Bekijk volle/desktop versie : Islamhoekje



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

14-03-2008, 19:55
{ Plaats hier alle dingetjes die je mooi vindt,. van Koran, Nasheeds tot Teksten.

14-03-2008, 19:56


Deze vindt ik persoonlijk prachtig. Zijn stem.

http://www.youtube.com/watch?v=cm7vsbN2kQ4

14-03-2008, 19:57
[B]Verdriet en spijt


Het is volstrekt noodzakelijk dat de berouwvolle ook diep verdriet en spijt voelt voor zijn overtreding. Spijt is de basis voor de daad van Tawbah. Berouw wordt zonder dit een ritueel zonder betekenis, zonder enige oprechtheid en zonder enige inhoud. De zondaar die berouw heeft zonder zelf-veroordeling geniet in het geheim nog van de herinneringen aan zijn zonde terwijl hij uiterlijk doet voorkomen alsof hij het heeft opgegeven. Zolang als de schending van Allah's wet niet ook innerlijk is opgegeven, zal de zondaar al snel weer naar de zonde terugkeren (in de zonde vervallen). Tawbah (berouw) zonder spijt is ook zonder bewustzijn van, en angst hebben voor Allah, en zal waarschijnlijk voor een materialistisch doel zijn. Bijvoorbeeld; als men een bepaalde positie wil behouden moet men afzien van bepaalde ondeugden. Als men dus deze positie wil behouden vermijdt men huichelachtig deze ondeugden terwijl men erin z'n hart een geheime liefde voor koestert. Het ontbreekt deze vorm van berouw aan de benodigde bestanddelen van oprechtheid, en het zal zeker in een zonde veranderen en tegen de pleger ervan getuigen. De elementaire rol van spijt in berouw werd door de profeet Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam op zo'n manier benadrukt dat het geen enkele twijfel meer achterlaat. Ibn Ma'qal zei:

"Ik kwam met mijn vader bij Abdullah en hoorde hem zeggen: "Ik hoorde Allah's boodschapper Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam zeggen: "Spijt is berouw." Mijn vader vroeg hem, "Hoorde je echt de profeet Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam zeggen: "Spijt is berouw?" Hij antwoordde: "Ja."

Als de spijt echt is moet er ook een standvastige intentie zijn om de zonde niet meer te herhalen. Hoe kan iemand spijt voelen over iets slechts wat hij heeft gedaan terwijl hij het plan heeft om het in de toekomst nog eens te doen. Verdriet is in zo'n situatie alleen maar een vertoning voor anderen. Het is niet mogelijk dat het op deze manier komt door een bewuste erkenning van de zonde en dat men Tawbah doet uit angst voor Allah. Oprecht verdriet zal zo'n sterk en oprecht verlangen veroorzaken dat men de oorzaak van het verdriet niet meer zal herhalen. Dit betekent niet dat, als iemand opnieuw dezelfde zonde pleegt, het de oorspronkelijke spijtbetuiging ,berouw, niet oprecht was en niet was geaccepteerd.

Het kan iedereen overkomen dat men in tijden van zwakte terugvalt in dezelfde zonde. Maar het zal niet tot dezelfde diepte gaan noch zal het net zolang duren als de eerste keer om zich de zonde te realiseren, zich Allah te herinneren en ervan af te zien. Als men terugvalt in dezelfde zonde in dezelfde mate of erger als ervoor, zal de oprechtheid van de oorspronkelijke Tawbah (het berouw) zeer twijfelachtig worden, daar het lijkt dat het geen enkel effect op de geest van de zondaar heeft gehad.


Abu Ameenah Bilal Philips


bron http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=nieuws&nid=297
[/B]

