Bekijk volle/desktop versie : partner uit spanje



Pagina's : [1] 2 3 4

15-03-2008, 13:16
dag allemaal.
ben verloofd met iemand uit spanje.
en hij heeft spaanse verblijfsvergunning.hoe kan ik hem hier naar toe halen.
gelden dezelfde regels als dat je iemand uit marokko haalt.
met inkomen 1400?en naar school in eigen land totdat je de toets haalt?waar moet ik beginnen en welk aanvraag moet ik doen?
wie o wie kan me helpen.

15-03-2008, 13:21


Hij heeft toch al een Europese vergunning?

15-03-2008, 13:34
hij heeft een spaanse verblijfsvergunning,dus hij mag wel hier komen.maar niet werken en wonen.dus vroeg me af aan welke eisen ik moest voldoen.

15-03-2008, 13:58
Hij woont in Spanje, dus ik neem aan dat het een ander verhaal is dan iemand die buiten de EU woont toch?

15-03-2008, 14:22


voor zover ik begrepen heb, gelden er voor iemand uit spanje hetzelfde regels/eisen als iemand uit marokko, ook al heeft ie een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd. zelfs al heeft ie een spaanse nat mag hij niet zomaar naar nl komen. in dit geval moet hij de procedures wel in spanje afwachten ipv marokko. het beste is naar ind site gaan en je vraag stellen+situatie uitleggen, binnen 2 dagen ontvang je een mailtje van hen terug waarin staat hoe enof wat.

allah ie3awan!

15-03-2008, 14:34
ok shokran.
heb een mailtje gestuurd maar nog niks ontvangen.

15-03-2008, 15:36
Hey,

Me zusters is nu ook bezigom haar partner te halen vanuit spanje. En de regels zijn het zelfde als je iemand uit marokko gaat halen. hij moet daar n leren, en jij moet hier die 1400 verdienen en 1 jaar contract of onbepaald. Als hij de spaanse papieren heeft dan hoeft het niet, maar alleen een verblijfsvergunning,waardoor hij niet mag werken en wonen, dan wens ik je heel veel succes, en gair insha allah.

15-03-2008, 17:07
ok dank je wel
heb je gpmd

15-03-2008, 17:54

Citaat door RAJAE20:
Hey,

Me zusters is nu ook bezigom haar partner te halen vanuit spanje. En de regels zijn het zelfde als je iemand uit marokko gaat halen. hij moet daar n leren, en jij moet hier die 1400 verdienen en 1 jaar contract of onbepaald. Als hij de spaanse papieren heeft dan hoeft het niet, maar alleen een verblijfsvergunning,waardoor hij niet mag werken en wonen, dan wens ik je heel veel succes, en gair insha allah.



Klopt niets van. Mijn neef heeft ook een spaanse vergunning en hij is samen met zijn vrouw hier komen wonen. ZIj komt ook uit spanje. Ze zijn nu 2 maanden in nederland.

Zijn vrouw heeft wel een spaanse paspoort. Dus zij en hij mochten komen. Ze moeten inschrijven bij de gemeente, nadat ze een afspraak hebben gehad bij de ind in denbosch. Daarna moesten zij ook inschrijven bij de woonstichting. Ze konden tijdelijk bij iemand inschrijven.

Je moet voordat je naar de IND gaat wle een adres hebben waar je je man ook kan inschrijven..



Hopelijk voldoende info,

groetjes Senna

15-03-2008, 17:59
en moesten ze niet NL leren?en vroegen ze ook niet om inkomen?
alvast bedankt meid.

15-03-2008, 18:12

Citaat door fatimaatje234:
en moesten ze niet NL leren?en vroegen ze ook niet om inkomen?
alvast bedankt meid.



nee want zij is van nederland samen met haar man hierheen gekomen. En hier zijn ze met alles begonnen. Hm ze moeten beide nederlands leren

15-03-2008, 18:36
dank je meid

15-03-2008, 18:54


Jij bent gek!!!

15-03-2008, 19:18
Ga lekker naar spanje meid. heerlijk weer daar sfeer is heel anders dan hierr ik zou het wel weten hoor hahaha

15-03-2008, 19:33
haha ok meid.maar ik heb hier alles mn familie, baan en de taal.dus het is wel moeilijk

Pagina's : [1] 2 3 4