Bekijk volle/desktop versie : Epileren



18-03-2008, 12:27
Kan iemand me aub vertellen wat de gevolgen zijn van epileren van wenkbrauwen en of het echt wel haram is?

Een keer hoor ik dat het heel erg haram is dan hoor ik weer dat je een paar haarjtes mag plukken en ik kan eerlijk gezegd niet meer volgen.

Wie kan me helpen aub? En is het enkel voor de wenkbrauwen haram??

Choukran!!

18-03-2008, 12:34


wat ik hoor dat het echt haram is!
ze zeggen elk haartje dat je weg haalt, wordt je aan opgehangen.
ik heb geen daliel voor je.

18-03-2008, 12:46
Vraag:

Mag een vrouw haar wenkbrauwen epileren als haar man dat zegt?

Vraag ontvangen op 28 november 2003

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is voor haar niet toegestaan om hem te gehoorzamen in datgene wat leidt tot ongehoorzaamheid jegens Allah. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert) in ongehoorzaamheid tegenover Allah.” (al-Boechari en Moeslim)

Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa’ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).” (Moeslim)

Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: “Jij die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” Hij zei: ,,Ja.” Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.” Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van:

“En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.” (Soerat al-Hashr: 7)

Zij zei: “Zeker (dat heb ik gelezen).” Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” (al-Boechari en Moeslim)

Tenslotte adviseren wij de zuster om haar man te herinneren aan Allah en de Dag des Oordeels.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

18-03-2008, 12:51
Ik hoop dat dit genoeg bewijs is voor je !!!

Laa Choukrani 3alaa Wajieb...

18-03-2008, 12:55


Djazaka Allahoe gairan!!!!

Bewijs genoeg !!!!

18-03-2008, 12:57

Citaat door hallawiet:
Djazaka Allahoe gairan!!!!

Bewijs genoeg !!!!



Wa Iyaakie Lievurd (K)