14-03-2008, 20:05
Tranen van een vrouw

"Waarom huil je Mama?" vroeg een jongetje aan zijn moeder.
"Omdat ik een vrouw ben" antwoordde zij.
"Ik begrijp het niet" zei het jongetje.
Zijn moeder knuffelde hem en zei met een vage lach:
"En dat zul je ook nooit doen lieve schat, maar dat maakt niet uit."
Later vroeg de kleine jongen aan zijn vader:
"Papa, waarom huilt Mama zomaar zonder reden?"
Zijn vader kon alleen maar antwoorden:
"Alle vrouwen huilen zonder reden."
De kleine jongen groeide op en werd een jonge man,
zich nog steeds afvragend, waarom vrouwen huilen.
Uiteindelijk riep hij de hulp in van een oude wijze man
en vroeg ook hem: "Waarom huilen vrouwen?"
De wijze man antwoordde het volgende:
God heeft de vrouw speciaal gemaakt.
HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld
te dragen, maar ook zachte armen om comfort te bieden.
HIJ gaf haar innerlijke kracht om, bevallingen te doorstaan
en om tegen afwijzing te kunnen,
welke zij vaak zou gaan krijgen,
soms zelfs van haar eigen kinderen.
HIJ gaf haar de hardheid, het doorzettingsvermogen
om voor haar vrienden en familie te kunnen zorgen,
zelfs wanneer iedereen het opgeeft.
Zelfs ziekte en vermoeidheid houden haar dan niet tegen,
en zij klaagt nooit....
HIJ gaf haar gevoeligheid, zodat zij haar kinderen lief zal hebben,
onder welke omstandigheid dan ook.
Zelfs wanneer haar eigen kind haar pijn heeft gedaan.
Ze heeft een speciale gave om kinderen weer te doen lachen,
om tieners te helpen met hun twijfels en angsten.
HIJ gaf haar de kracht om voor haar man te zorgen,
ondanks zijn fouten,
HIJ schiep haar uit een rib van hem om zijn hart te beschermen.
HIJ gaf haar de wijsheid, om te weten
dat een goede echtgenoot zijn vrouw nooit pijn zou doen,
maar dat hij haar soms test op haar kracht.
En ook om haar man bij te staan, door dik en dun.
Voor al dit harde werk, gaf HIJ haar ook een traan om te laten.
Het is van haar, zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.
Het is haar enige zwakte...
Wanneer je haar ziet huilen,
zeg haar dan hoeveel je van haar houdt,
en hoe goed de dingen zijn die zij voor anderen doet.
En alhoewel ze dan nog steeds huilt,
weet dan dat ze zich wel degelijk iets beter voelt.
Zij is speciaal..."

14-03-2008, 20:06


Allah, U bent mijn steun en toeverlaat,
mijn brede schouder wanneer het slecht met me gaat.

Bij U zoek ik toevlucht tegen het kwade,
bega ik een zonde, smeek ik U om genade

Allah, U geeft me de rust en warmte die niemand mij kan geven,
zonder Uw bestaan is er voor mij geen zin in dit leven

Allah ik dank U voor Uw leiding,
de leiding die mij sterkt maakt tegen sjeitan's afdwaling
de leiding die mij sterk maakt tegen zijn verleiding

Allah blijf me op dit pad leiden tot de laatste dag,
en kan ik U ontmoeten met een zorgeloze lach.

14-03-2008, 20:06
http://www.speedyshare.com/455701652.html
Deze anasheed is zo mooi eeh!~
http://www.speedyshare.com/271194250.html
Deze is ook mooi!
http://www.speedyshare.com/951662834.html
Dit is een clipje van Ahmad Saud
http://www.speedyshare.com/127620494.html
Deze Anasheed is 't mooist!

14-03-2008, 20:09
Masha'Allah up up !

14-03-2008, 20:10
[U]De perfecte gelovige
[/U]

De gelovige is niet degene die de verordende religieuze plichten oppervlakkig uitvoert en alleen vermijdt wat is verboden, maar hij is degene wiens geloof absoluut is, met geen bezwaar dat in zijn hart opkomt en geen obsessie die in zijn ziel woont. Hoe meer moeilijkheden hij tegenkomt, hoe meer zijn geloof groeit en hoe sterker zijn onderwerping wordt.

Hij zou kunnen bidden en geen spoor van een antwoord op zijn gebeden zien, maar toch verandert hij niet omdat hij weet dat hij bezit is van De Ene Die met hem op de manier omgaat die Hij kiest. Want als een bezwaar zich in zijn hart voordoet, dan verlaat hij de rol van slaaf en neemt de rol van een protesteerder op zich zoals die van Iblees (de duivel).

Een sterk geloof onthult zich in sterke moeilijkheden
Een gelovige ziet in Yahya, zoon van Zakariyya, een goed voorbeeld. Hij werd gedood door een tiran die hem het hoofd bood, maar toch kwam Hij Soebhanahoe Wa Ta'ala Die hem een profeet maakte, niet tussenbeide noch verdedigde Hij hem.

