Bekijk volle/desktop versie : te dik aankleden



Pagina's : [1] 2 3 4 5

17-03-2008, 09:33
Het valt mij echt op dat Marokkanen hun kinderen en zichzelf altijd zo overdreven dik aankleden. Hoe vaak ik al niet van mijn schoonmoeder commentaar heb gekregen dat ik mijn kinderen te koud zou hebben aangekleed pfff.

En zaterdag was het hier 13 graden en zag ik mijn Marokkaanse overbuurvrouw met haar zoontje en die had gewoon een wollen wintermuts op!

Ben ik nou de enige die dit echt overdreven vind?

17-03-2008, 09:35


ik heb mijn zoon vanochtend ook een muts opgedaan maar dat doe ik vaker als hij net gedouched heeft of van zwemles komt

17-03-2008, 09:36
ja, mijn moeder(die trouwens nederlands is) zegt ook altijd dat ik mijn dochter te koud kleed...!!!

maar ik vind echt van niet... op dagen dat 't echt stervens koud is, rkijgt ze echt wel een sjaal en muts op, maar als 't gewon een beetje fris is, is een dikke jas voldoende.

vaak zie je ook dat ze tot eind mei altijd een maillot onder hun kleding dragen.. arme kids... , ik ga altijd op mn gevoel af, and it's never wrong !

17-03-2008, 09:41

Citaat door Oem_Moussa:
Het valt mij echt op dat Marokkanen hun kinderen en zichzelf altijd zo overdreven dik aankleden. Hoe vaak ik al niet van mijn schoonmoeder commentaar heb gekregen dat ik mijn kinderen te koud zou hebben aangekleed pfff.

En zaterdag was het hier 13 graden en zag ik mijn Marokkaanse overbuurvrouw met haar zoontje en die had gewoon een wollen wintermuts op!

Ben ik nou de enige die dit echt overdreven vind?

als ik zie dat het koud is buiten of winderig kleed ik mijn kids warm aan,maar als ik zie dat het warmer is dan kleed ik ze luchtiger aan.

17-03-2008, 09:42


Nou dat moeten de marokkaanse meiden hier eens doen. Lopen in een zomerjasje terwijl het winter is

17-03-2008, 09:44
ja klopt is echt iets marokkaans vind ik.ik krijg ook altijd commentaar dat ik ze te weinig kleren aandoe.als je ze te warm aankleedt dan bouwen ze nooit weerstand op.

17-03-2008, 09:48
Ik zie in de winter ook altijd de jonge neefjes in maillotjes lopen, vind het echt geen gezicht. Wij zijn in januari naar Marokko geweest, het was echt heerlijk weer, soms alleen binnen wat fris door die grote kale huizen. De kinderen liepen buiten zonder jas. Binnen had ik 's avonds soms wel een vest aan. Maar mijn schoonmoeder had vaak echt 2 of 3 dikke truien aan.

Ik heb ook wel gehad dat mijn schoonmoeder zei dat ik de kinderen te koud aankleedde en dat mijn moeder op dezelfde dag over dezelfde kleren vroeg of ze het niet te warm hadden haha.

17-03-2008, 09:56
Hahha ja ik heb het ook gemerkt, en dan die kleine kindjes liggen in de carossa helemaal ingepakt met 10 dekens erover, daar krijg ik het spontaan warm van.
Volgens mij is het ook helemaal niet gezond als je je kind telkens zo dik aankleed, ik bedoel het moet toch ook een beetje weerstand opbouwen.

17-03-2008, 10:03

Citaat door Oem_Moussa:
Ik zie in de winter ook altijd de jonge neefjes in maillotjes lopen, vind het echt geen gezicht. Wij zijn in januari naar Marokko geweest, het was echt heerlijk weer, soms alleen binnen wat fris door die grote kale huizen. De kinderen liepen buiten zonder jas. Binnen had ik 's avonds soms wel een vest aan. Maar mijn schoonmoeder had vaak echt 2 of 3 dikke truien aan.

Ik heb ook wel gehad dat mijn schoonmoeder zei dat ik de kinderen te koud aankleedde en dat mijn moeder op dezelfde dag over dezelfde kleren vroeg of ze het niet te warm hadden haha.


dit klinkt mij zo bekend in de oren.................ben afgelopen dec/jan ook naar Marokko geweest en kreeg constant te horen dat ik mijn dochter warmer moest kleden.

ik zie ook heel vaak dat baby's helemaal ingepakt worden dat je het kindje
helemaal rood ziet en/of zweet.................dat is echt niet gezond meer.

Ze zeggen dat je moet uitgaan van jezelf... dus hoe jij je kleed moet je je kind(eren) ook kleden.

17-03-2008, 10:06
een hemd of t-shirt onder de trui of blouse van de kinderen vind ik genoeg.

als het niet regent en ze willen buitenspelen doe ik ze de bodywarmers aan

17-03-2008, 10:09

Citaat door Oem_Moussa:
Het valt mij echt op dat Marokkanen hun kinderen en zichzelf altijd zo overdreven dik aankleden. Hoe vaak ik al niet van mijn schoonmoeder commentaar heb gekregen dat ik mijn kinderen te koud zou hebben aangekleed pfff.

En zaterdag was het hier 13 graden en zag ik mijn Marokkaanse overbuurvrouw met haar zoontje en die had gewoon een wollen wintermuts op!

Ben ik nou de enige die dit echt overdreven vind?


Wat heeft dat nu in GODSNAAM te maken met MAROKKANEN, beginnen jullie WEER nigh MIJN GEDULD IS OP!

17-03-2008, 10:12

Citaat door noona:
een hemd of t-shirt onder de trui of blouse van de kinderen vind ik genoeg.

als het niet regent en ze willen buitenspelen doe ik ze de bodywarmers aan



nou met dit weer doe ik een hemd en een t shirt aan hoor voor ik die blouse aandoe. Bij een trui is een hemd wel weer genoeg.

17-03-2008, 10:21



Citaat door Super_Nina:
Wat heeft dat nu in GODSNAAM te maken met MAROKKANEN, beginnen jullie WEER nigh MIJN GEDULD IS OP!


Rustig maar, blijven ademen.

Het valt mij gewoon op dat ik dit soort dingen alleen meemaak bij Marokkanen. Er zijn vast uitzonderingen maar in mijn schoonfamilie zijn de kinderen in de winter bijna allemaal van die michelinpoppetjes danwel eskimootjes.

17-03-2008, 10:22
Oh ja en pasgeboren babietjes worden heel de dag in dikke dekens rondgedragen. Ik heb het ook gedaan hoor met mijn kinderen. Maar meer om mijn man een gerust gevoel te geven dan dat ik zelf vond dat het nodig was. Terwijl een vriendin van mij 5 weken geleden is bevallen en haar kindje gewoon zonder dekentje op schoot houdt. Maar nu haar schoonmoeder uit Tunesie over is zag ik opeens een dekentje in de box liggen. Misschien is het wel iets noord-afrikaans.

17-03-2008, 10:27
Klopt hoor, als een vrouw bevalt in de bloedhete zomer dan is het NOT DONE als je baby in rompertje in de box ligt. Nee, hij moet z'n skipakje aan en ingebakerd worden in een dikke deken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5