Bekijk volle/desktop versie : In UTRECHT gaan wonen maar in welke WIJK?



17-03-2008, 15:36
Ik ben van plan te gaan wonen in Utrecht, maar ik vraag me af voor welke wijk ik het beste kan gaan. Het wordt wel een huurwoning, een eengezinswoning of flat weet ik ook nog niet precies.

DE WIJKEN
Zuilen
Ondiep/Pijlsweerd
Lombok
Leidsche Rijn
Oog in al
Kanaleneinland
Overvecht
Votulast
Binnenstad/oost
HoogravenRivierenwijk
Lunetten

Wil ook graag weten waarom ik voor een bepaalde wijk WEl of juist NIET moet gaan.

Let op; graag ergens waar ze ook een islamitische slager, een groente boer etc hebben.

Alvast super bedankt voor jullie info.

17-03-2008, 16:15


Selaam Aleykum ya ment 3ami

Wallahila wakhyaret be ahl sa7ra.
In Utrecht heb je rustige en drukke buurten, waar gaat je voorkeur naar uit.

Ga je daar studeren of vestigen?

hayaki allah

17-03-2008, 16:34
Ik persoonlijk zou kiezen voor de wijk: Lombok (maar dan wel meer buiten de kanaalstraat vandaan) Of Oog in All lekker rustig wijk beide wijken zijn niet zo ver van het centrum vandaan en alles lekker dichtbij zoals: marokkaanse winkels, supermarkten, parken, openbaar vervoer, dokter/tandarts praktijken en etc.



Kiss moi..

17-03-2008, 19:00
mooie wijken om te wonen zijn hoograven/lunetten/oog in al/tolsteeg/lombok

wijken waar het minder leuk te wonen is overvecht/kanaleneiland/ondiep/zuilen

17-03-2008, 19:13


Leidsche Rijn is leuk om te wonen..
Je hebt weliswaar geen islamitsche slager in de buurt, maar het is er toch wel leuk.
Het ligt er ook aan waar je in Leidsche Rijn gaat wonen, als je toch voor Leidsche Rijn kiest. Zou ik voor Parkwijk gaan, daar is het toch wat levendiger!!

Gr. Driouchiaa_M

18-03-2008, 12:28
Choukran bezaf voor de info

Het is voor een vriendin van me, ze komt ook uit Limburg en haar toekomstige man komt uit het Groningen en ze zijn van plan om een Utrecht te gaan wonen aangezien hij daar gaat werken.

Nog meer info/tips zijn altijd welkom

en alvast super bedankt

18-03-2008, 12:44
Tuinwijk of voordorp, is max. 15 min van de stad af en het is er lekker rustig en je het er genoeg marokaanse winkeltjes zitten