Bekijk volle/desktop versie : Manifestatie op de Dam tegen racisme, voor solidariteit



Pagina's : [1] 2

18-03-2008, 17:48
Zaterdag 22 maart 2008
13.00 - 14.30 uur
Dam, Amsterdam
Optredens: Appa, Mala Vita, Kasba

Bijna 50 bekende Nederlanders in
Comite van aanbeveling

Het is tijd om kleur te bekennen - tegen racisme, vóór solidariteit. We kunnen niet langer stil blijven. In Nederland heerst een klimaat van angst en haat, een verdeelde samenleving van "wij" tegenover "zij", en een toename van racisme en islamofobie..

Het is tijd om kleur te bekennen, nu het debat gedomineerd wordt door dagelijkse tirades tegen hele bevolkingsgroepen. Nu Geert Wilders Artikel 1 van de Grondwet wil afschaffen, omdat hij 'wil discrimineren', door bijvoorbeeld de grenzen te sluiten voor 'niet- westerse allochtonen'. Nu geen voorstel voor de PVV te ver gaat, zoals het te koop aanbieden van de Antillen. Nu zelfs de Raad van Europa de noodklok luidt wegens het 'stigmatiserend, stereotyperend en zelfs ronduit racistisch taalgebruik tegen moslims'.

Steeds meer mensen hebben schoon genoeg van dit klimaat van angst en haat en kiezen vóór respect, tolerantie en solidariteit .Het is tijd
dat de stem van de zwijgende meerderheid gehoord wordt en dat
politici en maatschappelijke organisaties zich uitspreken. We roepen
iedereen op, jong en oud, man en vrouw, allochtoon en autochtoon om
kleur te bekennen.

Doe mee aan de manifestatie op zaterdag 22 maart om 13 uur op
de Dam in Amsterdam!



Bron: http://www.nederlandbekentkleur.nl/

18-03-2008, 17:48


>Bussen uit diverse steden naar de Dam


In het hele land zijn lokale groepen aan de slag met de mobilisatie voor 22 maart. De meeste mensen komen met de trein naar Amsterdam-
Centraal. Maar uit diverse steden komen ook bussen naar de Nederland Bekent Kleur manifestatie op de Dam:

Enschede
Vanuit Enschede zal een bus vertrekken naar de manifestatie op 22 maart in Amsterdam. Je kunt voor 5 euro een kaartje kopen.
Voor meer informatie zie: http://www.enschedebekentkleur.nl

Leeuwarden en Heerenveen
Voor actuele informatie over de busreis vanuit Leeuwaren en Heerenveen, zie de tumba-site. De bus vertrekt zaterdagochtend om 10 uur bij het busstation in Leeuwarden en om 10.30 uur bij McDonalds in Heerenveen. De bus is naar verwachting om ongeveer 18 uur weer in Fryslan. Kosten 7,50. U kunt zich aanmelden bij arnold@tumba.nl - telefoonnummer 058 2157771.

Groningen
Vanuit Groningen wordt er een bus georganiseerd, de kaartjes kosten 15 euro per stuk en zijn te bestellen op telefoonnummer
06 197 64 062 (Joe)

Venlo
Vanuit Venlo zal ook een bus vertrekken naar de manifestatie op 22 maart, de kosten zijn 9 euro en het vertrek is om 10.00 uur. Voor meer informatie: e.mierlo.v@home.nl, telefoonnummer: 077-3510702.

Limburg, West-brabant, Gouda en Rotterdam
Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN) organiseert bussen vanuit Limburg, West Brabant, Gouda en Rotterdam.
Meer informatie: h.elkaddouri@smnnet.nl

Nijmegen/Oss
In Nijmegen/Oss zijn plannen om een bus te regelen, voor meer informatie: bektas_ugural@hotmail.com

Leiden
Vanuit Leiden wordt er geen bus georganiseerd maar wordt er gezamenlijk gereisd met de trein, 11.30 op het stationsplein daarvandaan om 12.00 met de trein richting Amsterdam.

18-03-2008, 17:52
oh appa komt ik ga misschien!

18-03-2008, 17:54
En als je niet wilt/kunt komen kun je ook de petitie tekenen.

