Bekijk volle/desktop versie : Is Allah een valse god !?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

08-12-2003, 16:01
Zie http://www.bijbelenonderwijs.nl/documenten/20022606.html

08-12-2003, 16:12


Bullshit,

Zijn het dit keer weer de Christenen die proberen om andermans god onderuit te halen? Weer zo'n groep relifanaten die denken dat hún denkbeeldige alleswetende leider het beste is?

Hier op het forum is dat in ieder geval altijd weer een leuke aanzet tot de discussie "wij zijn beter dan hullie" en "Onze god is de beste god".

Het zal allemaal wel. Volgens mij is er helemaal geen god.
Maar diegenen die denken dat er wel een is moeten dat vooral blijven geloven als ze zich daar lekker bij voelen.
Laat echter een ander in zijn waarde en probeer anderen niets op te dringen.

Want juist de instelling dat jóu geloof het enige ware geloof is en dat dat dan ook maar iedereen moet worden opgedrongen is de oorzaak van vele oorlogen in de wereld.

08-12-2003, 16:13

Citaat:
Origineel gepost door sven
Zie http://www.bijbelenonderwijs.nl/documenten/20022606.html
Wij als moslims geloven in een god . die is voor moslims als die van joden en christen .
wij als moslims we geloven in jesuz en de rest van de profets anders zijn we geen moslims maar als somige anti islam gelofe proberen iets anders te concluderen b.v onse god is false dan is het hun probleem niet de onse.

je weet hoeveel versies van de bijbel zijn en hoeveel van de Koran

08-12-2003, 16:17
Ghribe, weet jij hoeveel verschillende interpretaties er zijn van de Koran en op hoeveel verschillende manieren de Islam wordt bedreven?

Is de opvatting van de Taliban in Afghanistan de enige juiste opvatting van de islam? Hebben de gematigde moslims in Indonesië de enige juiste manier gevonden om de islam te beleiden? Of zijn het de Shiiëten? O f de Soenieten?
Of een van de andere 73 verschillende stromingen?

08-12-2003, 16:17



Citaat:
Origineel gepost door Peej
Bullshit,

Zijn het dit keer weer de Christenen die proberen om andermans god onderuit te halen? Weer zo'n groep relifanaten die denken dat hún denkbeeldige alleswetende leider het beste is?

Hier op het forum is dat in ieder geval altijd weer een leuke aanzet tot de discussie "wij zijn beter dan hullie" en "Onze god is de beste god".

Het zal allemaal wel. Volgens mij is er helemaal geen god.
Maar diegenen die denken dat er wel een is moeten dat vooral blijven geloven als ze zich daar lekker bij voelen.
Laat echter een ander in zijn waarde en probeer anderen niets op te dringen.

Want juist de instelling dat jóu geloof het enige ware geloof is en dat dat dan ook maar iedereen moet worden opgedrongen is de oorzaak van vele oorlogen in de wereld.
Als je het stuk zou lezen zou je weten dat ik niemand onderuit haal maar juiste mijn moslimbroeders en ook mijn ongelovigen broeders lief heb. En ik laat een ieder zeker in zijn waarde.

Fijne dag en god bless you !

08-12-2003, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door Peej
Ghribe, weet jij hoeveel verschillende interpretaties er zijn van de Koran en op hoeveel verschillende manieren de Islam wordt bedreven?

Is de opvatting van de Taliban in Afghanistan de enige juiste opvatting van de islam? Hebben de gematigde moslims in Indonesië de enige juiste manier gevonden om de islam te beleiden? Of zijn het de Shiiëten? O f de Soenieten?
Of een van de andere 73 verschillende stromingen?
Een koran, verschillende stromingen.
73 versies van bijbels en ...........stromingen

08-12-2003, 16:49
Om aan de hand van Joodse en Christelijke (twijfelachtige) bronnen te proberen het profeetschap van de profeet Mohamed(vzmh) in twijfel te trekken en deze met pseudo-wetenschappelijke verzinsels te onderbouwen ruikt toch weer eens sterk naar de zoveelste hopeloze poging om de Islam te ondermijnen hoor!

Sword

08-12-2003, 18:24

Citaat:
Origineel gepost door sven
Als je het stuk zou lezen zou je weten dat ik niemand onderuit haal maar juiste mijn moslimbroeders en ook mijn ongelovigen broeders lief heb. En ik laat een ieder zeker in zijn waarde.

