Bekijk volle/desktop versie : My Life Is So Over!!!!!!!!!



Pagina's : [1] 2

17-03-2008, 11:54
Ik zit zo in de shit dat ik er gewoon niet meer uit kom. Schoolgeld, ziekenfonds, telrekening (erg hoog waar ik elke maand van schrik terwijl ik niet eens iemand echt heb gebeld). Dacht deze maand 300 euro lening te ontvangen van de IB, ben ik te laat dat moet je een maand van te voren doorgeven. En vandaag moet ik 40 euro betalen voor een boek. Vrijdag ga ik naar Parijs. Mijn laptop is kapot moet zo snel mogelijk een nieuwe hebben. Ben in mijn leven nog nooit zo blut geweest en kan niemand meer om geld vragen.

moet 1000 euro aan de bank terugbetalen
zus 100 euro
moeder 800 euro
tandartsrekening 180 (krijg ik niet vergoed)

My life is so over!!!!!!!
Heb van alles geprobeerd....(niks meer kopen)
Werk gezocht (kan van de week beginnen maar voordat ik uitbetaald krijg ben ik weer een paar weken verder)

Whyyyyy

17-03-2008, 11:59


Dat blut gevoel ken ik ook! Zo frustrerend!

Maak een lijst met wat je moet betalen, zoals schoolgeld, ziekenfonds, telrekening en vooral je schulden. Kijk dan wat je overhebt en dat verdeel je over die andere zaken.
Je moet echt even streng zijn voor jezelf!

17-03-2008, 12:05

Citaat door estudiante:
Ik zit zo in de shit dat ik er gewoon niet meer uit kom. Schoolgeld, ziekenfonds, telrekening (erg hoog waar ik elke maand van schrik terwijl ik niet eens iemand echt heb gebeld). Dacht deze maand 300 euro lening te ontvangen van de IB, ben ik te laat dat moet je een maand van te voren doorgeven. En vandaag moet ik 40 euro betalen voor een boek. Vrijdag ga ik naar Parijs. Mijn laptop is kapot moet zo snel mogelijk een nieuwe hebben. Ben in mijn leven nog nooit zo blut geweest en kan niemand meer om geld vragen.

moet 1000 euro aan de bank terugbetalen
zus 100 euro
moeder 800 euro
tandartsrekening 180 (krijg ik niet vergoed)

My life is so over!!!!!!!
Heb van alles geprobeerd....(niks meer kopen)
Werk gezocht (kan van de week beginnen maar voordat ik uitbetaald krijg ben ik weer een paar weken verder)

Whyyyyy


Annuleer je reis naar Parijs, scheelt je eenhoop geld. Yes I know dat dat teveel gevraagd is, maar in noodgevallen heb je geen keus!
Vraag je familie om uitstel vanbetaling. Je zegt dat je eenbaantje hebt, ik kanme voorstellen dat zij best een maandje willen wachten.
Betaal je vaste lasten altijd!!!!

17-03-2008, 12:06

Citaat door Diamantje__:
Dat blut gevoel ken ik ook! Zo frustrerend!

Maak een lijst met wat je moet betalen, zoals schoolgeld, ziekenfonds, telrekening en vooral je schulden. Kijk dan wat je overhebt en dat verdeel je over die andere zaken.
Je moet echt even streng zijn voor jezelf!



Heb heel vaak zo'n lijstje gemaakt het werkt niet omdat ik geen inkomen heb alleen studiefinanciering en dat is maar 300 euro
ziekenfonds 130, schoolgeld 130 en die tandartsrekening moet deze maand ook betaald worden.
Ik heb nu werk maar dat is maar voor 2 tot 3 x per week. Heb bijna geen tijd ivm mn studie. Wie heeft er een oplossing? Graag serieus reageren op dit probleem..

17-03-2008, 13:47



Citaat door estudiante:
Heb heel vaak zo'n lijstje gemaakt het werkt niet omdat ik geen inkomen heb alleen studiefinanciering en dat is maar 300 euro
ziekenfonds 130, schoolgeld 130 en die tandartsrekening moet deze maand ook betaald worden.
Ik heb nu werk maar dat is maar voor 2 tot 3 x per week. Heb bijna geen tijd ivm mn studie. Wie heeft er een oplossing? Graag serieus reageren op dit probleem..


Met je studiefinanciering kun je je vaste lasten betalen, zoals school en ziekenfonds. Je telefoon zul je echt met rust moeten laten, neem prepaid bijvoorbeeld. Bel alleen indien je echt iemand nodig hebt.
Om je tandartsrekening en overige te betalen zul je meer moeten werken. Misschien een maand gewoon niets of heel weinig aan jezelf uitgeven. Maar je zult echt moeten werken en er gewoon tijd voor maken. Want je kan niet nog verder gaan lenen, want je hebt al schulden. Er zijn genoeg bijbanen tegenwoordig, ga bijvoorbeeld werken in een callcenter dat verdient goed en dat is echt een flexibele bijbaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt, 't is ook een stukje discipline en standvastigheid die je moet hebben. Vraag anders aan iemand, een van je ouders of zij je willen helpen zodat je niet veel uit geeft. Succes ermee!