Nederland Bekent Kleur heeft een nieuwe website geopend, die een overzicht geeft van uitspraken van Geert Wilders en de PVV. Daarop vind je ook alle beledigende en discriminerende standpunten waartegen aangifte is gedaan. Sommige ontluisterende uitspraken zijn in buitenlandse media gedaan en daardoor nog niet zo bekend, zoals Wilders die aangeeft dat de afwezigheid van migranten binnen Nederland zijn Utopia is. Lees meer op http://www.watwilwilders.nl

voor meer info en tekenen van de petitie:

http://www.nederlandbekentkleur.nl/watwilwilders.html

18-03-2008, 17:57



Citaat door LadyRabat:
En als je niet wilt/kunt komen kun je ook de petitie tekenen.

Nederland Bekent Kleur heeft een nieuwe website geopend, die een overzicht geeft van uitspraken van Geert Wilders en de PVV. Daarop vind je ook alle beledigende en discriminerende standpunten waartegen aangifte is gedaan. Sommige ontluisterende uitspraken zijn in buitenlandse media gedaan en daardoor nog niet zo bekend, zoals Wilders die aangeeft dat de afwezigheid van migranten binnen Nederland zijn Utopia is. Lees meer op http://www.watwilwilders.nl

voor meer info en tekenen van de petitie:

http://www.nederlandbekentkleur.nl/watwilwilders.html


Na het bezoeken van deze dag word het racisme dan minder?

18-03-2008, 17:59

Citaat door marok24:


Na het bezoeken van deze dag word het racisme dan minder?


Je bent niet verplicht om te komen toch.. maar mss dat je op deze manier toch je steentje kunt bijdragen.. al was het maar door de petitie te tekenen, of door een tegengeluid te laten horen.

Of gewoon een doe3a te doen dat mensen hun ogen geopend worden en hun harten gezuiverd van racisme.

Of is dat ook te veel gevraagd om te doen..

En anders doe je toch lekker niks.. het hoeft niet hoor..

18-03-2008, 18:00

Citaat door marok24:


Na het bezoeken van deze dag word het racisme dan minder?


18-03-2008, 18:01

Citaat door moslimaatje2002:
is haram

in dit land wonen is ook haraam!
en op internet gaan is ook haraam dat steunt israel tog

of heb ik het fout?

18-03-2008, 18:01

Citaat door moslimaatje2002:
is haram


Wat is haram en dalil aub.

Zodra je dat geplaatst hebt en het blijkt daaruit dat het haram is (zowel de manifestatie en/of de petitie tekenen) dan zal ik de topic meteen verwijderen.

Wil niet oproepen tot haram, maar wel tot rechtvaardigheid en halal.

Bij voorbaat dank voor je moeite.

Groet,

LR

18-03-2008, 18:01

Citaat door LadyRabat:
Je bent niet verplicht om te komen toch.. maar mss dat je op deze manier toch je steentje kunt bijdragen.. al was het maar door de petitie te tekenen, of door een tegengeluid te laten horen.

Of gewoon een doe3a te doen dat mensen hun ogen geopend worden en hun harten gezuiverd van racisme.

Of is dat ook te veel gevraagd om te doen..

En anders doe je toch lekker niks.. het hoeft niet hoor..



Door mijn afwezigheid doe ik veel meer dan al die mensen die daar wel aanwezig zijn

18-03-2008, 18:02

Citaat door _khadijaatje_:
in dit land wonen is ook haraam!
en op internet gaan is ook haraam dat steunt israel tog

of heb ik het fout?


Zullen we eerst even haar reactie en dalil afwachten..

Mss heeft ze wel een goed punt en leren we nog wat bij..

18-03-2008, 18:03

Citaat door marok24:
Door mijn afwezigheid doe ik veel meer dan al die mensen die daar wel aanwezig zijn


Als dat zo is blijf dan vooral weg, zou ik zeggen..

18-03-2008, 18:05



Citaat door LadyRabat:
Als dat zo is blijf dan vooral weg, zou ik zeggen..



Insj Allah.. Jij shake ze

18-03-2008, 18:08
ewa waar ben je?

18-03-2008, 18:09

Citaat door marok24:
Insj Allah.. Jij shake ze


Ashmen shaken..

Kga daar niet voor die zielige optredens..

Eerst ff kijken wat ze gaan doen..

Pagina's : [1] 2