Bekijk volle/desktop versie : Het Effect van Muziek op het Hart



Pagina's : [1] 2

15-03-2008, 21:22

Het Effect van Muziek op het Hart









Ibn Al-Qayyim - rahimahu Allaah- heeft gezegd:[/FONT]

[FONT="Trebuchet MS"]
"Weet dat muziek en zang bepaalde kenmerken hebben die het hart verzwakken. Ze veroorzaken dat er huichelarij ontspruit zoals water planten laat ontspruiten. Het leidt het hart af van het overpeinzen en begrijpen van de Qur'aan en verhindert het naleven van de Qur'aan. Dit is zo omdat Qur'aan en muziek nooit samen in het hart kunnen bestaan; ze zijn immers tegenstrijdig aan elkaar. De Qur'aan verbiedt het nastreven van ijdelheden en verplicht het onder controle houden van de nafs (ego); zijn wensen, lusten en verlokkingen naar het slechte. Maar muziek doet het tegenovergestelde; het prikkelt en windt de nafs op en verleidt hem tot iedere schaamteloze lust en wens...."

15-03-2008, 21:59


Masha Allah!

15-03-2008, 23:45
maar is moeilijk om te stoppen

15-03-2008, 23:58
Subhana Allah !

16-03-2008, 00:20


Hier zit een hele grote kern van waarheid in.

16-03-2008, 11:46

Citaat door mariwa:
maar is moeilijk om te stoppen

SoubhanaAllaah dat zeggen zoveel mensen.
Maar ik weet echt niet wat er zo aantrekkelijk is aan muziek.
Dat zal vast aan mij liggen.
Maar zuster doe je best als jij er echt echt voor gaat dan zie je dat Allaah je zult helpen en doe veel Dou3a!
En zoek toevlucht bij Allaah voor de vervloekte saytaan.


Citaat door Studentjeeeee:
Hier zit een hele grote kern van waarheid in.

Inderdaad.

16-03-2008, 17:23
Mas'allah maar muziek is zo ingegroeit in het leven. Zet de tv aan muziek. In winkels wordt er muziek gedraait. Radio hoor je alleen maar muziek.

16-03-2008, 17:33
Muziek vermijden of verbannen is zo moeilijk. Maar ghair Inshalah.

16-03-2008, 17:54

Citaat door mariwa:
maar is moeilijk om te stoppen

De Shaytan die het moeilijk voor je maakt.

Ik kan hamdoulilah goed overweg met Nasheed en Quran, heb muziek absoluut niet meer nodig. Het maakt je als mens onrustig en vind hierdoor geen balans meer in je leven.
Persoonlijk vind ik, dat muziek en tegelijkertijd verdiepen in de islaam niet samen gaan. Het kennis vergaren is , hamdoelilah, een niet te vergeten gevoel. Maar muziek kan dat gevoel, makkelijk, van je afpakken. Waardoor je weer eens in een diepe dal terecht komt waar je uit moet kruipen.

16-03-2008, 19:04
Assalamoe aleikoum.

Als je gewend bent om muziek te luisteren heb je zelf niet eens door wat het met je hart en je emoties doet.

Pas als je een tijdje gestopt bent en je hoort dan (onvrijwillig)muziek...dan weet je pas hoe erg het is, dan doet het zelfs pijn aan je oren.

Heb je weleens gehad dat een liedje na een paar keer luisteren dagenlang in je hoofd zat? Dat vind ik zelf altijd het ultieme bewijs van de invloed van muziek!

Wassalaam,
Zonnetje

16-03-2008, 19:16

Citaat door Zonnetje_78:
Assalamoe aleikoum.

Als je gewend bent om muziek te luisteren heb je zelf niet eens door wat het met je hart en je emoties doet.

Pas als je een tijdje gestopt bent en je hoort dan (onvrijwillig)muziek...dan weet je pas hoe erg het is, dan doet het zelfs pijn aan je oren.

Heb je weleens gehad dat een liedje na een paar keer luisteren dagenlang in je hoofd zat? Dat vind ik zelf altijd het ultieme bewijs van de invloed van muziek!

Wassalaam,
Zonnetje

16-03-2008, 19:44
Jah klopt, toen ik nog met muziek bezig was, zong en luisterde ik de hele dag muziek... Muziek en de sheytan hebben je in de macht, maar zodra je stopt met muziek luisteren, ga je steeds meer voor het geloof doen en ipv muziek kun je toch gewoon naar koran en anasheeds luisteren...

Ik dacht ook dat het moelijk was, maar als je eenmaal gestopt bent, dan zu je merken dat je imaan versterkt!

Gair inshaAllah, moge allah je helpen bij het stoppen van muziek luisteren!

17-03-2008, 18:07


Asalaam oe alikom wara7matulaaah broeders en zusters,

Zouden jullie mss meer dingen over het luistern van muziek hier op zetten.
Zoals fatwa's , filmpjes etc...

Mss tips over hoe je kunt stoppen?

Moge Allah swt jullie belonen!
Wasalaam oe alikom wara7matulaah

17-03-2008, 19:11
ik heb dat ook zo erg als ik muziek luister wordt ik gek krijg ik allemaal herinneringen en doet soms zo pijn in mijn hart muziek dat ik gewoon nie naar luister

17-03-2008, 19:12
up Baraka Allah fieki lieve zusterr

Pagina's : [1] 2