Zo werden ook alle tirannen die de profeten en de gelovigen meemaakten niet van hen teruggehouden. Als iemand gaat denken dat Goddelijkheid niet voor hen kan antwoorden dan is hij een ongelovige. Maar als iemand gelooft dat Goddelijkheid voor hen kan antwoorden maar kiest om het niet te doen, en dat Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala de gelovigen hongerig maakt terwijl de ongelovigen vol zijn en de gelovigen met ziekten teistert en de ongelovigen gezondheid geeft, dan is men alleen gelaten met onderwerping aan de Bezitter, zelfs wanneer ze gekweld of verwoest zijn.

Jacob Alaihi As Salaam huilde tachtig jaar wanneer Joseph (de zoon van Jacob) Alaihi As Salaam weg was, hij gaf nooit op: alles wat hij zei wanneer zijn andere zoon ook weg was gegaan was: “Moge Allah hen allen naar mij terugbrengen.”

Mozes Alaihi As Salaam bad 40 jaar tegen Farao, die kinderen doodde en tovenaars kruisigde en hun handen afsneed, voordat hij werd geantwoord.
In zulke onderwerping is de intensiteit van iemands geloof gemanifesteerd en niet in meer rak’at (buigingen in gebed).

Zo veel van degenen die Qadar verheerlijken werden met moeilijkheden getroffen en dit verhoogde hen niet behalve in onderwerping en genoegen (met hun heer), en daar ligt een verklaring van de betekenis van Zijn woorden:
Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala heeft gezegd

Citaat:
[SIZE="2"][FONT="Franklin Gothic Medium"][B](( رَّضِي&#161 4; اللّهُ عَنْهُم& #1618; ))
“Allah is tevreden met hen.” (5:119)

Al-Hasan Al-Basree zei: “Mensen zijn hetzelfde in gezondheid maar wanneer moeilijkheden hen overkomen laten zij onderscheid zien.”[/FONT][/SIZE]
Imâm Ibn Qayyim al-Jawziyyah [/B]

14-03-2008, 20:11
Dit is nu één van me lievelings recitators

http://www.youtube.com/watch?v=FduDoL2wSzs

14-03-2008, 20:11
[COLOR="Black"]De weg van Satan in het doen dwalen van mensen

Eén van de manieren waarop Satan mensen doet dwalen is door het slechte goed te doen lijken. Imaam Ibn al- Qayyim (Rah'imahoellaah) heeft hier het volgende over geschreven:

“Zijn strategie is dat hij de geest van mensen net zolang probeert te bezitten totdat hij de betreffende persoon kan misleiden. Niemand is veilig voor zijn bezitting behalve degene voor wie Allaah dat wil. Hij doet datgene wat hem het meest schade aanricht goed lijken, totdat hij zich voorstelt dat dit de meest voordeelhebbende handeling is voor hemzelf. En hij doet hem van de meest voordeelhebbende handeling afstappen tot hij denkt dat het iets is wat hem schade zal aanrichten. Voorwaar, er is geen god dan Allaah Soebhanahoe Wa Ta'ala.

Hoeveel mensen zijn getest door dit soort hekserij. Hoeveel harten zijn hierdoor weerhouden van de Islaam, geloof en goedheid. En hoeveel mensen ondersteunen en presenteren valsheid in zijn beste vorm en haten de waarheid en presenteren deze in haar slechtste vorm door zijn misleiding.

En hoeveel valsheid wordt versierd en op een begerige wijze getoond aan de waakzame. En hoeveel valsheid is verspreid onder de wijzen. Hij is degene die de geest bezit tot deze verschillende verlangens en verschillende slechte opvattingen volgt. Hij zorgt ervoor dat ze elke pad van misleiding volgen. Hij leidt ze tot handelingen, de één na de ander, die hun ondergang veroorzaken. Hij is degene die ze oproept tot het aanbidden van idolen, het breken van familierelaties, het vermoorden van dochters , enzovoort. En hij belooft ze de overwinning van de hemel met hun ongeloof, ondeugendheid en handelingen van ongehoorzaamheid. Hij vertegenwoordigt hen het polytheïsme in de meest eerbare vorm. En hij vertegenwoordigt de verwerping van Allaah, Zijn kenmerken, Zijn uitmuntendheid, en van Zijn spraak in een vorm die niet gelijk is aan die van het menselijk wezen. Hij vertegenwoordigt het opgeven van het bevelen van het goede en het tegengaan van het verwerpelijke, door het hebben van genade met anderen, anderen op een goede wijze te behandelen en op een juiste manier met ze om te gaan, en door het toepassen van het volgende vers:

Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala heeft gezegd


Citaat:
[SIZE="2"][FONT="Franklin Gothic Medium"][SIZE="2"]يَا أَيُّهَ& #1575; الَّذِي& #1606;َ آمَنُوا& #1618; عَلَيْك& #1615;مْ أَنفُسَ& #1603;ُمْ
“O jullie die geloven! Aan jullie de hoede over jullie zelf.” (al-Maidah 105)[/SIZE][/FONT][/SIZE]
Ook vertegenwoordigt hij de afkeer van dat wat van de Boodschapper Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam is gekomen: het blindelings volgen van de Imam (zijn taqleed) en de voldoening in het volgen van een wijzer iemand of iemand met meer kennis. Hij vertegenwoordigt hypocrisie en het compromitteren met betrekking tot Allaah en Zijn religie door er flexibel mee om te gaan en bewonderenswaardig te mengen met de mensen.”

Moge Allah ons Leiden.


Bron: 'The World of the Jinn and Devils', Umar Sulaiman al-Ashqar
[/COLOR]

14-03-2008, 20:12
Werd eens tijd voor zo een topic.. TbarkAllaah 3lik!!





http://www.speedyshare.com/581984669.html

14-03-2008, 20:12
Bukhatir , Kam Tashtaki [/SIZE]http://www.youtube.com/watch?v=DssPW1bUuo4

[SIZE="3"]

كم تشتكي
كم تشتكي وتقول انك معدم والأرض ملكك والسما والأنج&#160 5;
ولك الحقول وزهرها وأريجه&#157 5; ونسيمه&#157 5; والبلب&#160 4; المترن&#160 5;
والماء حولك فضة رقراقة والشمس فوقك عسجد يتضرم
والنور يبني في السفوح وفي الذرى دورا مزخرفة وحينا يهدم
هشت لك الدنيا فمالك واجما وتبسمت فعلى ملا يتبسم
إن كنت مكتئبا لعز قد مضى هيهات يرجعه إليك تنهم
إن كنت تشفق من حلول مصيبة هيهات يمنع أن تحل تجهم
أو كنت جاوزت الشباب فلا تقل شاخ الزمان فانه لا يهرم
انظر فمازال&#157 8; تطل من الثرى صور تكاد لحسنها تتكلم


14-03-2008, 20:13



Citaat door Muslimoen:
Dit is nu één van me lievelings recitators

http://www.youtube.com/watch?v=FduDoL2wSzs


Ja inderdaad, Masha'Allah!

14-03-2008, 20:14
MashaAllah, BarakaAllah oe fiekoem!

14-03-2008, 20:15

[SIZE="3"]Als je voedsel in de koelkast hebt, kleren aan je lijf, een dak op je hoofd en een plaats om te slapen...dan ben je rijker dan 75% van deze wereld.

Als je geld op de bank hebt, in jouw portemonnee en kleingeld in en bakje ergens...dan ben je onder de 8% van 's werelds rijksten.

Als je 's morgens opstaat met meer gezondheid dan ziekte...ben je meer gezegend dan de miljoen die het deze week niet zal overleven.

Als je nooit het gevaar hebt ervaren van oorlog,de eenzaamheid van gevangen genomen zijn,de angst voor martelingen,de pijnscheuten van het hongerlijden dan loop je vooruit op de 500 miljoen in de wereld die dit wel meemaken.

Als je in de moskee kan bidden zonder angst en zonde lastig te worden gevallen, gearresteerd te worden, gemarteld of gedood te worden, dan ben je meer gezegend dan drie biljoen mensen in de wereld.

Als je ouders nog in leven zijn en nog samen getrouwd zijn...ben je heel zeldzaam. Als je hoofd omhoog houdt met een glimlach op je gezicht en je bent écht dankbaar...ben je gezegend omdat de meerderheid dat kan,maar het niet doet.

Als je deze boodschap kan lezen, heb je net een dubbele zegening gekregen; het feit dat iemand aan jou dacht en je bent nog meer gezegend dan meer dan twee biljoen mensen in de wereld die helemaal niet kunnen lezen. [/SIZE]


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31