktop versie : Scheiden



18-03-2008, 19:24
Beste leden,

Een vriendin van me heeft net echtscheiding aangevraagd na 15 jaar huwelijk. Nu is ze er achter gekomen dat ze alleen voor de Marokkaanse wet is getrouwd en nooit ondertrouw heeft gedaan.

Hoe moet ze dit aanpakken. Alleen maar voor de marokkaanse wet scheiding? Heeft iemand hier ervaring mee? Aan wie wordt het huis toebedeelt?

Ik hoor graag van jullie. Ze wordt door haar man met de dood bedreigd en wil snel tot een oplossing komen.

Alvast bedankt!

18-03-2008, 20:15


salaam ze kan op ze marokaans gewoon scheiden is een vriendin van mij ook over komen en het huis krijgt de vrouw als ze kinderen heb dus wel je scheiding bij de consulaat aan vragen en als ze in marokko toen die tijd is getrouwt dan moet je naar marokko .sterkte

18-03-2008, 20:32

Citaat door sor:
salaam ze kan op ze marokaans gewoon scheiden is een vriendin van mij ook over komen en het huis krijgt de vrouw als ze kinderen heb dus wel je scheiding bij de consulaat aan vragen en als ze in marokko toen die tijd is getrouwt dan moet je naar marokko .sterkte


Dank je wel voor je reactie.

Ze hebben geen kinderen en ze zijn hier in rotterdamse consulaat getrouwd .... hoe werkt t dan? en wie krijgt het huurhuis .. moet ze alsnog eerst de nl scheiding regelen??

18-03-2008, 21:35
als je ,je marokaanse trouw akte laat vertalen dan kan je de echtscheiding aan vragen in rotterdam consulaat als ze toch willen dat je eerst naar het ned stadshuis moet dan moet je in denhaag het laten legatiseren en neem dan een advocaat voor je echtscheiding en zeg er ook bij dat je het huis wil niet ermee wachten want straks is hij jou voor met het huis komt goed insallah.

19-03-2008, 20:55


Je kan bij het consulaat zowie zo niet scheiden,moet nu in marokko.

19-03-2008, 22:57

Citaat door Purity:
Beste leden,

Een vriendin van me heeft net echtscheiding aangevraagd na 15 jaar huwelijk. Nu is ze er achter gekomen dat ze alleen voor de Marokkaanse wet is getrouwd en nooit ondertrouw heeft gedaan.

Hoe moet ze dit aanpakken. Alleen maar voor de marokkaanse wet scheiding? Heeft iemand hier ervaring mee? Aan wie wordt het huis toebedeelt?

Ik hoor graag van jullie. Ze wordt door haar man met de dood bedreigd en wil snel tot een oplossing komen.

Alvast bedankt!


Vroeger hoefde je ook geen ondertrouw te doen of bij de NL gemeente te trouwen.
Zodra je je Marokkaanse huwelijksakte had kon je deze inschrijven bij de gemeente.
Dus misschien dat ze wel als gehuwd staat ingeschreven bij de gemeente.

20-03-2008, 17:56
Ik zal meteen een advocaat in armen nemen die dit tot de bodem uitzoekt. En zal eerder erop afstappen dan hij.. Des te meer recht ze heeeft, hoe meer bewijzen ze heeft, en des te beter ze in haar schoenen zal staan met de scheiding..

Sterkte toegewenst.. Het is helaas niks makkelijks om mee te maken en vooral na 15 jaar huwelijk.. Miskiena..