Bekijk volle/desktop versie : zelfmoord..



17-03-2008, 15:33
weet iemand hoe erg het is en kan iemand een stukje plaatsen uit de koran aubbb

17-03-2008, 15:43



Citaat door marocgek:
weet iemand hoe erg het is en kan iemand een stukje plaatsen uit de koran aubbb



Allah openbaart in de Heilige Qur'aan:

“O gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendommen niet met leugen en bedrog, maar handelt bij onderlinge overeenkomst. [B]En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.” Surah al-Nisa (4) vers 29


Enkele Ahadeeth

Hadith uit Sahih Bukhari deel 2, hadithnr. 445

Hazrat Thabit bin Ad-Dahhak radi Allaho anho verhaalde, dat de Heilige Profeet Mohammad zei: “Degene die met intentie valselijk zweert op
godsdienst dan de islam is wat hij heeft gezegd (dus, als iemand zweert: ‘ik
dat als dit niet waar is ik een jood ben, dan is hij daadwerkelijk een jood geworden). En degene die zelfmoord pleegt met een stuk ijzer (dus, alles wat van ijzer staal gemaakt is), zal gestraft met die ijzer in het hellevuur.” Verhaalt door Hazrat Jundab radi Allahu anho, dat de Heilige Profeet zei: “Een man was veel letsels verwikkelt en hij pleegde zelfmoord, waarop Allah Ta’ala Mijn slaaf heeft zelfmoord gepleegd, dus verbied Ik het Paradijs voor hem.”

Hadith uit Sahih Bukhari deel 7, hadithnr. 706

Hazrat Abu Huraira radi Allaho anho verhaalde, dat de Heilige Profeet
zei: “Degene die zichzelf willens en wetens van een berg laat vallen en dus
zelfmoord pleegt zal in het vuur (van de hel) vallen en voor altijd daarin blijven; en degene die vergif drinkt en daarmee zelfmoord heeft gepleegd zal zijn vergif in zijn hand dragen en drinken in het vuur (van de hel) waarin hij voor eeuwig zal blijven; en degene die zelfmoord pleegt met een ijzeren wapen, zal dat wapen bij zich in zijn hand dragen en zijn onderbuik stekend in het vuur (van de hel) voor altijd blijven.”


Hadith uit Sahih Muslim, hadithnr. 6.485

Hazrat Hammam bin Munabbih radi Allaho anho zei, dat Hazrat Abu Huraira radi Allaho anho hen ahadith verhaalde en één van de ahadith is, dat de Heilige Profeet zei: “Niemand onder jullie zal een verzoek voor de dood
doen en roep het niet aan voordat de tijd daarvoor is aangebroken, want wanneer één van jullie overlijd kan geen goede daden meer verricht worden en het leven (op aarde) van een gelovige is niet langdurig, maar voor goedheid.”

Hadith uit Sahih Muslim, hadithnr. 6.480

Hazrat Anas bin Malik radi Allaho anho verhaalde, dat de Heilige Profeet
zei: “Niemand van jullie zal een verzoek doen voor de dood vanwege de problemen waarin jullie verzeilt zijn geraakt, maar als er geen uitweg meer is dan zegt u, ‘O Allah, houdt mij in leven zolang er goedheid in het leven voor mij is en breng de dood voor mij wanneer er goedheid in de dood voor mij is’.”

Hadith uit Al-Tirmizi, hadithnr. 1.613

Hazrat Jabin ibn Abdullah radi Allaho anho verhaalde, dat de Heilige Profeet
zei: “Wens de dood niet, want de verschrikkelijke plaats wanneer u
naar beneden kijkt is streng. Het is een deel van een mens zijn geluk, dat zijn leven zolang mogelijk zal zijn en Allah Ta'ala, Wie Groot en Glorieus is, zal hem met berouw begunstigen.”

Hadith Qudsi 28

Er was onder hen vóór u een man die een wond had. Hij was in [zulk] pijn, dat hij een mes nam en daarmee een snee maakte in zijn hand en het bloed hield niet op te vloeien tot hij dood was. Allah Ta’ala zegt: Mijn dienaar heeft zichzelf aan Mij voorkomen; Ik heb hem verboden voor het Paradijs.”

Wa Aleykoem As Salaam[/B]

23-04-2008, 00:12
hoezo zelfmoord????
NAN

23-04-2008, 13:20

Citaat door marocgek:
weet iemand hoe erg het is en kan iemand een stukje plaatsen uit de koran aubbb



De moslim dient geduld te hebben en zich te richten tot Allah, opdat Hij deze moeilijke tijd van hem zal wegnemen. Maar wat betreft het zelfdoden, dit is in geen enkel geval toegestaan! Omdat dit één van de grootste zonden is na Shirk (veelgodenaanbidding). De ziel van de mens is immers een geschenk van Allah en niemand behalve Hij heeft het recht om dit geschenk te beëindigen. Daarom komt Allah met een strenge waarschuwing voor degenen die hunzelf doden. Aboe Hoerayrah overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei:
“Wie zichzelf doodt met een ijzeren staaf, zal met deze ijzeren staaf zichzelf in het Hellevuur (keer op keer) in zijn buik neersteken en hij zal daarin eeuwig verblijven. En wie gif inneemt en zichzelf hiermee doodt, hij zal in het Hellevuur dit gif (keer op keer) langzaam opdrinken en hij zal daarin eeuwig verblijven. En wie zichzelf van een berg(top) naar beneden gooit en zichzelf hierdoor doodt, hij zal (keer op keer) in het hellevuur neerstorten en hij zal daarin eeuwig verblijven.” (Moeslim)

"En doodt julliezelf niet. Waarlijk, Allah is genadig met jullie. En wie dat op vijandige en onrechtvaardige wijze doet, Wij zullen hem de Hel doen binnentreden." (Soerat an-Nisaa': 29-30)