Bekijk volle/desktop versie : Duitse minister wil islamles op alle scholen



Pagina's : [1] 2

13-03-2008, 13:47

Citaat door Wereldburger:
donderdag 13 maart 2008 13:06

Duitse scholen moeten de concurrentie aangaan met islamitische haatpredikers door scholieren goed voor te lichten over de islam, vindt Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Binnenlandse Zaken.


Wolfgang Schauble pleit voor lessen over islam

Dit voorstel zal Schäuble lanceren tijdens de integratietop die vandaag in hoofdstad Berlijn begint.

Schäuble kondigt zijn voorstel vandaag aan in een interview in de Süddeutsche Zeitung. Hij zegt daarin dat hij zich grote zorgen maakt om de radicalisering van jonge Duitse moslims. Haatpredikers hebben grote invloed op hen, denkt hij.

Concurreren
'We moeten haatpredikers met alle middelen bestrijden,' zegt Schäuble. 'Met onderwijs gericht op de islam op de scholen gaan we rechtstreeks met radicale imams concurreren.'

De minister zegt er van overtuigd te zijn dat door de kennis over de islam onder jongeren te vergroten, de uitoefening van de religie in de Duitse moskeeën ook zal veranderen.

Schäuble houdt zich al langer intensief met het islam-debat bezig: onlangs nog riep hij de Europese kranten op de Mohammed-cartoons van de Deen Kurt Westergaard af te drukken. Dat werd later overigens door zijn woordvoerder genuanceerd.

Door Robbert de Witt

Mooizo, de gematigde Europese Islam is in opkomst en wordt gestuurd door de staat.
.

13-03-2008, 15:28


Buitenland

Duitse minister wil islamles op alle scholen

donderdag 13 maart 2008 13:06
Duitse scholen moeten de concurrentie aangaan met islamitische haatpredikers door scholieren goed voor te lichten over de islam, vindt Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Binnenlandse Zaken.

Wolfgang Schauble pleit voor lessen over islam

Dit voorstel zal Schäuble lanceren tijdens de integratietop die vandaag in hoofdstad Berlijn begint.
Schäuble kondigt zijn voorstel vandaag aan in een interview in de Süddeutsche Zeitung. Hij zegt daarin dat hij zich grote zorgen maakt om de radicalisering van jonge Duitse moslims. Haatpredikers hebben grote invloed op hen, denkt hij.
Concurreren
'We moeten haatpredikers met alle middelen bestrijden,' zegt Schäuble. 'Met onderwijs gericht op de islam op de scholen gaan we rechtstreeks met radicale imams concurreren.'
De minister zegt er van overtuigd te zijn dat door de kennis over de islam onder jongeren te vergroten, de uitoefening van de religie in de Duitse moskeeën ook zal veranderen.
Schäuble houdt zich al langer intensief met het islam-debat bezig: onlangs nog riep hij de Europese kranten op de Mohammed-cartoons van de Deen Kurt Westergaard af te drukken. Dat werd later overigens door zijn woordvoerder genuanceerd.
Door Robbert de Witt

13-03-2008, 15:36
Islamles door één of andere ongelovige? Lekker geloofwaardig worden de lessen dan.

13-03-2008, 15:37

Citaat door Seliima:
Islamles door één of andere ongelovige? Lekker geloofwaardig worden de lessen dan.


Nah Ze trekken een blik Turkse dominees open.

13-03-2008, 15:40



Citaat door Einherjer:
Nah Ze trekken een blik Turkse dominees open.


Turken zijn onverstaanbaar, dus dat zal ook geen optie zijn

13-03-2008, 15:41

Citaat door HELLKILL:
Islam zonder moorden als les is fout


Ben je nu woorden in mijn mond aan het leggen? Das fout ja!

13-03-2008, 15:42
Misschien kunnen ze beter Torah les geven aan al die afvalligen.

13-03-2008, 15:43
En wie wordt op deze woorden aangewezen: de moslims.

Iedere keer wanneer een westerse man iets voor de moslims zogenaamd wil doen, krijgen de moslims de klappen. Kunnen jullie nog de halalvlees van de AH herinneren?? my o my.

13-03-2008, 15:45

Citaat door lap_doek:
Kunnen jullie nog de halalvlees van de AH herinneren?? my o my.


Leg uit?

13-03-2008, 15:48

Citaat door Seliima:
Leg uit?


Toen de AH halalvlees wilde introduceren was heel Nederland in rep en roer. Ze zeiden dat het Nederlandse bedrijfje zou islamiseren. Bij mij in de buurt bijvoorbeeld hadden een heleboel (stuk of 8) mensen een klachtenbrief gestuurd naar onze leidinggevenden over dat vlees. Een paar mensen werden er zelfs kwaad om en begonnen te gillen dat ze de manager wilden spreken. Nu hoor je er niemand meer over, zo zie je maar weer: HYPE.

13-03-2008, 15:48

Citaat door vutter:
Laat dat onbenul het probleem aanpakken daar waar het ontstaat. Bij de radicale analfabete Imams die de moslimpopulatie van de vrije westerse wereld vergiftigen.
Denk je dat ze 60 jaar na dd hun lesje geleerd hebben, begint de volgende generatie opnieuw.


Dat zeiden we ook over jouw opa in de tweede WO. Blijkt dat zijn offspring nog verderfelijker is.

13-03-2008, 15:49

Citaat door vutter:
gelukkig kan ik mij dat niet herinneren. Als ik zou weten dat mijn favoriete kruidenier vlees van onverdoofde gemartelde dieren zou verkopen vluchte ik wel naar de Aldi. Meer smaken hebben we niet in mijn dorp...


Alleen in de randstad, de dorpen zijn niet van toepassing. Die eten toch alleen varken en hutspot.

13-03-2008, 15:53



Citaat door lap_doek:
Dat zeiden we ook over jouw opa in de tweede WO. Blijkt dat zijn offspring nog verderfelijker is.


nix mis mee


13-03-2008, 15:53

Citaat door lap_doek:
Toen de AH halalvlees wilde introduceren was heel Nederland in rep en roer. Ze zeiden dat het Nederlandse bedrijfje zou islamiseren. Bij mij in de buurt bijvoorbeeld hadden een heleboel (stuk of 8) mensen een klachtenbrief gestuurd naar onze leidinggevenden over dat vlees. Een paar mensen werden er zelfs kwaad om en begonnen te gillen dat ze de manager wilden spreken. Nu hoor je er niemand meer over, zo zie je maar weer: HYPE.


Hahaha serieus, heb dat niet gevolgd. Maar wat heeft vlees en winst maken nou weer met Islamiseren te maken? Als ik in een buurt zou wonen met alleen zigeuners dan wist ik het wel, dan opende ik zo een (caravan)interieurbazar

13-03-2008, 15:55

Citaat door Einherjer:
nix mis mee




Dat liedje is nog steeds een van mijn favo liedjes aller tijden.

Pagina's : [1] 2