Bekijk volle/desktop versie : § De Ik-Leer-Smeekbeden-Topic §



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12

18-03-2008, 14:28
Ik ben benieuwd!

18-03-2008, 17:38



Citaat door Medinah_2006:

Wa feeki Barakallah!

[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"] Mededeling voor de aghawaat[/FONT]

Om jullie zowel meer te motiveren en te controleren heb ik bedacht om 1x in de 6 weken jullie te gaan toetsen.

De toets zal ik dan iedereen PM-en.

Meer info daarover zal volgen zodra de eerste toets in zicht is.

K zal iedereen ook een link sturen waarbij je de doe'a in het arabisch moeten kunnen schrijven.

Het is dus niet alleen in je hoofd stampen en opdreunen maar wil ook dat jullie de doe'as kunnen schrijven en de betekenis ervan leren.

Het zijn uiteindelijk maar 2 doe'as per week dus dit moet lukken.
Mocht iemand geen Arabisch kunnen dan is dit bij deze een goede oefening.

Voor opmerkingen/vragen ik hoor het graag en mocht je het er niet mee eens zijn dan hoor ik dat ook graag.

[/COLOR]




.


Ik kan geen arabisch typen met mijn toetsenbord

18-03-2008, 19:39

Citaat door Jedjish_N_Asel:
Ik kan geen arabisch typen met mijn toetsenbord



Ik ook niet maar heb wel een link via internet en daar heb ik ook deze tekst getypt, dus mensen wees gerust jullie kunnen er niet onderuit komen

18-03-2008, 20:27

Citaat door Medinah_2006:

Wa feeki Barakallah!

[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"] Mededeling voor de aghawaat[/FONT]

Om jullie zowel meer te motiveren en te controleren heb ik bedacht om 1x in de 6 weken jullie te gaan toetsen.

De toets zal ik dan iedereen PM-en.

Meer info daarover zal volgen zodra de eerste toets in zicht is.

K zal iedereen ook een link sturen waarbij je de doe'a in het arabisch moeten kunnen schrijven.

Het is dus niet alleen in je hoofd stampen en opdreunen maar wil ook dat jullie de doe'as kunnen schrijven en de betekenis ervan leren.

Het zijn uiteindelijk maar 2 doe'as per week dus dit moet lukken.
Mocht iemand geen Arabisch kunnen dan is dit bij deze een goede oefening.

Voor opmerkingen/vragen ik hoor het graag en mocht je het er niet mee eens zijn dan hoor ik dat ook graag.

[/COLOR]




.



Goed idee.

18-03-2008, 20:50


Salam E3leikom,

Kan ik me nog aanmelden? Macha'allah wat een mooie topic. Oegti insha''allah wordt je beloond door allah subhana wala ta3ala.
Ik hoor het nog wel van je.

Ma3asalama

18-03-2008, 21:00

Citaat door nadoriak:
Salam E3leikom,

Kan ik me nog aanmelden? Macha'allah wat een mooie topic. Oegti insha''allah wordt je beloond door allah subhana wala ta3ala.
Ik hoor het nog wel van je.

Ma3asalama



3alaikoum salaam,



We zijn nog maar net 2 dagen begonnen als jij denkt dat je deze smeekbedes nog voor zondag uit je hoofd kent + betekenis en het schrijven ervan dan mag je meedoen

ameen op je doe3a

19-03-2008, 12:48

Citaat door Medinah_2006:


3alaikoum salaam,



We zijn nog maar net 2 dagen begonnen als jij denkt dat je deze smeekbedes nog voor zondag uit je hoofd kent + betekenis en het schrijven ervan dan mag je meedoen

ameen op je doe3a [/FONT]


[FONT="Tahoma"]Salam E3leikom,

Ik ga het proberen voor zondag uit mijn hoofd te leren. Ik wil hierbij wel melden dat ik het echt druk heb met school&stage.
Shokran

19-03-2008, 22:02

Citaat door nadoriak:
Salam E3leikom,

Ik ga het proberen voor zondag uit mijn hoofd te leren. Ik wil hierbij wel melden dat ik het echt druk heb met school&stage.
Shokran [/FONT]



[FONT="Comic Sans MS"]We hebben het allemaal druk lieve schat, daarom juist deze topic

Wat dat betreft ben ik streng, ik wil ALLEEN GEMOTIVEERDE mensen in deze topic

Maargoed wat zijn nu 2 smeekbedes? Terwijl we vroeger voor Geschiedenis het hele boek uit ons hoofd moesten leren.
Luister niet naar de influisteringen van de Shaytaan maar luister naar jezelf.....Djennah is toch wat we willen?

Ervoor vechten is wat we moeten doen, dus doe je best en laat zien dat je sterker dan de shaytaan bent

19-03-2008, 23:48
Oep Oep °




20-03-2008, 17:24

Citaat door Medinah_2006:

Ik ook niet maar heb wel een link via internet en daar heb ik ook deze tekst getypt, dus mensen wees gerust jullie kunnen er niet onderuit komen


haha maar jij hebt deze eis toegevoegd nadat wij een overeenkomst hadden gesloten!

20-03-2008, 19:04

Citaat door Jedjish_N_Asel:
haha maar jij hebt deze eis toegevoegd nadat wij een overeenkomst hadden gesloten!