Fijne dag en god bless you !
Vertel me hoe laat je iedereen in zijn waarde door tegen de schenen te schoppen die je in waarde laat. Door Allah een valse god te noemen, beledig je de enige... (Er is 1 god). Je hoeft niet een geleerde te zijn om te zien dat je nog veel over de geloofsovertuiging moet leren, je bent verloren gelopen... Ga je eerst verdiepen in jezelf. De antwoord ligt in jezelf en niet in het "redden" van andere.

MrEsco

08-12-2003, 18:36
naar mijn weten is mohamed (vzmh) de enige profeet waarvan wetenschappelijk is bewezen dat hij heeft geleefd dat ten eerste en ten tweede wie niet gelooft dat zijn geloof het enige ware is heeft ook een draadje los. daarentegen degene die weer andere geloven geen ruimte te geven heeft ook ergens last van in deze wereld zijn er mischien wel 100.000 verschillende religies en stromingen van religies laat iedereen leven hoe hij/zij het wil. En sinds het bestaan van het woordje vrede is er oorlog.


Learn to love the others then you find the key to peace.

08-12-2003, 20:07
Allah een valse God??


Net alsof iedereen op de wereld God god noemt??
Hoe noemen ze in Rusland God???
Toch niet God??

Hoe zou jij God noemen als arabisch Christen was??
Toch niet God?? Arabische Christenen noemen God ook Allah!!!

God = Allah zelfde betekenis.

Alhoewel ik de voorkeur geef in het arabisch omdat de Koran tot Mohammed vzmh in het arabisch is neergedaald. Mozes vzmh zal de naam van Allah in een andere taal hebben ontvangen dan Mohammed vzmh.

In Mattheus 27:46 lezen wij:
"Eli, Eli, lama sabachthani?"
Jezus heeft God heel duidelijk 'Eli' genoemd. Dit is dan ook de eigennaam van God die de Israëlieten kennen. Of Elohim wat joden zeggen. Dit komt wel meer in de buurt bij Allah dan God?

Maar dat is niet relevant voor jullie het gaat erom dat we het hebben over dezelfde Schepper.

Wat betekent Y.H.W.H.?

Deze letters zijn er al vanaf Mozes. De Grieken hebben deze letters vertaald met het woord 'Tetragramaton' (het woord van vier letters). Ook zij wisten niet hoe het uitgesproken moest worden. Zij hebben het, evenals de Joden, niet gewaagd om medeklinkers aan de vier letters toe te voegen. Zij waren namelijk bang de naam van God verkeerd uit te spreken.
Gij zult den naam des Heren u God niet ijdellijk (vals) gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden die Zijn naam ijdellijk gebruikt. (Exodus 20:7)
Omdat men vroeger geen medeklinkers had, verboden de Joodse priesters in het verleden de letters J.H.W.H. met medeklinkers uit te spreken. De priesters beschouwden het verkeerd of vals uitspreken van Gods naam als Godslastering en verklaarden de dood aan degene die zich hieraan waagde :

En die den naam des Heren gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden,... (Leviticus 24:16)

De letter 'Y' is in het Hebreeuws een uitroepteken, zoals in het Nederlands de letter 'O' als uitroepteken wordt gebruikt.

De letters H.W.H staan voor HoeWaH wat betekent 'Hij is'
Al eerder hebben we gezegd dat Jezus God toesprak met de naam Eli. In het Arabisch wordt niet Eli gezegd maar Ilahi. We zien dat er maar een klein verschil is. Het 'im' van Elohim is een aanduiding van Gods grootheid, wanneer we 'im' weglaten, blijft alleen Eloh over (eigenlijk Elah).
Wanneer je een Jood Elah hoort uitspreken, dan hoor je 'Alah'. Wanneer we dit allemaal bij elkaar zetten, krijgen we de volgende zin:

'Ya HoeWaH Alah', wat betekent: 'O, Hij is Allah'

08-12-2003, 20:09
Nou, een "valse god"? Dat lijkt me een nogal kwetsende uitspraak en ook zo onterecht; wie zegt dat God niet een valse god is?

Kijk om je heen, zo'n fijne wegwijzer hebben ook christenen niet meegekregen.

Scottie.

08-12-2003, 20:10

Citaat:
Origineel gepost door DUTCHIEXL
naar mijn weten is mohamed (vzmh) de enige profeet waarvan wetenschappelijk is bewezen dat hij heeft geleefd dat ten eerste en ten tweede wie niet gelooft dat zijn geloof het enige ware is heeft ook een draadje los. daarentegen degene die weer andere geloven geen ruimte te geven heeft ook ergens last van in deze wereld zijn er mischien wel 100.000 verschillende religies en stromingen van religies laat iedereen leven hoe hij/zij het wil. En sinds het bestaan van het woordje vrede is er oorlog.


