Bekijk volle/desktop versie : Sadaqa



16-03-2008, 18:58
Ik wil een sadaqa doen en ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken?.

16-03-2008, 18:59


Waar wil je je sadaka aan geven dan, waar dacht je aan?

16-03-2008, 19:06
De traditie is dat je mensen uitnodigt etc, maarik weet niet precies watt islamitisch gezien juist is?.

16-03-2008, 19:14

Citaat door Dangereux:
De traditie is dat je mensen uitnodigt etc, maarik weet niet precies watt islamitisch gezien juist is?.

als je echt serieus een sadka wil geven , dan raad ik je aan om alleen mannen uit te nodigen en 2 mannen die koran willen lezen.
vrouwen eten en gaan laat in de avond of de komende week roddelen over het eten en van alles.
en ze nemen al hun kinderen mee die voor je voeten lopen.

16-03-2008, 19:18



Citaat door nadia2008:
als je echt serieus een sadka wil geven , dan raad ik je aan om alleen mannen uit te nodigen en 2 mannen die koran willen lezen.
vrouwen eten en gaan laat in de avond of de komende week roddelen over het eten en van alles.
en ze nemen al hun kinderen mee die voor je voeten lopen.


Precies.. Je hebt gelijk meid..
Of je kan ook illigale mensen uitnodigen of mensen die het 'niet zo' goed hebben.. Je kan het ook in een moskee doen op een vrijdag middag..

In ieder geval Allah ita9abal 3lik..

16-03-2008, 19:20
Dank je wel......
Natuurlijk ben ik serieus.

Nog meer mensen???.

16-03-2008, 19:23
Ik heb het ook hard nodig

16-03-2008, 19:24
Als wij een sadaka geven zijn het meestal mannen die komen en oudere vrouwen...
Er wordt de hele avond koran gereciteerd.........
Wij geven een sadaka altijd bij aankomst in Marokko.......en 1 maal per jaar hier bij ons.........wij geven het gewoon thuis......

16-03-2008, 19:25

Citaat door Dangereux:
Dank je wel......
Natuurlijk ben ik serieus.

Nog meer mensen???.

kwa eten zou ik basilavis maken en daarna vlees en als toetje lekkere ijs.
of salademaaltijd en daarna vlees en als laatste fruit.

en niet te vergeten thee en koekjes.

16-03-2008, 22:28

Citaat door cuisinetje:
Als wij een sadaka geven zijn het meestal mannen die komen en oudere vrouwen...
Er wordt de hele avond koran gereciteerd.........
Wij geven een sadaka altijd bij aankomst in Marokko.......en 1 maal per jaar hier bij ons.........wij geven het gewoon thuis......


'Bdankt allemaal, het is me duidelijk dat vele een sadaqa op dezelfde manier doen..

16-03-2008, 22:50
wij hebben laatst een sadaka gegeven,omdat me pa uit elhadj is gekomen.
eerst de mannen op de vrijdag,ooh wa klonk t mooi toen ze de koran waren reciteren.
de vrouwen kwamen op de zaterdag en dachten lekker te gaan dansen,me ma stormde uit de keuken en zette de stereo uit en zei;dit is een sadaqa,ik heb geen chichaat gehaald.....oepssssss

Eten doen wij meestal kippen,daarna seffa en daarna fruit.
Thee en koekjes

16-03-2008, 22:52
Persoonlijk heb ik zoiets, sada9a is iets wat je doet voor mensen die het niet breed hebben. Dus mensen uitnodigen die geen eten hebben of kleren etc etc... aangezien hier in europa de meeste (misschien wel iedereen) het wel goed hebben aangezien niemand zonder uitkering zit, ben ik een voorstander om de sada9a uit te geven bijvoorbeeld in Marokko aan mensen die het helemaal niet breed hebben. Ik denk dat zij het beter verdienen, dan dat je het thuis houd en mannen/vrouwen uitnodigd, zie daar ook niet het nut van in, want in mijn ogen is het meer een zarda dan een sada9a...
wa allah oe e3lem

16-03-2008, 23:00



Citaat door sousialll:
wij hebben laatst een sadaka gegeven,omdat me pa uit elhadj is gekomen.
eerst de mannen op de vrijdag,ooh wa klonk t mooi toen ze de koran waren reciteren.
de vrouwen kwamen op de zaterdag en dachten lekker te gaan dansen,me ma stormde uit de keuken en zette de stereo uit en zei;dit is een sadaqa,ik heb geen chichaat gehaald.....oepssssss

Eten doen wij meestal kippen,daarna seffa en daarna fruit.
Thee en koekjes



Ik wil dus ok liever een traditionele sadaqa waarbij er quran gereciteerd wordt.
Absoluut geen muziek, maar helaas je ziet zulke dingen wel vaker gebeuren.