Let op de kleine lettertjes

21-03-2008, 17:02

Citaat door Medinah_2006:
Let op de kleine lettertjes



23-03-2008, 11:01


Salaam oe 3aleikoem damessss!

Het is zondag..

23-03-2008, 18:05
Straks InshaAllah weer 2 nieuwe bij!

23-03-2008, 18:33

[CENTER][COLOR="Red"][B]3. Voor het betreden van het toilet[/B][/SIZE]


[SIZE="5"] بٍسمِ اللهِ , اللّهُم& #1617; إنّي أعُوذُ بكَ مِنَ الخُبْث& #1616; وَ الْخَبَ& #1575;ئِث[/SIZE]


" Bismillaah Allaahoemma iennie a'oedhoe bieka mina lkhoebthie wa lkhabaa'ieth".

In de Naam van Allah, O Allah, ik zoek toevlucht bij U tegen onreine geesten, mannelijk en vrouwelijk. [/COLOR]

(blz 21)





[SIZE="2"]Aanvulling:[/FONT][/SIZE]

[FONT="Comic Sans MS"]De djinn leven onder deze aarde waar wij leven.
Ze zijn het meest te vinden in ruïnes en vuile plaatsen zoals toiletten, stortplaatsen en begraafplaatsen.
Daarom leerde de Profeet ons om voorbereidingen te treffen wanneer we zulke plaatsen betreden, door de adhkaar (smeekbedes) te reciteren die door de islam voorgeschreven zijn. Eén hiervan werd verhaald door Anas ibn Maalik , die zei:

“Toen de Boodschapper van Allah het toilet betrad, zei hij, ‘Allaahumma innee a’oodhu bika min al-khubuthi wa’l-khabaa’ith (O Allah, ik zoek toevlucht tot U van de kwaden, mannelijk en vrouwelijk).’”

(Overgeleverd door al-Bukhaari, 142; en Muslim, 375).

Voetnoot:
Al-Khattaabi verklaarde dat khubuth het meervoud is van khabith (kwaad of vuil – mannelijke vorm), en khabaa’ith is het meervoud van khabithah (kwaad of vuil – vrouwelijke vorm) en dat er mannelijke en vrouwelijke shayaatin mee bedoeld worden.[/FONT][/CENTER]
[FONT="Comic Sans MS"]



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

[/FONT]


[SIZE="3"][FONT="Comic Sans MS"]4. Smeekbede bij het verlaten van het toilet[/FONT][/SIZE]

[SIZE="5"]غُفرَان& #1611;ك [/SIZE]

"Ghoefraanak"



Ik vraag U om vergiffenis


(blz 22)



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -





[SIZE="3"][FONT="Comic Sans MS"]5. Smeekbeden bij het ontwaken[/FONT][/SIZE]


[SIZE="5"]الْحَمْ& #1583;ُ للهِ الّذِي عَافَان& #1610; في جَسَدي وَرَدّ عَليَّ رُوحِي وَأَذِن& #1614; لِي بِذِكْر& #1616;ه[/SIZE]


"Alh'amdoe liellaahie lladhie 'aafaanie fie djasadie, wa radda 'alayya roeh'ie, wa adhina lie bidhiekrieh"

Alle lof behoort toe aan Allah, die kracht gaf aan mijn lichaam, mijn ziel naar mij terugbracht en mij toestond Hem te gedenken.





[SIZE="2"][FONT="Comic Sans MS"]

Aanvulling

[/FONT]

[FONT="Comic Sans MS"]Eenieder die dit zegt zal worden vergeven en als hij Allah smeekt, zal zijn gebed worden verhoord; als hij de rituele wassing doet en bidt, zal zijn gebed worden aanvaard."

(Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baarie 3/39, tussen anderen. De bewoordingen zijn van Ibn Maadjah 2/335)[/FONT]


[FONT="Comic Sans MS"]De Profeet heeft gezegd: "Tijdens jullie slaap legt shaitaan drie knopen achter in jullie nekken.
Dan ademt hij dit erin: 'De nacht is lang, dus blijf fijn slapen. ' Als je opstaat en Allah prijst, dan raakt een van die knopen los.
En als hij woedoe neemt, dan raakt de tweede knoop los.
En als hij het gebed doet, dan zijn alle knopen los. Hierna zal hij zich actief en gelukkig voelen 's morgens. Zo niet, dan staat hij lusteloos op en ontevreden. "
(sahieh bukhari)

De Profeet heeft gezegd: Als een van jullie wakker wordt en opstaat, laat hem woedoe nemen. Hij hoort zijn neus drie keer te spoelen, want shaitaan verblijft boven in de neus van de mens, terwijl hij slaapt. "
(sahieh bukhari)

Al-Bukhari verzamelde ook het volgende, dat er aan de profeet gevraagd werd over de mens die de hele nacht slaapt, totdat de ochtend is aangebroken, na de tijd van het fadjr-gebed. Hij antwoordde: "Shaitaan heeft in de oren van zo'n persoon geplast.”
(sahieh bukhari)[/FONT]



[FONT="Comic Sans MS"]Hieronder een interessant filmpje ter aanvulling op de listen van de shaytaan wanneer de mens slaapt en wil opstaan voor het Fajer gebed:







.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12