Bekijk volle/desktop versie : Mijn man wil een 2e kindje



Pagina's : [1] 2 3 4

15-03-2008, 00:48
Mijn man wil een 2e kindje.
Vorige maand dacht ik dat ik zwanger was omdat ik overtijd was.
Ik schrok me toen dood
Na de zwangerschapstest was ik opgelucht omdat ik het niet was.
Mijn zoontje is nu al 1 jaar geworden, aan ene kant lijkt het me wel leuk een zusje of broertje erbij.
Voor de dames die snel achter elkaar zijn bevallen, was het te druk in huis?
Is de 1e bevalling net zo erg als de tweede

15-03-2008, 00:57


Ik ben nog geen moeder, maar het lijkt mij beter om de kinderen achter elkaar te nemen. Dan voed je één keer op, en dan ben je ook meteen klaar.

Het kan leuk zijn voor jouw zoontje, maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken. Hij is nu gewend aan jouw aandacht, en als je de aandacht moet verdelen vind hij dat natuurlijk niet leuk. Je moet je aandacht dus goed verdelen.

15-03-2008, 01:17
Nou lekkere opvoeding krijgen ze dan van de vrouw hierboven .. Jij hebt er lekker zin in met jouw 'kan je iedereen tegelijk opvoeden, ben je er klaar mee'



Ik zou ze niet allemaal achter elkaar nemen... tenzij je van plan bent oorlog te voeren met een bende kleine kinderen

Doe lekker rustig aan.. geef deze kleintje nog de tijd om te groeien voordat je met een ander begint

Niet overhaasten...

tenslotte is alles elmekteb

15-03-2008, 01:44
Zo bedoelde ik het niet. Maar we weten allemaal dat opvoeden een zware klus is. En als je je tweede kind neemt terwijl de eerste 12 is, kan je weer helemaal opnieuw beginnen.

En als je ze allemaal achter elkaar neemt, kan je bijvoorbeeld weer naar school of gaan werken, even iets voor jezelf en tot rust komen.

15-03-2008, 08:27



Citaat door 30april:
Nou lekkere opvoeding krijgen ze dan van de vrouw hierboven .. Jij hebt er lekker zin in met jouw 'kan je iedereen tegelijk opvoeden, ben je er klaar mee'



Ik zou ze niet allemaal achter elkaar nemen... tenzij je van plan bent oorlog te voeren met een bende kleine kinderen

Doe lekker rustig aan.. geef deze kleintje nog de tijd om te groeien voordat je met een ander begint

Niet overhaasten...

tenslotte is alles elmekteb




jij hebt gesproken meid , gelijk heb je.

15-03-2008, 08:33

Citaat door zina_maghrebia:
Mijn man wil een 2e kindje.
Vorige maand dacht ik dat ik zwanger was omdat ik overtijd was.
Ik schrok me toen dood
Na de zwangerschapstest was ik opgelucht omdat ik het niet was.
Mijn zoontje is nu al 1 jaar geworden, aan ene kant lijkt het me wel leuk een zusje of broertje erbij.
Voor de dames die snel achter elkaar zijn bevallen, was het te druk in huis?
Is de 1e bevalling net zo erg als de tweede

Denk er goed overna

Het ligt aan iedere mama wanneer ze wilt beginnen met 2de of meerdere kindjes.
De ene is na 1,5 jaar al klaar voor een volgende kindje en een ander weer na 5 jaar of langer.


15-03-2008, 09:04
In een keer zodat ik er vanaf ben, is zo'n bullshit uitspraak waar veel vrouwen toch gebruik van maken.

15-03-2008, 09:06
Ik heb bewust 5 jaar ertussen gedaan. Vond het altijd zo raar als mensen zeggen, neem er snel nog 1 want dan ben je dr snel vanaf.. Zo een onzin!

Wij wilde bewust genieten van het eerste kindje, en zodra zij helemaal gesetteld was op de basisschool begon ik aan mijn tweede, ook zij heeft de aandacht gehad zoals de eerste.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, ik heb bewust voor een bepaalde structuur gekozen.

15-03-2008, 09:07

Citaat door Mouny:
In een keer zodat ik er vanaf ben, is zo'n bullshit uitspraak waar veel vrouwen toch gebruik van maken.



Hahah precies in het mom van 2 halen 1 betalen.

15-03-2008, 09:09

Citaat door Moedervan2:
Hahah precies in het mom van 2 halen 1 betalen.



Ik geloof er niet in, daaromm heb ik ook nog geen 2e. Kan me niet voorstellen dat het makkelijk is met 2achter elkaar wat de moeders ook beweren. Vond het al zwaar me een baby laat staan 2

15-03-2008, 09:14

Citaat door Mouny:
Ik geloof er niet in, daaromm heb ik ook nog geen 2e. Kan me niet voorstellen dat het makkelijk is met 2achter elkaar wat de moeders ook beweren. Vond het al zwaar me een baby laat staan 2



Ik vond dat dus ook. Ik denk ook dat het echt moeilijk genieten is, men onderschat het toch wel hoor 2 kinderen achter elkaar.

15-03-2008, 09:32
Ik vind het niet slim van je om aan nog meer kinderen te beginnen als jij er zelf niet achter staat. Mijn man wil er ook nog een, hij zeurt al anderhalf jaar aan mijn hoofd. Maar ik ben toch degene die de meeste zorg op mij neemt, dus nee, voor mij voorlopig nog niet, want ik zou het gewoon absoluut niet aankunnen. Ik ga zeker niet aan kinderen beginnen, omdat mijn man dat wil.

15-03-2008, 10:03


Ik zou persoonlijk ook niet snel voor een tweede gaan. Lijkt mij echt zwaar..

3/4 jaar verschil vind ik zelf het best! Maar goed, de ene vrouw is wat ouder dan de andere. En de ene vrouw zit thuis terwijl de ander full time werkt. Dus elke situatie ziet er anders uit. Ik vind het belangrijk dat je samen achter de keuze staat om voor een tweede te gaan..

15-03-2008, 10:18

Citaat door Moedervan2:
Ik heb bewust 5 jaar ertussen gedaan. Vond het altijd zo raar als mensen zeggen, neem er snel nog 1 want dan ben je dr snel vanaf.. Zo een onzin!

Wij wilde bewust genieten van het eerste kindje, en zodra zij helemaal gesetteld was op de basisschool begon ik aan mijn tweede, ook zij heeft de aandacht gehad zoals de eerste.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, ik heb bewust voor een bepaalde structuur gekozen.


Zo wil ik het ook doen inchaAllah als dit ons mekteb is.

15-03-2008, 10:29
hoi hoi,

Ik zou zeker voor een tweede gaan. Makkelijk is het niet, maar dat is een eerste kind ook niet. Het is soms wel zwaar, maar absoluut de moeite waard. Als jullie nog een tweede kind willen en je hebt een hulp aan je partner zou ik zeggen: Bismi'Allah!!

Kijk je kunt tig reden vinden om het niet te doen.....naar tig mensen luisteren die het je afraden, maar ik heb er zelf twee (kan er dus over meepraten) dat het echt de moeite waard is.
Ik beweer niet dat je soms zult denken 'had ik nog maar even gewacht' maar al met al ben je aan het einde van de dag alleen maar trots en blij dat je het hebt gedaan. Echt waar!!!!

groetjes

Pagina's : [1] 2 3 4