Bekijk volle/desktop versie : wenkbrauwen bijknippen?



Pagina's : [1] 2

18-03-2008, 13:05
salaam alekoem,

dat epileren haram is weten we allemaaal wel ondertussen, maar ik heb eens een vraagje over het bijknippen van de haartjes om je wenkbrauwen lichter te maken, ... dat ze niet zo donzig zijn dus, ...
Ik weet mss een rare vraag, maar toch had er graag een antwoord op gekregen insha allah.

Ma asalamaa,

Moge Allah swt ons allen leiden ... Amien.

18-03-2008, 14:04


wa a´leikoem salam wara7matollah
ameen


Verkorten van de wenkbrauw


Vraag:

Af en toe groeit er een lang haartje uit mijn wenkbrauw. Mag ik het dan wegknippen?

Vraag ontvangen op: 10 juni 2007

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Een aantal geleerden heeft het verkorten van uitstekende haren uit de wenkbrauw toegestaan, maar het epileren ervan is absoluut niet toegestaan.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

19-03-2008, 02:33
mag ik wel m'n bikinilijn bijknippen?

19-03-2008, 18:05

Citaat door yasmina82:
mag ik wel m'n bikinilijn bijknippen?

hoe bedoel je..???

19-03-2008, 18:07



Citaat door yasmina82:
mag ik wel m'n bikinilijn bijknippen?


Een vrouw die gezichtshaar en haar op benen en armen weghaalt

Vraag:

“Wat is ‘an nams’? En is het toegestaan voor een vrouw gezichtshaar weg te halen en het haar op haar benen en armen, als zulk (soort) haar afkeer veroorzaakt bij haar man?”

Antwoord:

“Alle lof behoort aan Allaah alleen, en moge Allaah vrede en zegeningen zenden op onze Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) en zijn familie en metgezellen. Om verder te gaan:

‘An nams’ is het verwijderen van het haar van de wenkbrauwen. Dit is niet toegestaan aangezien de Boodschapper van Allaah (salallaahoe ‘alayhie was sallem) degene vervloekte die het haar van de wenkbrauwen weghaalde, en ook degene die het toestond zulk haar te laten verwijderen. Het is (echter wel) toegestaan voor een vrouw om gezichtshaar en het haar op haar benen en armen weg te halen.

En bij Allaah ligt alle succes en moge Allaah vrede en zegeningen zenden op onze Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) en zijn familie en metgezellen.”

Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa
Voorzitter: Shaych Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz
Vice-voorzitter: Shaych ‘Abdoer-Razzaaq ‘Afiefie
Lid: Shaych Abdoellaah Ibn Ghoedayyaan

Ik neem aan dat dat het zelfde is.

19-03-2008, 18:09

Citaat door een_oegty:
Een vrouw die gezichtshaar en haar op benen en armen weghaalt

Vraag:

“Wat is ‘an nams’? En is het toegestaan voor een vrouw gezichtshaar weg te halen en het haar op haar benen en armen, als zulk (soort) haar afkeer veroorzaakt bij haar man?”

Antwoord:

“Alle lof behoort aan Allaah alleen, en moge Allaah vrede en zegeningen zenden op onze Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) en zijn familie en metgezellen. Om verder te gaan:

‘An nams’ is het verwijderen van het haar van de wenkbrauwen. Dit is niet toegestaan aangezien de Boodschapper van Allaah (salallaahoe ‘alayhie was sallem) degene vervloekte die het haar van de wenkbrauwen weghaalde, en ook degene die het toestond zulk haar te laten verwijderen. Het is (echter wel) toegestaan voor een vrouw om gezichtshaar en het haar op haar benen en armen weg te halen.

En bij Allaah ligt alle succes en moge Allaah vrede en zegeningen zenden op onze Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) en zijn familie en metgezellen.”

Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa
Voorzitter: Shaych Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz
Vice-voorzitter: Shaych ‘Abdoer-Razzaaq ‘Afiefie
Lid: Shaych Abdoellaah Ibn Ghoedayyaan

Ik neem aan dat dat het zelfde is.



dus magh je tusssen je haar niet weg halen

19-03-2008, 18:13

Citaat door sg_atje:
dus magh je tusssen je haar niet weg halen



tussen je haar? wat bedoel je hiermee beste zuster?

19-03-2008, 18:14
tussen je wenkbrau sorry

19-03-2008, 18:20

Citaat door sg_atje:
tussen je wenkbrau sorry

ma3liesh, gair insjAllah

Dit is de mening van de geleerden van de Permanente Commissie voor het geven van Fataawa (al-Ladjnah ad-Daa’imah lil Iftaa&rsquo en die van Sheich Ibn cOethaymien. De commissie zei:
“Het is de vrouw toegestaan om het haar boven de lip, op de dijen, benen en armen te verwijderen. Dit valt niet onder (het verbod) van an-nams.
Ook werd de commissie gevraagd: “Wat is het Islamitisch oordeel over het epileren van het haar tussen de wenkbrauwen?” Zij antwoordden: “Het epileren ervan is toegestaan, omdat het geen onderdeel is van de wenkbrauwen.

Permanente Commissie voor het geven van Fataawa
(al-Ladjnah ad-Daa’imah lil Iftaa&rsquo

19-03-2008, 18:22

Citaat door een_oegty:
ma3liesh, gair insjAllah

Dit is de mening van de geleerden van de Permanente Commissie voor het geven van Fataawa (al-Ladjnah ad-Daa’imah lil Iftaa&rsquo en die van Sheich Ibn cOethaymien. De commissie zei:
“Het is de vrouw toegestaan om het haar boven de lip, op de dijen, benen en armen te verwijderen. Dit valt niet onder (het verbod) van an-nams.
Ook werd de commissie gevraagd: “Wat is het Islamitisch oordeel over het epileren van het haar tussen de wenkbrauwen?” Zij antwoordden: “Het epileren ervan is toegestaan, omdat het geen onderdeel is van de wenkbrauwen.

Permanente Commissie voor het geven van Fataawa
(al-Ladjnah ad-Daa’imah lil Iftaa&rsquo

Ow Okee mijn nicht heeft er last van en heeft het wegehaald et ziet er nu gwn uit maar ik vrOeg me af Of het wel zO was dankje wel waar vind je al die infO eigenlijk,,,,

19-03-2008, 18:26

Citaat door Exclusive-Silk:
Epileren mag als het je zicht belemmert


Ow dus het magh

20-03-2008, 12:07

Citaat door Exclusive-Silk:
Epileren mag als het je zicht belemmert




Neem je woorden terug want het mag NIET!!!
Het is echt HARAM, je mag het niet eens voor je man doen!

20-03-2008, 12:07



Citaat door sg_atje:
Ow dus het magh



NEE zuster, het is en blijft haram!

20-03-2008, 12:10
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah(moge Allah's tevredenheid met hem zijn):"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren,vrouwen die tatoeages bij andere aanbrengen,vrouwen die wenkbrauwen epileren,vrouwen die wenkbrauwen bij andere laten epileren en daarmee Allah's schepping veranderen ..."(Moesliem 3966)

20-03-2008, 12:14
!opkenkeren

Pagina's : [1] 2