Learn to love the others then you find the key to peace.
Jouw bedoeling is goed maar wat jij insinueert klopt niet helemaal....uiteraard is het de bedoeling om mensen in hun waarde te laten en hun religie te respecteren maar je vergeet daarbij dat het een plicht is, als Moslim, om de Islam te prediken....als we uitgaan van jouw logica, om gewoon voor jezelf de Islam te praktiseren en voor de rest gewoon egoistisch(met jouw kennis) op de dood wachten, immers, iedereen wordt apart be(ver)oordeeld, zal er nooit en te nimmer iets te weeg gebracht worden....

Is het niet zo dat de Koran duidelijk zegd "lever over al is het maar één aya"? en "roep op tot 't goede en vermijt(verwijder) het slechte(fitna)"?....gezien de omstandigheden en situatie waarin wij tot op de dag van vandaag leven is het bittere noodzaak om de Woorden van Allah en Zijn boodschapper(vrede en zegen zij met hem) te gebruiken om er zelf beter op te worden en als het kan je naaste omgeving de nut ervan in te laten zien....nu is het zover gekomen dat Moslims zich moeten verdedigen omdat de respect van andersdenkende ver te zoeken is....oorlogen zijn er niet voor niets en ik wil hiermee helemaal niet insinueren dat er 1 partij schuldig is, voor zover mijn wereldbeeld kan reiken....

Om een actueel feit erbij te pakken "hoofddoeken verbieden....", dit is al een teken van disrespect cq racisme op grond van religie.....vind je het dan gek dat er uit Moslimhoek weerstand wordt geboden ?....het is bittere noodzaak om op te komen voor je rechten in sommige maatschappijen....en grenzen bestaan in mijn ogen niet(denkbeeldig) dus laten we geen verhalen in de trant "ja maar in Turkije is een hoofddoek verboden" of "Marokko zus of zo" iaw "het seculiere Westen heeft vrijbrief om het te verbieden" aanhalen....wij Marokkaanse Moslims in Nederland horen normaal gesproken evenveel rechten en plichten te hebben als de Nederlandse Christen, Joodse Nederlander of whatevah....spijtig genoeg is dat niet (meer) het geval, na 11 september zijn kennelijk de rechten en plichten gewijzigd....een Moslim wordt archus-ogen bekeken en het lijkt erop dat alle blikken en camera's op alleen op hen gericht zijn....alles word bewust(?) overhoop gehaald om de Moslims in diskrediet te brengen....het is vandaag de dag normaal om jezelf te verdedigen voor andermans tekortkomingen(criminele marokkaanse pubers) en uiteindelijk kom je(als Moslim) onbewust uit op de Islam....deze hetze wordt niet teweeg gebracht door de Moslims zelf maar door diegenen die wrok hebben in hun harten.

Ik blijf bij mijn standpunt RESPECT komt van TWEE kanten.

08-12-2003, 20:30



Citaat:
Origineel gepost door achmad
christenen noemen jezus hun god.
een god die aan een kruis hangt als is ie onderdanig aan de mensheid.

stupiede is zwak uitgedrukt
Achmad beste vriend dat mag je niet zeggen.

stupiede is zwak uitgedrukt

Islam zegt respect.
Op deze manier geef je niet het goede voorbeeld.

Ik had ook een topic geopend met "Christendom slaat nergens op" Het was niet de goede manier. Maar ik heb dat ook toegegeven.

08-12-2003, 20:48
allah is de ware god en de almachtige , hij heeft de schriften gezonden , de mensen zijn hun eigen schriften gaan maken omdat ze teveel tekort kwamen in de huidige schriften, de koran s de enige schrift die niet te veranderen is en dei niet veranderd is ,

helaas zie je tegenwoordig mensen die zeggen dat ze moslim zijn de schriften veranderen door hun meningen en het zeggen van '' laat iedereen in zijn waarde al is hij tegen de islam bezig is .

cultuur , taliban acties of weet ik veel wat hebben niets met de koran te maken , allahs woord klopt , er zal een tijd komen dat er veel gaat gebeuren , je ziet nu al hoe onze vrouwen erbei lopen , je ziet hoe onze mannen leven en haraam dingen doen , 3alamaat asaa3a , maar weet dat het enkel een beproeving is , wie zich in moeilijke situatie weet te behouden van anti islam zal beloond worden ,de rest krijgt zijn straf.

08-12-2003, 22:10

Citaat:
Een koran, verschillende stromingen.
In Jemen ligt er één die verschilt van anderen, waar ook veranderingen in staan. Zo zijn er wel degelijk verschillende versies.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7