17-03-2008, 16:12
Maak echt een lijstje wat zijn eerste prioriteit nodig heeft! Heb ik ook gedaan en hou je eraan.
Gewoon een beetje geduld hebben Insha'Allah ...


17-03-2008, 16:21
Hamdoulilah... het is maar geld.

17-03-2008, 20:47

Citaat door amira_maroc:
Hamdoulilah... het is maar geld.

Het is maar geld toch ?

19-03-2008, 12:13

Citaat door siham-18-mocro:
Het is maar geld toch ?


Ze is gezond, jong en woont in een land waar je volop hulp kunt krijgen.

Je bent geen alleenstaande moeder van 4 kinderen die geld tekort komt.
Je bent jong dus je kunt gaan werken. prepaid tegoed kopen.
Je moet niet denken dat al je problemen in 1 week over zijn.
MArokkanen hebben echt geen geduld. Begin bij stap 1. Minder uitgeven! en werken.

je moeder en zus kunnen wel wachten.
De bank is nu het belangrijkste.

Succes.. Het lijkt nu hopeloos. niet zeiken maar er aan werken!

19-03-2008, 12:53
My godd als ik paar 100 euro rood sta, stress ik hem al helemaal laat staan die schulden die jij nu hebt


Ik kan hmdl wel met geld omgaan en als ik het niet heb dan geef ik ook niks uit

die reis naar Parijs gaat je inderdaad ook veel geld kosten, aangezien je daar ook geld moet uitgeven en het is niet bepaald de goedkoopste stad

Ik zou alle schulden even op een rijtje zetten en kijken welke rekening echt pririteit heeft en dat betalen met je eerstvolgende studie, dus volgend week al en verder de mensen van wie je geleend hebt, die kunnen vast nog wel even wachten.

Spreek met ze af om ze het geld in termijnen te geven. Je hebt nu een baan dus je zou je moeder elke maand 100 euro ofzo kunnen geven ( wat je kwijt kan) zo los je dat beetje bij beetje op

Suc6 meis

19-03-2008, 14:24
Gewoon lenen bij de IB-groep. Hun rentetarieven zijn buitengewoon gunstig en met dat geld kun jij je studie betalen.

19-03-2008, 16:14

Citaat door Hoogervorst:
Gewoon lenen bij de IB-groep. Hun rentetarieven zijn buitengewoon gunstig en met dat geld kun jij je studie betalen.


pfff hier nog een, wanneer je in zo´n situatie bevindt dan pas weet je hoe erg het is.
geloof me en ik heb van alles geprobeerd van betalingsregelingen treffen tot aan het kantongerecht toe

ik wou ook bij het ibg lenen iets wat ik liever niet doe, maar daar vertelde ze me dat ik het maximale wat ik kon lenen 100,- bedraagt. Dit is een bedrag wat in mijn financiele situatie erg weining is, maar uit wanhoop heb ik dit toch gedaan.

Ya Rabbie wanneer is dit voorbij, ik kan het niet meer

19-03-2008, 16:20


Ik zou niet naar Parijs gaan als ik jou was.

Bel de instanties op en regel een betalingsregeling, zodra je uitbetaald bent dan kan je wat meer bij de instanties aflossen en voor je het weet ben je van alles af. Zuiniger leven, minder shoppen en prioriteiten stellen.

19-03-2008, 20:54

Citaat door Hoogervorst:
Gewoon lenen bij de IB-groep. Hun rentetarieven zijn buitengewoon gunstig en met dat geld kun jij je studie betalen.


Nog meer geld lenen, is het laaatste wat ze nog moet gaan doen. En nog met rente ook! Buitengewoon gunstig of niet, rente is gewoon een valkuil.
En het is niet voor niets verboden in de Islam om met rente te lenen.
Je moet niet denken dat je over een bepaalde tijd het geld wel hebt voor rente, want als je dat nu niet hebt - omdat je teveel lasten hebt - dan zal je dat bedrag in de toekomst waarschijnlijk ook niet (volledig) hebben.
Laten we het zo stellen jongeren denken te makkelijk over geld lenen.

Nr3.

19-03-2008, 21:49
iedereen zegt "niet lenen"
Hoe moet ik anders rond komen. Ik krijg maar 300 euro studiefin.
128 euro ziekenfonds
150 schoolgeld
70 euro (schoolmatriaal etc)

Ik heb sinds kort werk maar voordat ik uitbetaald krijg....
Heb bij de ib voor 2 mnd een lening aangevraagd van 2x 290 euro. Ik moet wel want ik wil die lening bij d bank aflossen....(want daar betaal ik veel rente over). Als mijn leven weer stabiel is dan betaal ik de IBG terug. Natuurlijk zo snel mogelijk.

Pagina's : [1] 2